«Ιερή πανστρατιά»: Μετά τους πολιτικούς... εκτός νυμφώνος και τα ΜΜΕ την Κυριακή της Ορθοδοξίας
«Μέχρι τέλους» φαίνεται να το τραβάει η διοικούσα Εκκλησία, καθώς μετά την συνοδική απόφαση για τον εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας χωρίς τους πολιτικούς, τώρα αφήνει…εκτός νυμφώνος και τα ΜΜΕ.
Σε ανακοίνωσή της η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Σας ενημερώνουμε ότι, κατόπιν Συνοδικής Αποφάσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η Κυριακή της Ορθοδοξίας θα εορτασθεί την 24η Μαρτίου 2024, στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη. Η Συνοδική Θεία Λειτουργία θα τελεσθεί χωρίς την παρουσία Μ.Μ.Ε. (τηλεοπτικών συνεργείων και φωτορεπόρτερ). Το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου θα διανείμει το σχετικό φωτογραφικό υλικό».
Νωρίτερα σήμερα είχε εκδοθεί και άλλη ανακοίνωση με την οποία υπενθυμίζεται ο «κλειστός κύκλος» των εορτασμών στην Μονή Πετράκη και όχι στην Μητρόπολη Αθηνών, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα στην συνοδική ανακοίνωση αναφέρθηκε: «Την προσεχή Κυριακή 24 Μαρτίου 2024, Α’ Κυριακή των Νηστειών, εορτάζεται πανορθοδόξως η Αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, η οποία καθιερώθηκε το 843 από την Αυτοκράτειρα Θεοδώρα, τον υιό της Μιχαήλ Γ’ και τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μεθόδιο τον Ομολογητή.
Στο πλαίσιο των λατρευτικών εκδηλώσεων για την ως άνω Εορτή, κατόπιν Συνοδικής Αποφάσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου κατά τη Συνεδρία της 5ης Μαρτίου 2024, θα τελεσθεί, κατά την ημέρα αυτή, στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη, Συνοδική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντων των Σεβασμιωτάτων Συνοδικών Μητροπολιτών Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Χρυσοστόμου, Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεοκλήτου και Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονος. Τον πανηγυρικό της ημέρας θα εκφωνήσει ο Σεβασμιώτατος Συνοδικός Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός.
Προ της Απολύσεως της Θείας Λειτουργίας θα αναγνωσθεί ο «Συνοδικός Τόμος της Ορθοδοξίας» εις ανάμνησιν του γεγονότος της Αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων».
Υπενθυμίζεται ότι η συμβολική αλλά και ουσιαστική απόφαση της Ιεράς Συνόδου να εορτάσει την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Μονή Πετράκη και όχι στην Μητρόπολη Αθηνών στέλονοντας σαφές μήνυμα στην κυβέρνηση μετά την ψήφιση του νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια οδήγησε σε αντιδράσεις.
Πρακτικά με την απόφαση αυτή λόγω περιορισμένου χώρου είναι αδύνατη η παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, ενώ ούτε η ΔΙΣ, ούτε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αναμένεται να παραστούν στο καθιερωμένο γεύμα στην Προεδρία της Δημοκρατίας, ως είθισται.
Μητροπολίτης Καρπενησίου: Όχι αντιδράσεις εντός εκκλησίας
Ζήτημα πάντως παραμένει τι θα γίνει σε Μητροπόλεις της επαρχίας. Ιεράρχες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους προς τους βουλευτές της περιφέρειάς τους αποτρέποντάς τους μάλιστα κατά περίπτωση από το να παραβρεθούν στους ναούς.
Στο μεταξύ μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1 ο Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος είπε πως «δεν είμαστε ευχαριστημένοι από κάποιες αποφάσεις που λαμβάνει η Πολιτεία», αλλά έστειλε σαφές μήνυμα: «Εντός εκκλησίας δεν θέλω αντιδράσεις κατά βουλευτών που ψήφισαν το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια».
Πάντως σχετικά με το μέλλον των σχέσεων Εκκλησίας - Πολιτείας είπε: «Ας μην κοροϊδευόμαστε ξεχνάμε εύκολα ως λαός. Θα ξεχαστεί και αυτό μέχρι να έρθει κάτι άλλο».
Υπενθυμίζεται ότι από πλευράς Μητρόπολης Κερκύρας έχει διαμηνυθεί σε δύο βουλευτές να μην θεωρούν τους εαυτούς τους ενεργά μέλη της Εκκλησίας.
Ο δε Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ έκανε λόγο για διακοπή Κοινωνίας όσων ψήφισαν, ωστόσο διευκρίνισε: «Δεν αφορίσαμε κανέναν. Μόνο η Σύνοδος αφορίζει».
