Νέα μεγάλη απάτη: Μην απαντήσετε ποτέ σε αυτό το SMS - Θα σας αδειάσουν τον λογαριασμό

Νέο φαινόμενο κυβερνοαπάτης
3'

Έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να υφαρπάξουν προσωπικά στοιχεία και δεδομένα από φορείς του κράτους, υπηρεσίες αλλά και ανυποψίασδτους πολίτες είναι επιτήδειοι πειρατές του διαδικτύου.

Με τη μέθοδο της απλής αποστολής ενός μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο του χρήστη και έναν επισυναπτόμενο σύνδεσμο μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα εφόσον ο παραλήπτης κάνει το λάθος να ανοίξει το link.

Μια από τις πιο συνηθισμένες κυβερνοαπάτες σε βάρος πολιτών είναι η αποστολή ενός sms από άγνωστο τηλεφωνικό αριθμό του εξωτερικού ή email από επίσης άγνωστη διεύθυνση, το οποίο αναφέρει: «Αγαπητέ πελάτη, το δέμα σας έχει φτάσει στην αποθήκη αλλά δεν μπορεί να παραδοθεί λόγω ελλιπών στοιχείων διεύθυνσης. Επιβεβαιώστε τη διεύθυνσή σας μέσα σε 12 ώρες» και ακολουθεί ο σύνδεσμος για την συμπλήρωση των προσωπικών στοιχείων.

Οι επιτήδειοι στέλνουν μαζικά τα μηνύματα και καιροφυλακτούν για κάποιον ανυποψίαστο που θα «τσιμπήσει» το ηλεκτρονικό τους δόλωμα και θα ανοίξει τον σύνδεσμο προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο κινητό του και στη συνέχεια στα δεδομένα του.

Ο υπερσύνδεσμος οδηγεί είτε στα ΕΛΤΑ είτε σε κάποια από τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Μάλιστα τα ΕΛΤΑ δέχονται συχνά τον τελευταίο χρόνο ενημερώσεις και καταγγελίες από πολίτες που δέχτηκαν τέτοιο μήνυμα και συνιστούν: Μην το ανοίγετε, καθώς πρόκειται για απόπειρες εξαπάτησης και προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών στοιχείων (phishing) και ζητούν από τους παραλήπτες των μηνυμάτων να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί.

«Τα ΕΛΤΑ ποτέ δεν θα σας ζητήσουν να εισάγετε ή να μοιραστείτε κωδικούς πρόσβασης ή προσωπικά σας δεδομένα (συμπεριλαμβανομένων αριθμών καρτών, λογαριασμών, κλπ.) ούτε ζητούν προσωπικά στοιχεία μέσω email / SMS / social media», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

«Έχουμε απευθυνθεί πολλές φορές στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, έχουμε προσφύγει στη δικαιοσύνη, έχουμε κάνει μηνύσεις κατά αγνώστων και ενημερώνουμε συνεχώς το κοινό», λέει στη Voria.gr o Λάζαρος Λαζαρίδης, διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας των ΕΛΤΑ.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο που πλήττει κρατικούς οργανισμούς, εταιρείες και φυσικά πρόσωπα, μάλιστα όπως λέει, πριν λίγο διάστημα που ήταν η περίοδος φορολογικών δηλώσεων στέλνονταν μηνύματα spam σε χρήστες της πλατφόρμα gov.gr ότι δήθεν έχουν επιστροφή φόρου.
«Είναι η κλασσική μέθοδος με την οποία κάποιοι προσπαθούν να αποσπάσουν στοιχεία και δεδομένα», τονίζει και συμπληρώνει ότι τα ΕΛΤΑ επουδενί δεν θα ζητούσαν στοιχεία από κάρτα ή την πληρωμή τελών για παραγγελίες που υποτίθεται έχουν μπλοκαριστεί.

Γνώστες του ηλεκτρονικού εγκλήματος υπογραμμίζουν πως οι ηλεκτρονικές απάτες είναι σαν την Λερναία Ύδρα όπου οι διωκτικές αρχές κόβουν ένα κεφάλι και ξεφυτρώνουν άλλα δέκα.

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει δημιουργήσει μια ενημερωτική ιστοσελίδα https://cyberalert.gr/ όπου ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί για μια σειρά από θέματα που αφορούν την ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο και την προστασία των προσωπικών του δεδομένων.