Περιβαλλοντική βόμβα: Πλοίο - φάντασμα από την Τουρκία απειλεί την Κάλυμνο

Το «Blue Shark» έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία

Περιβαλλοντική βόμβα: Πλοίο - φάντασμα από την Τουρκία απειλεί την Κάλυμνο
2'

Έντονη ανησυχία επικρατεί στην Κάλυμνο και την Κω από την παρουσία του εγκαταλελειμμένου πλοίου «Blue Shark» έξω από το λιμάνι της Καλύμνου.

Το πρόβλημα ήρθε στην επικαιρότητα από την ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργου Νικητιάδη.

Το «Blue Sharke» με φορτίο σιτηρών, σημαίας Τόγκο και πλοιοκτησίας της τουρκικής BARBOUS SHIPPING & MANAGEMENT σύμφωνα με το Equasis, βρίσκεται έξω από το λιμάνι του ακριτικού νησιού από τον περασμένο Σεπτέμβριο λόγω μηχανικής βλάβης, η οποία συνέβη στα ανοιχτά της Τήλου.

Στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε στα ανοιχτά της Καλύμνου, όπου παραμένει μέχρι και σήμερα.

Σύμφωνα με τον κύριο Νικητιάδη στις δεξαμενές του έχει 60.000 λίτρα καυσίμων και πρόσφατα «πήρε νερά».

Μετά από σχετική διαμαρτυρία του Δήμου Καλυμνιών για την «περιβαλλοντική βόμβα», ελήφθη η απόφαση να μην μεταφερθεί το «Blue Shark» στο λιμάνι της Καλύμνου.

Ωστόσο, παραμένουν αρκετά ερωτήματα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».

«Γιατί δόθηκε εντολή να μεταφερθεί το πλοίο έξω από το λιμάνι της Καλύμνου; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει η μεταφορά του πλοίου στην Σαλαμίνα;», καταγγέλλει στην εφημερίδα ο κύριος Νικητιάδης.

Εκτός λιμένα

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, ανέφερε για το «Blue Shark» και την μηχανική βλάβη, ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες επιθεωρήσεις από τους πιστοποιημένους επιθεωρητές του «Μνημονίου Συνεννόησης των Παρισίων» και απαγορεύτηκε ο απόπλους.

Περαιτέρω, επιβλήθηκαν στην πλοιοκτήτρια εταιρεία διοικητικές κυρώσεις ύψους 19.500 ευρώ από το Λιμεναρχείο της Καλύμνου κατόπιν των σχετικών ελέγχων.

«Επιπλέον, το Λιμεναρχείο ενημέρωση την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τη διαχειρίστρια εταιρεία, το κράτος σημαίας του πλοίου, χωρίς ωστόσο να ανταποκριθούν», ανέφερε ο κύριος Γκίκας.

Αν δεν εμφανιστεί η πλοικτήτρια εταιρεία έως τις 13 Αυγούστου, θα προκηρυχθεί μειοδιτικός διαγωνισμός και όπως εκτιμά ο υφυπουργός, θα υπάρξει μειοδότης, ο οποίος θα πρέπει να αποσύρει το πλοίο το αργότερο σε τρεις μήνες.

Τέλος, σημειώνεται πως όπως εκτιμά τον Σεπτέμβριο θα λυθεί ενώ ο κύριος Γκίκας επιβεβαίωσε πως το υπουργείο Ναυτιλίας είναι σε πλήρη ετοιμότητα.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή