Αναβρασμός στα μπλόκα των αγροτών: Ρήγματα και διαφωνίες για τις κινητοποιήσεις

Καζάνι που βράζει θυμίζει το αγροτικό κίνημα σε όλη την Ελλάδα – Γιατί αποχωρούν από τα μπλόκα οι αγρότες του Πλατύκαμπου; - Ποιοι είναι οι σκληροί που θέλουν να κατέβουν στην Αθήνα;
4'

Απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα συνεδριάζουν οι επιτροπές αγώνα των αγροτικών μπλόκων προκειμένου να καθορίσουν την στάση τους αναφορικά με νέες – ενδεχομένως – πιο δυναμικές κινητοποιήσεις, αφού αρκετοί θεωρούν ότι δεν ικανοποιήθηκαν επαρκώς τα αιτήματά τους.

Παρόλα αυτά, δεν φαίνεται να υπάρχει κοινός στόχος μεταξύ των αγροτικών συλλόγων, ούτε κοινή γραμμή. Ήδη αποχώρησαν από το μπλόκο Πλατυκάμπου οι αγρότες της «Επιτροπής των 180.000 πλημμυρισμένων παρακάρλιων στρεμμάτων» και ζητούν συνάντηση με Κυρ. Μητσοτάκη ειδικά για τη Θεσσαλία. «Από τη συμπάθεια και τις αγωνιστικές κορώνες, περάσαμε στην αφάνεια», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους και προσθέτουν: « Η Πανελλαδική επιτροπή των διαμαρτυρομένων αγροτών στη Σίνδο αποφάσισε να συγκροτηθεί 15μελής επιτροπή η οποία θα συναντούσε τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου. Στην επιτροπή όχι μόνο δεν είχαμε εκπροσώπηση, αλλά τα αιτήματά μας, που πρώτοι εμείς από όλους τους αγρότες στις αρχές Ιανουαρίου είχαμε διατυπώσει, δεν συμπεριελήφθησαν στο βασικό κείμενο των αιτημάτων».

Σήμερα εξάλλου είναι η κρίσιμη πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων από όλη την Ελλάδα και θα γίνει το μεσημέρι στη Νίκαια μετά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη συνάντηση που είχε με την 15μελη επιτροπή των αγροτών με το κλίμα να είναι υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων. Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι οι αγρότες από τη Μακεδονία θα συνεδριάσουν χωριστά την ίδια ώρα πιθανότατα στα Κουφάλια.

Διαβάζοντας την ακτινογραφία των μπλόκων γίνεται σαφές ότι τα πιο σκληροπηρυνικά μπλόκα είναι αυτά στα οποία επικεφαλής είναι κόκκινοι αγροτοσυνδικαλιστές.

Το μπλόκο της Ερμίτσας Αιτωλοακαρνανίας θεωρείται εκ των πλέον σκληρών, όπως και τα μπλόκα: Αταλάντης, Καρδίτσας και Λάρισας.

Από την παραπάνω «ακτινογραφία» διαφαίνεται και η κατεύθυνση των εισηγήσεων που θα υπάρξουν στα κατά τόπους μπλόκα, με αυτά του θεσσαλικού κάμπου να εμφανίζονται στην προπομπή όσων ζητούν συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, με κλείσιμο δρόμων και κάθοδο των τρακτέρ στην Αθήνα.

Κλίμα συνέχισης του αγώνα επικρατεί και στα μπλόκα των αγροτών σε Κάστρο, Ανθήλη, Αλμυρό, Μάλγαρα και Καστοριά.

Ενδεικτικές των προθέσεων στα σκληρά μπλόκα είναι οι δηλώσεις του εκπροσώπου του μπλόκου των Μαλγάρων, Κωνσταντίνου Ρούζιο που είπε ότι «μετά τη συνάντηση με τον κ. πρωθυπουργό μείναμε πολύ δυσαρεστημένοι που μιλούσε συνέχεια για τον πάτο του βαρελιού, αλλά αυτό το βαρέλι δεν έχει πάτο. Μας έδωσε μια κλωτσιά και πήγαμε στα τάρταρα». Σύμφωνα με τον ίδιο «κλιμακώνουμε με αποκλεισμό για πολλές ώρες της εθνικής οδού ενώ θα γίνει σίγουρα κάθοδος στην Αθήνα. Σήμερα θα αποφασίσουμε και θα βγάλουμε ένα πόρισμα»

Από την άλλη, σε άλλα μπλόκα, κυρίως της Βορείου Ελλάδος, αγρότες εμφανίζονται προβληματισμένοι για τον αντίκτυπο που θα έχει τυχόν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τόσο ως προς διεκδικήσεις τους όσο και σε σχέση με την κοινωνική στήριξη που μέχρι σήμερα απολαμβάνουν.

Την ίδια ώρα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε ότι «δεν υπάρχει ίχνος δημοσιονομικού χώρου από εδώ και πέρα για την περίπτωση των αγροτών. Ανοιχτός διάλογος μπορεί να υπάρχει πάντα, αλλά με ανοιχτούς δρόμους».

Ερωτηθείς για τα 7 λεπτά ανά κιλοβατώρα που ζητούν οι αγρότες να διαμορφωθεί η τιμή στο αγροτικό ρεύμα, ο κ. Σκυλακάκης απάντησε ότι δεν γίνεται μια κοινωνική ομάδα να παίρνει ρεύμα κάτω του κόστους.

Επισήμανε παράλληλα ότι οι αγρότες λαμβάνουν κρατικές επιδοτήσεις, τις μεγαλύτερες από οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας, προσθέτοντας ότι αυτές οι επιδοτήσεις έχουν πολύ αυστηρά όρια που βάζει η Ευρώπη.

Για το αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο που ζητούν οι αγρότες, ανέφερε ότι είναι ένα ζήτημα που η κυβέρνηση θα το συζητήσει εξαντλητικά μαζί τους, καθώς πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα πιο δίκαιο, για να λειτουργεί με βάση την πραγματική αγροτική κατανάλωση.