Κρανίδης στο Newsbomb.gr για τις αλλαγές στα ασανσέρ: Το πρόβλημα υπάρχει στο 50% των πολυκατοικιών

Νέο νομοσχέδιο βάζει τέλος στις διαμάχης των ενοίκων των πολυκατοικιών σχετικά με τα ασανσέρ, ενώ την ίδια ώρα πολλοί ανελκυστήρες χρήζουν άμεσης αντικατάστασης
Pexels
4'

Διευκρινίσεις για τις απορίες αλλά και τις διαμάχες που έχουν προκύψει σε πλήθος ενοίκων πολυκατοικιών αναφορικά με τους ανελκυστήρες, έδωσε ο Μάνος Κρανίδης, ενεργειακός επιθεωρητής, ΓΓ ενημέρωσης ΠΟΜΙΔΑ, μιλώντας αποκλειστικά στο Newsbomb.gr.

Έπειτα από τη διάταξη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορά στην εγκατάσταση ανελκυστήρα, πολλοί πολίτες «επαναστάτησαν», καθώς μέχρι πρότινος το «καθεστώς» για τα ασανσέρ ήταν διαφορετικό.

Ο Μάνος Κρανίδης εξήγησε πως τα ασανσέρ αποτελούν μεταφορικό μέσο και απαιτείται να φέρουν σύγχρονες προδιαγραφές. Συμπλήρωσε πως το πρόβλημα με τους ανελκυστήρες παρατηρείται σχεδόν στο 50% πολυκατοικιών, που αποτελούν τον μεγαλύτερο κτηριακό όγκο πανελλαδικό. Ειδικότερα, οι μισές και πλέον πολυκατοικίες που διαθέτουν ασανσέρ, αυτό είναι παλαιού τύπου και χρήζει αντικατάστασης.

Ο Μάνος Κρανίδης ανάφερε ότι θα πρέπει να γίνουν νέες τοποθετήσεις ανελκυστήρων σε πλήθος πολυκατοικιών, τονίζοντας όμως κάτι τέτοιο οφείλει να γίνει με όρους μη κοστοβόρους για τους ενοίκους ή έστω όσο πιο φιλικούς -σε οικονομικό επίπεδο- γίνεται. Πρόσθεσε επίσης, ότι χρειάζεται να δοθεί επαρκής χρόνος στους ενδιαφερόμενους ώστε να προχωρήσουν στην αντικατάσταση καθώς και στην πιστοποίηση των ανελκυστήρων.

Επιπροσθέτως, τόνισε ότι «το παράδειγμα οφείλει να δώσει το δημόσιο», εξηγώντας ότι σήμερα πολλοί ανελκυστήρες σε δημόσια κτήρια έχουν ανάγκη από αντικατάσταση και γενικότερα εκσυγχρονισμό. Σημείωσε ότι ένας καινούργιος ανελκυστήρας φέρει εγγύηση για περίπου 20 χρόνια, ενώ η συντήρησή του είναι υποχρεωτικό να γίνεται μία φορά ετησίως, προκειμένου να επιτευχθεί η ασφαλής χρήση του από τους πολίτες.

Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για τα ασανσέρ

Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά τον χρόνο ανέγερσης τους δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σ’ αυτά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.

Όπου η προσαρμογή του κτιρίου είναι υποχρεωτική, αν απαιτείται η κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σ’ αυτά, η κατασκευή αυτών είναι υποχρεωτική, χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών με δαπάνες του υπόχρεου ή των υπόχρεων, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης και κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του Κανονισμού του κτιρίου.

Αν δεν είναι υποχρεωτική η προσαρμογή του κτιρίου, η κατασκευή ανελκυστήρα είναι δυνατή χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών, με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας που εκδίδεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από αποδεδειγμένη πρόσκληση διατύπωσης απόψεων των λοιπών συνιδιοκτητών προς την Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας.

Αντίστοιχα σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης και κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του Κανονισμού πολυκατοικίας, η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου), που διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά από το πεζοδρόμιο στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, καθώς και στους λοιπούς εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του ισογείου και των λοιπών ορόφων υπέρ και υπό αυτό, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα.

Η τοποθέτηση αναβατορίου για την κάλυψη υψομετρικών διαφορών υπέρ του ενός ορόφου γίνεται βάσει τεχνικής μελέτης και ως προς μεν τη διαστασιολόγηση ακολουθεί τις τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών, ως προς δε τη διαδικασία τοποθέτησης, αδειοδότησης και συντήρησης, ισχύουν τα αντίστοιχα που αφορούν σε ανελκυστήρες και απαιτείται πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας με πλειοψηφία του 51% του συνόλου των ψήφων.

Σχετικές ειδήσεις