Κάρπαθος: «Το σκάφος πέρασε από πάνω της και με το πτερύγιο του πηδαλίου τη χτύπησε θανάσιμα»

Τι είπε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Ομίλου ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης, Ιωάννης  Mαραγκουδάκης για το τραγικό δυστύχημα με τη νεκρή ιστιοπλόο στην Κάρπαθο
3'

Καλεσμένος στην ΕΡΤ και τηνεκπομπή «Συνδέσεις» ήταν το μεσημέρι της Τετάρτης ο Ιωάννης Μαραγκουδάκης, πρόεδρος του Πανελληνίου Ομίλου ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης για να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που οδήγησαν στο θάνατο μίας έμπειρη αθλήτρια ιστιοπλοΐας με καταγωγή από την Γαλλία κατά τη διάρκεια του διεθνούς ιστιοπλοϊκού αγώνα Aegean 600.

«Σε ένα αγώνα 600 ναυτικών μιλίων τα πληρώματα εκτελούν τα καθήκοντά τους κατά βάρδιες. (Η 40χρονη) εκλήθη, από τον ύπνο της, να βοηθήσει στην αλλαγή ενός πανιού. Βγήκε έξω, όπως φαίνεται χωρίς σωσίβιο και χωρίς ιμάντα. Με ένα συνάδελφό της πήγαν στην πλώρη και εκεί ένα κύμα μεγάλο τους πέταξε στη θάλασσα» ανέφερε αρχικά ο κ. Μαραγκουδάκης.

Όπως τόνισε στη συνέχεια το τραγικό δυστύχημα συνέβη γιατί «πέφτοντας η κοπέλα μπροστά στην πλώρη, το σκάφος πέρασε από πάνω της και με το πτερύγιο του πηδαλίου τη χτύπησε θανάσιμα».

Σύμφωνα με τον ίδιο ο καπετάνιος του ιστιοπλοϊκού σκάφους μόλις έγινε αντιληπτό το συμβάν έκανε τις κατάλληλες ενέργειες και ανέσυρε άμεσα τον άνδρα και λίγο αργότερα την ιστιοπλόο, που δεν είχε τις αισθήσεις της.

Στην περιοχή επικρατούσαν άνεμοι 10 μποφόρ

«Όταν το σκάφος έφτασε στην Κάσο διαπιστώθηκε ότι είχε επέλθει ο θάνατος», πρόσθεσε στη συνέχεια σημειώνοντας ότι τη στιγμή του συμβάντος, επικρατούσαν άνεμοι 10 μποφόρ, κάτι που καθιστά το περιβάλλον ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τυχόν λάθη και παραλείψει που έγιναν ο κ. Μαραγκουδάκης δήλωσε ότι «πολλές φορές τα λάθη τα κάνουν οι έμπειροι». Και όπως πρόσθεσε, ένας έμπειρος ιστιοπλόος πολλές φορές από αυτοπεποίθηση αποφεύγει να πάρει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας, όπως το να βάλει σωσίβιο και ιμάντα ασφαλείας.

«Η κοπέλα είχε την αυτοπεποίθηση ότι θα πάει στην πλώρη χωρίς σωσίβιο και χωρίς να προσδεθεί με τον ιμάντα ασφαλείας και δυστυχώς συνέβη αυτό το τραγικό γεγονός», εξήγησε, προσθέτοντας στη συνέχεια: «Ο καπετάνιος θα έπρεπε να ακολουθεί τακτική επιβιώσεως καθώς έπνεαν άνεμοι 9 μποφόρ».

Ο κ. Μαραγκουδάκης απαντώντας σε ερώτηση για το τι έπρεπε να γίνει υποστήριξε ότι «μετά από τα 9 μποφόρ ο καπετάνιος μπορεί, σύμφωνα με τους κανόνες αντιμετώπισης κακοκαιρίας, να αλλάξει τακτική και να πάει σε τακτική επιβιώσεως». Δηλαδή, όπως εξήγησε, θα έπρεπε να αλλάξει πορεία για να φύγει από το κέντρο της θύελλας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Ομίλου ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης ο αγώνας δεν σταμάτησε εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων καθώς «η δυνατότητα διακοπής ενός ιστιοπλοϊκού αγώνα δεν υφίσταται, καθώς τα σκάφη πρέπει να συνεχίσουν τον πλου τους».

Σύμφωνα με τον ίδιο η τραγωδία συνέβη λόγω της λανθασμένης εκτίμησης του πληρώματος. «Η ιστιοπλοΐα είναι ένα ασφαλές άθλημα. Συνδιοργανώνουμε 60 χρόνια το Ράλλυ Αιγαίου» σημείωσε ο κ. Μαραγκουδάκης προσθέτοντας ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο.