Έπεσε F-16 νότια της Χαλκιδικής - Σώος ο πιλότος, πρόλαβε να το εγκαταλείψει με το αλεξιπτώτο
Tο μαχητικό F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης, ωστόσο ευτυχώς ο πιλότος πρόλαβε να εκτιναχθεί.
Ένα μαχητικό F-16 Block 52+ κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής,κοντά στη νήσο Ψαθούρα, βόρεια των Σποράδων.
Ο πιλότος πρόλαβε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος με το αλεξίπτωτο και είναι καλά στην υγεία του. Ο ίδιος εξέπεμψε σήμα SOS και εντοπίστηκε άμεσα από διασωστικό ελικόπτερο.
Αυτή τη στιγμή ο πιλότος μεταφέρεται με ελικόπτερο Super Puma στο 251 νοσοκομείο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το F-16 συμμετείχε σε σχηματισμό με άλλα 4 μαχητικά που απογειώθηκαν από τη Λάρισα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr, η πτώση του μαχητικού οφείλεται σε μηχανική βλάβη.
Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:
«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».
Το αεροσκάφος F-16 Block 52+
Στο αναβαθμισμένο F-16 Block 52+ ενσωματώθηκαν καινούργια συστήματα, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος του για να τοποθετηθούν οι επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (προσαρμοσμένες στην άτρακτο), αυξάνοντας έτσι κατά πολύ την ακτίνα δράσης του κατά 15%, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε κατά 12000 λίβρες (του F-16 C Block 30).
Επίσης αναβαθμίστηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, η μεταφορά οπλικού φορτίου (δυνατότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς).
Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του F-16 C/D Block 50, το F-16 C/D Block 52+ συμπεριλαμβάνει διάφορα συστήματα.
Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
- Τροποποιημένο ραντάρ τύπου APG-68 TIER
Αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης στις 49500 λίβρες - Αναβαθμίστηκαν συστήματα ναυτιλίας, σύστημα έλεγχου πυρός.
- Φέρει επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου προσαρμοσμένες στην άτρακτο, CFT (Conformal Fuel Tank).
- Ικανότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων καινούργιας γενιάς
- Φέρει το σκοπευτικό σύστημα επί κράνους χαριστή JHMCS (Joint Helmet Mounted Cuieng System)
- Εκσυγχρονιστικέ το κοκπιτ με έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD (Color Multifuction Display) αντί των δυο μονόχρωμων οθονών.
- Ενισχυμένος Βελτιωμένους Επεξεργαστής Οθόνης EUPDG (Enhanced Upgraded Programmable Display Generator)
- Εξελιγμένο HUD
- Τμηματικός Υπολογιστής Αποστολής MMC (Modular Mission Computer)
- Εκσυγχρονισμένος Εξοπλισμός Μεταφοράς Δεδομένων UDTE (Upgraded Data Transfer Equipment).
- Κοινό Σύστημα Διανομής Τακτικών Πληροφοριών JTIDS (Joint Tactical Informtion Distribution System).
- Σύστημα Ψηφιακής Απεικόνισης Ανάγλυφου DTS (Digital Terrain System)
- Σύστημα Απεικόνισης Τακτικής Κατάστασης HSD (Horizontal Situation Display)
- Προηγμένο Σύστημα Αναγνώρισης Ταυτότητας Εχθρού-Φίλου A IFF (Advanced Identification Friend or Foe). Πρόκειται για το σύστημα AN/APX-113.
- Σύστημα ναυτιλίας EGI (Empendded GPS INS)
Σύστημα ραντάρ APG-68 TIER, παρέχει της εξής δυνατότητες:
- Αυξημένη εμβέλεια ερευνάς αέρος ERS (Extended range search), ικανότητας ανίχνευσης τοποθετείται στα 160 m (ελάχιστο) και η μέγιστη στα 393 km.
- Πολλαπλός εγκλωβισμός στόχων ενώ συνεχίζεται η ερευνά, με ταυτόχρονη παρακολούθηση μέχρι και 64 στόχων και στοχοποίηση μέχρι 10.
- Διαμόρφωση ενημέρωσης επί της πραγματικής κατάστασης SAM (Situation Awareness Mode).
- Παρέχει την δυνατότητα και της διαμόρφωσης την παρακολούθηση δυο στόχων ταυτόχρονα και μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 10, 20, 40, 80, και 160 mil.
- Διαμόρφωση ελιγμών μάχης ACM (Air Combat Maneuvering), χρησιμοποιείται σε κατάσταση κλειστής αερομαχίας, με την ενεργοποίησης της διαμόρφωσης αυτής η ερευνά πραγματοποιείται σε τέσσερις άξονες:
- 10 μοίρες στο αζιμούθιο και 60 μοίρες στην ανύψωση
- 30 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
- 60 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
Χαρτογράφηση εδάφους (Ground Map) - Διαμόρφωση Όξυνσης Δέσμης Doppler DBS (Doppler Beam Sharpening)
- Μέτρηση Απόστασης Εδάφους AGR (Air to Ground Ranging)
- Διαμόρφωση Ιχνηλάτησης Σταθερού Στόχου FTT (Fixed Target Track)
- Ένδειξη Εντοπισμού-Ιχνηλάτησης Κινούμενου Στόχου
- Εδάφους-Επιφανείας GMTI/T (Ground Moving Target Indication/Track)
- Συμβουλευτική Λειτουργία Αποφυγής Εδάφους GAAF (Ground Avoidance Advisory Fuction).
- Ερευνά Επιφάνειας Μεγάλης Εμβέλειας LRSM (Long Range Sea Mode). Πρόκειται για διαμόρφωση ερευνάς στόχων επιφάνειας με ικανότητα εγκλωβισμού σε απόσταση 296 km.
- Πολλαπλός Εγκλωβισμός Στόχων Επιφανείας MMTWS (Maritime Mutliple Track While Scan). Η διαμόρφωση αυτή παρέχει των εγκλωβισμό πολλαπλών στόχων (10) επιφάνειας σε απόσταση περίπου 150 km.
- Διαμόρφωση Απεικόνισης Συνθετικού Διαφράγματος
- Μεγάλης Ευκρίνειας VHSAR (very High Resolution SAR)
- Βελτιωμένη Συσκευή Αμφίδρομης Μετάδοσης
- Δεδομένων IDM (Improved Data Modem)