Τι κρύβεται στη Κακιά Σκάλα - Η άγνωστη ιστορία που δεν γνωρίζουν οι οδηγοί

Η παλαιά Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας κρύβει μια άγνωστη ιστορία που λίγοι οδηγοί γνωρίζουν.
2'

Εκατοντάδες είναι οι οδηγού οι οποίοι περνούν καθημερινά από την παλαιά Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, αλλά πολλοί λίγοι είναι αυτοί που ξέρουν πως διασχίζουν ένα μέρος που σχετίζεται άμεσα με την περίοδο της γερμανικής κατοχής.

Λόγος γίνεται για τα αθέατα πολυβολεία στο ύψος της Κακιάς Σκάλας που βρίσκονται περίπου 880 μέτρα μεταξύ της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής και της παλιάς Εθνικής Οδού.

Στο προσκήνιο έφερε την ιστορία ένα βίντεο του ου Up Stories σε συνεργασία με τον Μιχάλη Μίλλερ και τον Γιώργο Τσάκα, Εφ. Υπολοχαγό του Ελληνικού στρατού και ιδρυτή της Railbiking in Greece, ο οποίος έφερε στο φως κάποιες άγνωστες σε πολλούς πτυχές της ιστορίας.

Τα πολυβολεία χτίστηκαν όταν η χώρα κατακτήθηκε από τους Γερμανο-Ιταλούς, μέσω της καταναγκαστικής εργασίας των κατοίκων των Μεγάρων, και είχαν ως στόχο να θωρακίσουν στρατηγικής σημασίας υποδομές, συμπεριλαμβανομένου του σιδηροδρόμου.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το 1941 δεν υπήρχε η παλαιά Ε.Ο., αλλά μόλις μισή λωρίδα δρόμου. Για τη μετακίνηση μεταξύ των πόλεων υπήρχε ο σιδηρόδρομος ο οποίος διέσχιζε την απόκρημνη περιοχή της Κακιάς Σκάλας.

Οι Γερμανοί έχοντας στο μυαλό τους πως μια αιφνίδια επίθεση των Ελλήνων και ένα ενδεχόμενο σαμποτάζ θα καθιστούσε και χρονοβόρο αλλά και δαπανηρό το έργο αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, δημιούργησαν τα πολυβολεία με τα οποία σκόπευαν να αναχαιτίσουν κάποια ενδεχόμενη επίθεση.

Το βίντεο προσφέρει εικόνα και μιας μισοκατεστραμμένης γέφυρας, η οποία έπεσε θύμα της καταστροφικής δράσης των Γερμανών. Ειδικότερα, κατά την αποχώρησή τους οι κατακτητές έλαβαν την εντολή να ανατινάξουν τις άνω των 20 μέτρων γέφυρες.