Τέμπη: Νέα διάσταση στις έρευνες - Τρεις εκρήξεις μετά τη σύγκρουση, τα σκοτεινά σημεία

Μια νέα έκθεση που παραδόθηκε για τα Τέμπη αποκαλύπτει νέες πληροφορίες για τη φονική έκρηξη
4'

Έναν χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, εγείρονται ερωτήματα γύρω από το τι πραγματικά συνέβη και προκλήθηκε αυτής της κλίμακας η σύγκρουση, οδηγώντας 57 ψυχές στον θάνατο. Το φως της δημοσιότητας είδε πρόσφατα και ένα ακόμη περιστατικό παραλίγο «Τέμπη» που συνέβη τα Χριστούγεννα.

Πιο συγκεκριμένα, μετά από το τραγικό γεγονός που συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου του 2023, παρά τις υπέρπροσπάθειες συγγενών, φίλων και ανθρώπων που ευαισθητοποιήθηκαν, τα βήματα προς τη διευκάλυνση της υπόθεσης που έγιναν είναι ελάχιστα. Καμία έρευνα δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα στον υπολογιστή, στα έγγραφα και γενικότερα στο υλικό που υπήρχε στο γραφείο του διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ4 Κωνσταντίνου Χρυσάγη. Μάλιστα ο ίδιος λίγο πριν την απολογία του, έναν μήνα μετά το περιστατικό, στις 26 Μαρτίου 2023 έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα στο Λαγονήσι.

Ο ρόλος του διευθυντή Κυκλοφορίας ήταν κομβικός στο δυστύχημα καθώς ο ίδιος έχει πρωτεύοντα ρόλο στην εφαρμογή των προγραμμάτων των δρομολογίων, στους κανονισμούς ασφαλείας, στην επίβλεψη των κέντρων τηλεδιοίκησης, στον συντονισμό και τη διαχείρηση των πληροφοριών για την κίνηση των αμαξοστοιχίων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως μετά τον θάνατο του Κωνσταντίνου Χρυσάγη, η Αστυνομία δεν ζήτησε να ελεγχθεί ο χώρος αλλά αντίθετα φαίνεται πως υπήρχαν συζητήσεις με την οικογένεια του για την συμπεριφορά και τις επαφές του πριν τον θάνατο του.

Το έγγραφο

Μέρος της αναλοκλήρωτης ακόμη δικογραφίας αποτελεί εσωτερικό του έγγραφο προς τη διοίκηση στις 2 Αυγούστου του 2022, κατά το οποίο ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου σύμφωνα με την «ΑΥΓΗ».

«Την περίοδο αυτή παραδίδονται σταδιακά συστήματα σηματοδότησης/τηλεδιοίκησης στον κύριο άξονα του δικτύου... Ωστόσο διαπιστώνεται ότι τα παραδοθέντα συστήματα χρησιμοποιούνται ουσιαστικά με τηλεχειριστήρια αλλαγών, χωρίς να αξιοποιούνται οι δυνατότητες που αυτά διαθέτουν».

Επίσης, ο ίδιος και άλλα δύο στελέχη του οργανισμού υπογράφουν το σύνολο των πορισμάτων για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα όπως και το δυστύχημα στο Αδένδρο Θεσσαλονίκης, το 2017, με 4 νεκρούς.

Τα σκοτεινά σημεία

Πέπλο μυστηρίου καλύπτει ακόμη ένα στοιχείο που θα μπορούσε να αξιοποιήθει στις έρευνες αλλά είναι «άφαντο» και αυτό δεν είναι άλλο από το οπτικό υλικό από κάμερες καταστημάτων, επιχειρήσεων, εργοστασίων, πρατηρίων καυσίμων που βρίσκονται σε κοντινά σημεία διέλευσης των τρένων.

Ειδικότερα, κανένα βίντεο δεν έχει δοθεί από κανέναν ιδιώτη στην Αστυνομία και δεδομένου ότι οι κάμερες των σταθμών και των ισόπεδων διαβάσεων είτε δε λειτουργούσαν είτε δεν τηρήθηκαν αρχεία τη μοιραία νύχτα, πλέον δεν υπάρχει η παραμικρή απόδειξη για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Λόγω και μιας πρόσφατης εξάρθρωσης κυκλώματος διακίνησης νοθευμένων πετρελαιοειδών στη Βουλγαρία, στην επιφάνεια έρχεται ξανά το ενδεχόμενο μεταφοράς στην εμπορική αμαξοστοιχία 4-5 δεξαμενές υγρών καυσίμων ή παραγωγών.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα και με μια νέα έκθεση που παρέδωσε ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπαικάμης, την περασμένη Παρασκευή, έρχονται στη δημοσιότητα νέες πληροφορίες για την φονική έκρηξη. Σε αυτήν αποκαλύπτεται με ακρίβεια το σημείο έναρξης της φωτιάς αλλά και πως τη σύγκρουση ακολούθησαν τρεις διαδοχικές εκρήξεις.

«Η ανάλυση δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι η φωτιά ξεκίνησε από την εμπορική αμαξοστοιχία. Φαίνεται πως κάποιο πρητικό μείγμα που αιωρείται στον αέρα μετά τη σύγκρουση αναφλέγεται από κάποιο σπινθήρα και πως στη συνέχεια ξεκινά η φωτιά και γίνονται η πρώτη, η δεύτερη και η τρίτη και τελευταία έκρηξη», είπε χαρακτηριστικά ο Σωτήρης Μπαικάμης στο Realnews.gr.

Τα «παραλίγο Τέμπη»

Λίγο έλειψε να εξελιχθεί ακόμη μια τραγωδία με σύγκρουση δύο τρένων, στις 23 Δεκεμβρίου το 2023 ανάμεσα σε τρένα που κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές.

Η σύγκρουση παραλίγο να συμβεί μετά από παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη από τον μηχανοδηγό και μεταξύ άλλων πλέον εξετάζεται το επίπεδο γνώσεων του προσωπικού. Ο πρώτος μηχανοδηγός διέθετε γνώσεις αλλά δεν διέθετε επάρκεια εκπαιδευτή και ο δεύτερο ήταν εκπαιδευόμενος. Το ένα τρένο, με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα κινούνταν με 70-80 χιλιόμετρα, ενώ το άλλο που ξεκίνησε από την Αθήνα με 20-30 χιλιόμετρα.

Το ΣΚΑ είναι πλήρως τηλεδιοικούμενο, ωστόσο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, με αποτέλεσμα ο σταθμάρχης να «εκραγεί» βλέποντας τους συρμούς. Ωστόσο, τα πορίσματα παραμένουν ανολοκλήρωτα.

Σχετικές ειδήσεις