«Αλαλούμ» με την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία για τα νησιά
Η εγκύκλιος για την μεταφορά αυτοκινήτων θέτει προϋποθέσεις, αλλά στην πράξη τίθενται ζητήματα
Μεγάλη σύγχυση επικρατεί εν μέσω τουριστικής περιόδου σχετικά με την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα πλοία προς τα νησιά.
Σχετική εγκύκλιος του υπουργείο Ναυτιλίας για τη μεταφορά οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα με τα πλοία της ακτοπλοϊας, θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως το επίπεδο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να μην υπερβαίνει το 40%, ενώ γι’ αυτά που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50%.
Ωστόσο στην πράξη δημιουργούνται προβλήματα. Η εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με Αρ. Πρωτ.: 2070.0/28541/2024 ορίζει ότι στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.
Επίσης οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει προληπτικό έλεγχο της θερμοκρασίας των συσσωρευτών του οχήματος, ενώ είναι και υποχρεωμένοι να ενημερώνουν το πλήρωμα για οποιαδήποτε λήψη ή ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους.