Έρχονται αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας - Με μήνυμα τα πρόστιμα

Ποιες θα είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Έρχονται αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας - Με μήνυμα τα πρόστιμα
2'

Τροποποιήσεις θα γίνουν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά, εξετάζεται να τεθεί σε ισχύ η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Ακόμη, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr. Σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.

Ποιες θα είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Μεταξύ των τροποποιήσεων που αναμένεται να εφαρμοστούν στον νέο ΚΟΚ είναι:

  • Σε μηδενικό χρόνο με sms τα πρόστιμα στους παραβάτες,
  • Στις 25 μονάδες αφαιρείται το δίπλωμα,
  • Μειώνεται στα 30χλμ από 50χλμ το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις,
  • Με drones και κάμερες 24ωρη επιτήρηση της κυκλοφορίας,
  • Ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα.

«Το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι»

Από την πλευρά του, πάντως, ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας, Κωνσταντίνος Ιαβέρης, μιλώντας στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» σχολίασε ότι και με τα 30χλμ κάποιος μπορεί οριακά να σταματήσει στην περίπτωση που συμβεί κάτι.

Μάλιστα επεσήμανε ότι το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι που διαμένει ο εκάστοτε οδηγός κι αυτό γιατί είναι η γειτονιά που γνωρίζει και νιώθει άνετα και συνεπώς πολλοί οδηγούν αυτοματοποιημένα. Ειδικά για τις αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ σχολίασε ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας ότι είναι στην σωστή κατεύθυνση.

«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008»

«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008.

Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή