Τι ισχύει με το εισιτήριο που έχετε κλείσει, εάν ακυρωθεί η πτήση σας

Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης της προγραμματισμένης πτήσης τους.

Τι ισχύει με το εισιτήριο που έχετε κλείσει, εάν ακυρωθεί η πτήση σας
4'

Πολλές φορές, τα σχέδια αλλάζουν. Ή οι συνθήκες που επικρατούν, δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση ταξιδιών των πολιτών με αεροπλάνο. Όπως και να έχει, αποτελεί κρισιμότατη συνθήκη να γνωρίζει κάθε επιβάτης τα δικαιώματά του, σε περίπτωση που συμβεί το αναπάντεχο.

Αν ακυρωθεί η προγραμματισμένη πτήση, δικαιούσθε:

  • Επιστροφή εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε, εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό.
  • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό.
  • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
  • Αν άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον τελικό προορισμό πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.

Θα πληρώσει η αεροπορική εταιρεία για διαμονή και φαγητό;

Αν έχετε αποκλειστεί στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει, επίσης, να σας παρέχουν βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε για τον προορισμό σας.

Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας προσφέρει και έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).

Αν η αεροπορική σας εταιρεία δεν μπορεί να σας τα παρέχει αυτά, έχετε το δικαίωμα να διεκδικήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά στους πολίτες να κρατούν τις αποδείξεις και να μην ξοδεύουν περισσότερα από όσα χρειάζεται.

Το ύψος της αποζημίωσης που μπορείτε να πάρετε, εάν η πτήση σας καθυστερήσει

Δικαιούσθε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση, εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε, επίσης, να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φθάσει στον τελικό προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Αν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Τι ισχύει εάν έχετε κλείσει πακέτο διακοπών

Αν κλείσατε ένα πακέτο διακοπών με εταιρεία που είναι μέλος της ABTA και η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε είτε να πετάξετε με εναλλακτική πτήση, είτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Σημαντικός αστερίσκος

Πλέον, οι επιβάτες δεν δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση για την αναστάτωση που μπορεί να προκαλέσει μία απεργία του προσωπικού του αεροδρομίου, οι κακές καιρικές συνθήκες ή άλλες «έκτακτες περιστάσεις». Ωστόσο, σε άλλες περιπτώσεις –όταν θεωρείται ότι ευθύνεται η αεροπορική εταιρεία– έχετε ορισμένα δικαιώματα, όπως διεκδίκηση ενός μέρους ή ολόκληρου του αντιτίμου, αναλόγως της καθυστέρησης.

Το ποσό που δικαιούσθε, εξαρτάται και από το πόσο μακριά ταξιδεύετε:

  • Για πτήσεις μικρής απόστασης (έως 1.500 χιλιόμετρα): 250 ευρώ.
  • Για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1.500 έως 3.500 χιλιόμετρα και ενδοκοινοτικές άνω των 1.500 χιλιόμετρα): 400 ευρώ.
  • Για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3.500 χιλιομέτρων ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ.

Ακόμη, οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιστρέφουν χρήματα για απώλεια κερδών, αφού είναι υπεύθυνες μονάχα για την κάλυψη των άμεσων εξόδων, όπως δωμάτια ξενοδοχείου, γεύματα και εναλλακτικές πτήσεις. Δεν υποχρεούνται να καλύψουν επακόλουθες ζημίες. Συνήθως, ούτε τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης καλύπτουν την απώλεια κερδών.

Αν πιστεύετε ότι θα αργήσετε να επιστρέψετε στη δουλειά σας λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, είστε υποχρεωμένοι να ενημερώσετε τον εργοδότη σας, σύμφωνα με νομικούς εμπειρογνώμονες. Οι εργοδότες δεν έχουν καμία νομική υποχρέωση να πληρώσουν τους εργαζόμενους που απουσιάζουν εξαιτίας μίας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, σύμφωνα με τους ειδικούς, εκτός αν αυτό αναφέρεται στη σύμβαση που έχουν υπογράψει.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή