Σύλληψη Ιταλού στη Βάρκιζα: Πώς δρούσε το κύκλωμα και οι σχέσεις με Έλληνες εφοπλιστές
Σημαντικές λεπτομέρειες έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τη σύλληψη ηγετικού μέλους διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης με λαθραίο πετρέλαιο και τζίρο 21 δισ. ευρώ στη Βάρκιζα.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, o Ιταλός επιχειρηματίας, τον οποίον συνέλαβε η ΕΛ.ΑΣ., ως ηγετικό μέλος της εγκληματικής οργάνωσης με παράνομη διακίνηση καυσίμων από τη Λατινική Αμερική, ομολόγησε ότι το κύκλωμα συνεργαζόταν και με Έλληνες εφοπλιστές. Ωστόσο ο 47χρονος Ιταλός δεν παρείχε περισσότερα στοιχεία στους αστυνομικούς του Τμήματος Αναζητήσεων της Ασφάλειας Αττικής.
Ακινητοποιήθηκε από αστυνομικούς στη λεωφόρο Ποσειδώνος ενώ οδηγούσε ένα από πολλά πολυτελή αυτοκίνητα που είχε στη βίλα που ζει με την οικογένεια του στη Βάρη. Σύμφωνα με πληροφορίες του ERTNews, ήταν 3ος στην ιεραρχία της εγκληματικής οργάνωσης, αρχηγός της οποίας ήταν Ιταλός εφοπλιστής.
Σημειώνεται πως ο 47χρονος επιχειρηματίας, είχε συλληφθεί και πέρσι για την ίδια υπόθεση, αλλά αφέθηκε ελεύθερος καθώς τα στοιχεία που έστειλαν οι αρχές της Βενεζουέλας ήταν ελλιπή. Όταν ολοκληρώθηκε η αποστολή των στοιχείων, εκδόθηκε στις 8 Φεβρουαρίου 2024 νέο ένταλμα και βάσει αυτού συνελήφθη χθες στη παραλιακή λεωφόρο.
Για την ίδια υπόθεση έχουν εκδοθεί 50 εντάλματα σε όλο τον κόσμο.
Τι αναφέρει η αστυνομία
Από την Υποδιεύθυνση Αναζητήσεων Αρχείου και Ταυτοτήτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, συνελήφθη χθες, Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, κατόπιν ενδελεχών ερευνών, σε περιοχή της Βάρκιζας, αλλοδαπός, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διεθνικού χαρακτήρα, με έδρα χώρα της Λατινικής Αμερικής.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εκδοθείσα ερυθρά αγγελία από την INTERPOL και με πληροφορίες από Αρχές του εξωτερικού, ο αλλοδαπός ήταν ηγετικό μέλος της οργάνωσης, η οποία δραστηριοποιούνταν στο λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών διεθνώς.
Η εν λόγω οργάνωση, ως ιδιοκτήτρια δεξαμενοπλοίων, υπό την κάλυψη νομιμοφανών ναυτιλιακών εταιριών, φόρτωνε προϊόντα πετρελαίου από λιμάνια της Λατινικής Αμερικής και επετύγχανε την ιδιοποίησή τους κατά τη μεταφορά τους, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα.
Ειδικότερα, προμηθεύονταν συσκευές δορυφορικής αναμετάδοσης και αναγνώρισης από ακινητοποιημένα πλοία που βρίσκονταν σε λιμάνια της Ασίας, τις τοποθετούσαν στα δεξαμενόπλοιά τους, και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τις απενεργοποιούσαν, καταφέρνοντας να εξαπατήσουν τους ναυλωτές.
Το παράνομο οικονομικό όφελος της οργάνωσης εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α., ζημιώνοντας τόσο τους ναυλωτές όσο και το κράτος τους.
Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.
Πώς δρούσαν τα μέλη του κυκλώματος
Όπως αναφέρει η ΕΡΤ σχετικά με την δράση του κυκλώματος, οι λαθρέμποροι χρησιμοποιούσαν δικά τους πετρελαιοφόρα πλοία ή ναύλωναν από ναυτιλιακές εταιρείες. Όπως προαναφέρθηκε αγόραζαν συσκευές αναγνώρισης και δορυφορικούς αναμεταδότες από παροπλισμένα πλοία που ήταν σε λιμάνια της Ινδίας και του Πακιστάν και τα τοποθετούσαν στα δικά τους πλοία που φόρτωναν καύσιμα σε λιμάνια της Βενεζουέλας.
Μετά τον απόπλου τους και αφού έβγαιναν στην ανοιχτή θάλασσα, άλλαζαν την αναγνώριση και απενεργοποιούσαν τον αναμεταδότη. Έτσι χάνονταν τα ίχνη του δεξαμενόπλοιου, και το φορτίο περνούσε στη κατοχή τους.
Στη συνέχεια το πωλούσαν σε συνεργάτες τους εφοπλιστές, εξαπατώντας τους νόμιμους ιδιοκτήτες του φορτίου καυσίμων.