Μεγάλη προσοχή: Αυξήθηκαν κατά 900% οι διαδικτυακές απάτες στον τουρισμό

«Οι απατεώνες μπαίνουν στους λογαριασμούς που ήδη έχεις κάνει κράτηση και μέσω της ίδιας της πλατφόρμας κάνουν μία εικονική πλατφόρμα, η οποία μοιάζει πάρα πολύ με την αληθινή» αναφέρει ο Γιώργος Μελισσάρης

Μεγάλη προσοχή: Αυξήθηκαν κατά 900% οι διαδικτυακές απάτες στον τουρισμό
2'

Σε συνέντευξη στο Action24, μίλησαν ο Γιώργος Μελισσάρης, Νομικός Σύμβουλος Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος και ο Νίκος Χαλκιαδάκης, Πρόεδρος Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης, όσον αφορά τις διαδικτυακές απάτες για τα τουριστικά καταλύματα. Αναφέρουν ποιες είναι οι πιο συχνές απάτες και πως μπορούμε να τις αποφύγουμε.

Ο Γιώργος Μελισσάρης αναφέρει: «Οι διαδικτυακές κρατήσεις μέσω μεγάλων πλατφόρμων, όπως η booking, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν αδιάφορους τους κυβερνοεγκληματίες. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις και κυρίως τέσσερις κατηγορίες διαδικτυακών απατών σε σχέση με τις διαδικτυακές τουριστικές κρατήσεις»

«Το πρώτο είναι το γνωστό «phishing», δηλαδή το πλαστό εικονικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Στέλνει, υποτίθεται, μία γνωστή πλατφόρμα ένα email, στο οποίο οδηγεί τους πελάτες να πατήσουν ένα λινκ, με αποτέλεσμα οι απατεώνες να μπορούν να κλέβουν προσωπικά στοιχεια, συμπεριλαμβανομένου και των στοιχείων της πιστωτικής κάρτας ή να χακάρουν τον υπολογιστή. Αυτό είναι το πιο απλό»

«Το πιο εξελιγμένο είναι οι χακαρισμένες συνομιλίες, δηλαδή οι απατεώνες μπαίνουν στους λογαριασμούς που ήδη έχεις κάνει κράτηση και μέσω της ίδιας της πλατφόρμας κάνουν μία εικονική πλατφόρμα, η οποία μοιάζει πάρα πολύ με την αληθινή. Στη συνέχεια σου ζητάνε να κάνεις μία νέα κράτηση, πληρώνοντας ένα ποσό, διότι τάχα κινδυνεύει η κράτηση σου ή ότι έγινε μία αλλαγή στους όρους και για να μην χάσεις την κράτηση σου πρέπει να πληρώσεις. Έτσι, ο καταναλωτής ανυποψίαστος καταβάλει τα χρήματα» συνεχίζει λέγοντας.

«Επόμενο είναι τα εικονικά καταλύματα. Σε πολλές περιπτώσεις, βλέπεις και κάνεις μία κράτηση και τελικά το κατάλυμα δεν υπάρχει. Η booking παρόλ' αυτά έχει βρει τρόπο να το εμποδίζει αυτό να γίνεται σε γρήγορο χρόνο, αλλά μπορεί και κάποιες φορές να μην το προλάβει.»

Τονίζει ότι: «Ένας τρόπος αντιμετώπισης αυτού είναι η «αντίστροφη αναζήτηση» στην εικόνα, δηλαδή εάν δούμε μία εικόνα που μας φαίνεται ψεύτικη, μπορούμε να την κάνουμε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο και να δούμε εάν υπάρχει κάπου αλλού.»

Στη συνέχεια μίλησε ο Νίκος Χαλκιαδάκης, αναφερόμενος συγκεκριμένα στην Κρήτη: «Υπάρχουν περιστατικά τα οποία είναι μεμονωμένα. Γίνονται συχνά τέτοια περιστατικά οπότε οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν όταν κλείνουν κάποιο κατάλυμα και να βάζουν κυρίως νεαρά άτομα, ή άτομα που ξέρουν λίγο περισσότερο απο τεχνολογία, να ψάχνουν τις πλατφόρμες για να δουν αν υπάρχουν ή όχι, που βρίσκονται αλλά και να να πάρουν ένα τηλέφωνο για να βεβαιωθούν για την ύπαρξη των καταλυμάτων.»

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή