Πώς μια πτήση με παρά πέντε μπορεί να γίνει τραγωδία -Έμπειρος ανεμοπτεριστής εξηγεί στο Newsbomb.gr
Ένας νέος άνθρωπος, πατέρας μικρού παιδιού, έχασε με τραγικό τρόπο τη ζωή του, σε δυστύχημα κάνοντας αυτό που αγαπά. Ο 33χρονος Ραφαήλ από τη Μυτιλήνη σκοτώθηκε πέφτοντας με παρά πέντε, σκορπίζοντας σε θλίψη τη σύζυγό του, και τη μητέρα του, που χάνει το τρίτο από τα πέντε παιδιά με τραγικό τρόπο.
Ιδιαίτερα έμπειρος στο παρά πέντε, αφού ήταν και εκπαιδευτής, o Ραφαήλ πέταγε συχνά, ενώ βρισκόταν εδώ και ημέρες στην Ξάνθη και είχε πραγματοποιήσει πάρα πολλές πτήσεις πάνω από διάφορες περιοχές της θρακικής πόλης.
Η τελευταία μοιραία πτήση έγινε με παρά πέντε με μηχανή (παραμοτέρ) και τα αίτια της πτώσης διερευνώνται, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για βλάβη στο μηχανικό μέρος του ανεμοπτέρου.
Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με έναν εκ των πιο έμπειρων αεραθλητών στη χώρα μας, τον Δημήτρη Αλεξάκη, ο οποίος έχει καταγράψει χιλιάδες ώρες πτήσης με παρά πέντε αλλά και άλλα είδη αεραθλητισμού.
Έχοντας πετάξει κι ο ίδιος αρκετές φορές στο ίδιο σημείο στην Ξάνθη, ο Δημήτρης Αλεξάκης επισημαίνει τους πιο συνηθισμένους κινδύνους για το παρά πέντε, τονίζοντας ότι η τήρηση των αυστηρών μέτρων ασφαλείας είναι ο κανόνας για όλους τους αεραθλητές, ειδικά για τους έμπειρους, που εξασφαλίζεται και την ασφάλεια των πτήσεων.
«Όλα τα extreme sport ενέχουν κίνδυνο τραυματισμού ή θανάτου, ωστόσο ελαχιστοποιείται με διαρκή έλεγχο του εξοπλισμού, πολύ καλή εκπαίδευση, και φυσικά την εμπειρία. Στον αεραθλητισμό, το Α και το Ω είναι ο έλεγχος του εξοπλισμού πριν από την πτήση, ο οποίος συνήθως γίνεται εις διπλούν. Τα βασικά που ελέγχουμε είναι να μην υπάρχουν σκισίματα στο πανί, να μην έχουν ξεφτίσει οι ραφές και γενικότερα η κατάσταση του παρά πέντε να είναι άριστη, αλλιώς δεν πραγματοποιείται η πτήση» , εξηγεί.
Όπως τονίζει, οι περισσότεροι κίνδυνοι εγκυμονούν κατά την απογείωση ή την προσγείωση, δηλαδή κοντά στο έδαφος. «Όταν βρίσκεσαι σε μεγάλο ύψος, ό,τι και να συμβεί, έχεις τον χρόνο για να αντιδράσεις, είτε διορθώνοντας την πτέρυγα του παρά πέντε αν έχει διπλώσεις, είτε αν δεν διορθώνεται, να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις το αλεξίπτωτο ασφαλείας», υπογραμμίζει.
Όταν βεβαίως υπάρχει μηχανή, όπως στη συγκεκριμένη τραγική περίπτωση στην Ξάνθη, τότε δεν μπορεί να αποκλειστεί η περίπτωση της μηχανικής βλάβης που να προκαλέσει την πτώση.
Όσον αφορά στον καιρό, ο Δημήτρης Αλεξάκης διευκρινίζει ότι τα παρά πέντε αντεπεξέρχονται σχεδόν σε όλες τις συνθήκες, ενώ όταν η ένταση του αέρα είναι πολύ μεγάλη, τότε δεν πραγματοποιείται η απογείωση.
«Δεν αποκλείεται όμως να σημειωθεί κάποιο πρόβλημα υγείας, , κάποια αδιαθεσία στον αέρα, που μπορεί να επηρεάσει τον χειριστή και, αναλόγως, να προκαλέσει την πτώση», προσθέτει.
Επίσης, σε άλλα δυστυχήματα με παρά πέντα -που είναι σπάνια- έχει συμβεί να μπλεχτεί το αλεξίπτωτο ασφαλείας.
Για το συγκεκριμένο σημείο στην Ξάνθη, ο Δημήτρης Αλεξάκης τονίζει: «Έχω πετάξει εγώ εκεί, υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα, διότι σε κάποιες ρεματιές ενδεχομένως να αναπτύξει ρότορες ο άνεμος που μπορεί να καταστήσουν την πτήση επισφαλή. Αυτό εξαρτάται τις καιρικές συνθήκες τη δεδομένη στιγμή, που μπορεί να αλλάξουν απότομα. Τα σημεία αυτά όμως τα γνωρίζουμε και δεν πάμε εκεί, οι έμπειροι πιλότοι»…