Μέσα στην εβδομάδα η απόφαση για τον προσωπικό αριθμό - Τι αλλάζει

Ο κ. Κυρανάκης διεμήνυσε πως μέσα στην εβδομάδα θα υπάρχουν εξελίξεις
5'

Θέμα ημερών είναι η απόφαση για τον προσωπικό αριθμό, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο κ. Κυρανάκης διεμήνυσε πως μέσα στην εβδομάδα θα υπάρχουν εξελίξεις.

Σκοπός του ενιαίου προσωπικού αριθμού, σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η διόρθωση των μητρώων του κράτους, καθώς όπως επεσήμανε περίπου 300.000 περιπτώσεις τον χρόνο χρειάζονται διόρθωση.

Ο Προσωπικός Αριθμός θα βγαίνει μέσω της πλατφόρμας MyInfo, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν και να τον αποκτούν.

Εάν υπάρχει αναντιστοιχία στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου τους, του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης, τότε θα ενημερώνεται ο πολίτης για το λάθος και πώς εμφανίζεται στα αντίστοιχα μητρώα π.χ της Αστυνομίας, κάτι που σημαίνει πως θα χρειάζεται συμόρφωση.

Σε περίπτωση ωστόσο λάθους για παράδειγμα στο επίθετο τότε θα πρέπει ο πολίτης να επισκεφθεί ένα ληξιαρχείο και να προβεί σε διόρθωση και θα ενημερώνεται οριζόντια όλο το δημόσιο για οποιαδήποτε τέτοιου είδους αλλαγή.

Εξηγώντας ο κ.Παπαστεργίου από τι θα αποτελείται ο Προσωπικός Αριθμός, ανέφερε πως στην ουσία είναι τρία αλφαριθμητικά ψηφία και το ΑΦΜ μας. «Από τα τρία αλφαριθμητικά, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου και αριθμοί, μπορώ εγώ να βάλω έναν προσωπικό αριθμό άλφα, βήτα και το τρίτο ψηφίο δημιουργείται μόνο του και στην ουσία λέγεται checkdigit και είναι αυτό το οποίο επαληθεύει την ορθότητα του αριθμού. Είναι πολύ απλός ο τρόπος. Και το πιο μαγικό είναι ότι μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκείνο έχουμε πλέον βεβαιωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο ξέρει πλέον ξέρει ποιοι είμαστε και έχουν διορθωθεί και τα οποιαδήποτε λάθη» προσέθεσε.

Επόμενος στόχος, αφού διορθωθούν τα μητρώα, να επεκταθεί και στα παιδιά που θα παίρνουν Προσωπικό Αριθμό με τη γέννησή τους, απλοπλοιώντας παράλληλα της διαδικασίες απόδοσης ΑΜΚΑ και ΑΦΜ, οι οποίοι θα υπάρχουν αλλά περισσότερα για χρήση στα μητρώα των υπηρεσιών και όχι υποχρεωτικά για να τον ξέρει ο πολίτης, ο οποίος θα χρησιμοποιή μόνο τον έναν και μοναδικό αριθμό.

Παράλληλα, καινούρια δεδομένα στις νέες ταυτότητες αναμένεται να φέρει η εφαρμογή του Προσωπικού Αριθμού, καθώς αναμένεται να αυξηθεί η κίνηση στα Αστυνομικά Τμήματα για την έκδοση τους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμούς θα ξεκινήσει παράλληλα η λειτουργία ενός νέου συστήματος ραντεβού για την έκδοση ταυτοτήτων, ώστε να διευκολυνθεί η λειτουργία της αστυνομίας.

Υπενθυμίζεται όσοι μέχρι σήμερα για την έκδοση νέας ταυτότητας, απαιτείται ηλεκτρονικό ραντεβού.

Η διορία λήγει τον Αύγουστο του 2026.

Ο νόμος αναφέρει:

Για την έκδοση της νέας ταυτότητας απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη”). Εάν είστε πολύτεκνος, το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, δηλαδή 5,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1895] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)”). Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 € (Τύπος Παραβόλου: [2043] – “Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνος υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)”). Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της ταυτότητας, χρειάζεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1889] – “Αντικατάσταση δελτίων ταυτότητας λόγω φθοράς/απώλειας”).

Είσοδος με κωδικούς taxisnet

Κατά την είσοδο στο id.gov.gr ο πολίτης πρέπει να επιλέξει την Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, την περιφερειακή ενότητα καθώς και το αστυνομικό τμήμα στο οποίο επιθυμεί να εκδόσει την νέα ταυτότητα.

Πώς κλείνετε ραντεβού (σήμερα)

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

  • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
  • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.