Μητροπολίτης Σάμου: Η Ορθοδοξία διώκεται εμφανώς
Παράλληλα, ο Μητροπολίτης Σάμου Ευσέβιος στο μήνυμά του για την Κυριακή της Ορθοδοξίας στέλνει σαφή μηνύματα και μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ο κάθε άνθρωπος βεβαίως είναι ελεύθερος να επιλέξει ο,τι θέλει στη ζωή του και να εφαρμόσει όποιον τρόπο ζωής επιθυμεί, ακόμη και να αρνηθεί τον Χριστό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η Εκκλησία οφείλει να τον αποδεχθεί και να τον συμπεριλάβει στα μέλη της, αφ ης στιγμής μάλιστα ο ίδιος απεκόπη από αυτήν, εξαιτίας των επιλογών του.
Μας εκπλήσσει αρνητικά το γεγονός, ότι κάποιοι άνθρωποι έχουν την απαίτηση από την Εκκλησία να επιβραβεύει τις όποιες επιλογές τους, ενώ αυτές έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το Ιερό Ευαγγέλιο και την δισχιλιετή Ιερά της Παράδοση, όταν ακόμη και σε ένα απλό σύλλογο τα μέλη επιβάλλεται να συμμορφώνονται με το καταστατικό του, ειδάλλως αποβάλλονται από αυτόν.
Μας εκπλήσσει αρνητικά το γεγονός ότι η Εκκλησία καλείται να σιωπήση, όταν διακυβεύεται η ανθρώπινη φυσιολογία και μαζί της η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ο αλληλοσεβασμός και καταστρατηγείται η κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού δημιουργία του ανθρώπου.
Μας εκπλήσσει αρνητικά το γεγονός ότι ενώ η Εκκλησία έχει κατ’ επανάληψιν αποδείξει την μητρική της στοργή, εντούτοις κατηγορείται ότι δεν έχει αγάπη για τον άνθρωπο, επειδή δεν συσχηματίζεται με τις κατά καιρούς κοσμικές επιθυμίες και τις διάφορες νεοφανείς και νεοεποχίτικες ιδιορρυθμίες.
Ας μάθουν λοιπόν όσοι αδαείς και ημιμαθείς, ότι, όπως επεσήμανε η Ιερά Σύνοδος στην πρόσφατη εγκύκλιό της, η Εκκλησία «αληθεύει εν αγάπη» (Εφεσ. δ΄ 15) και «αγαπά εν αληθεία» (Β΄ Ιω. α΄1). Η αγάπη της Εκκλησίας δεν αποδεικνύεται όταν σιωπά ή όταν θωπεύει εμπαθείς συνειδήσεις κι εγωισμούς, αλλά όταν με τον λόγο και τη χάρη Της επιχειρεί να θεραπεύσει και να εξυγιάνει, ακόμη κι αν, όπως ο ιατρός, προξενήσει κάποιο πόνο ή όπως το καλό φάρμακο, προκαλέσει πικρία. Αυτή είναι η θεραπευτική μέθοδος της Εκκλησίας έναντι της αμαρτίας και όποιος αφήσει κατά μέρος τους εγωισμούς και τις εμμονές και την αναζητήσει, γεύεται της γλυκύτητας και της πνευματικής θαλπωρής.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας διώκεται πλέον εμφανώς. Τα ιερά και τα όσιά μας καθυβρίζονται αναίσχυντα. Ο Τίμιος Σταυρός, το όπλο μας κατά του διαβόλου, το στήριγμα των πιστών κι ο φύλακας της Οικουμένης, ο οποίος σήμερα προπορεύεται της λιτανείας μας, χλευάζεται στην αφίσσα ενός Φεστιβάλ, όπου και διαπομπεύεται η πίστη μας ολόκληρη, αφού αντί του Εσταυρωμένου Χριστού, απεικονίζεται εσταυρωμένη μια γυμνή έγκυος γυναίκα η οποία κατ’ αυτούς είναι η Παναγία μας!
Τι μεγάλη ντροπή! Τόσο για την βλάσφημη απεικόνιση, όσο και για το ο,τι όλες οι υγιείς διαμαρτυρίες σκόνταψαν τάχα στην ελευθερία έκφρασης και λόγου και στην αδυναμία λογοκρισίας της τέχνης, ενώ ο νόμος για την εξύβριση των θείων και των θρησκευτικών συμβόλων παραμένει για μία ακόμη φορά ανεφάρμοστος, ένεκα της ανεκτικότητας του Χριστιανισμού. Φεύ!
Όλα αυτά μάλλον συστήνουν μια σκληρή πολεμική προς ο,τι χριστιανικό κι Ορθόδοξο, γι’ αυτό και η εποχή μας αναδεικνύεται σε εποχή ομολογίας της Ορθόδοξης πίστης μας».