Θεσσαλονίκη: Οι αλλαγές σε λεωφορεία και η εκκίνηση μετρό - Το νέο εισιτήριο

Τι αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας

Θεσσαλονίκη: Οι αλλαγές σε λεωφορεία και η εκκίνηση μετρό - Το νέο εισιτήριο
10'

Τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης αποκάλυψε σε σχετική ημερίδα όπου παραβρέθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Ο νέος χάρτης προβλέπει μεταξύ άλλων και την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων ενόψει και της λειτουργίας του Μετρό.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, η πρόκληση να διαμορφωθεί ένας νέος, λειτουργικός και έξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης για τη Θεσσαλονίκη είναι μεγάλη ενώ παράλληλα σημείωσε ότι πρέπει «να συνδυάσουμε τη λειτουργία του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, στο κέντρο και τα προάστια της πόλης. Τα δύο διαθέσιμα μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους. Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον».

Παρουσιάστηκε το ενιαίο εισιτήριο «ThessTicket» και «ThessCard»

Το ενιαίο εισιτήριο «ThessTicket» και «ThessCard» που θα χρησιμοποιούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης για τις μετακινήσεις τους από τις 30 Νοεμβρίου και μετά την έναρξη της βασικής γραμμής του μετρό, παρουσιάστηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης με θέμα «Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης» που πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συγκοινωνιακών φορέων και αυτοδιοικητικών.

Στο χώρο υπήρχε τοποθετημένο ένα νέο αυτόματο σύστημα πολιτικής κομίστρου και έγινε μια επίδειξη χρήσης και λειτουργίας. Νωρίτερα, η διευθύντρια λειτουργίας ΟΣΕΘ ΑΕ, Αικατερίνη Τσαβάλα, στην τοποθέτησή της έκανε μια αναδρομή στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης τα τελευταία 60 χρόνια, στην κατάργηση του εισπράκτορα από τα αστικά λεωφορεία και στους τρόπους επικύρωσης των εισιτηρίων από τους επιβάτες.

«Η τεχνολογία εξελίσσεται και η Θεσσαλονίκη θέλει να αναβαθμίσει τα συστήματά της, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, είναι το νέο αυτόματο σύστημα πολιτικής κομίστρου», είπε η κ.Τσαβάλα. Με μπλε χρώμα θα είναι η πλαστική κάρτα, ενώ το χάρτινο εισιτήριο θα είναι λευκό και επαναφορτιζόμενο, δηλαδή θα μπορεί ο επιβάτης να το χρησιμοποιεί μέχρι και για έξι επαναφορτίσεις προϊόντων.

Τα μηχανήματα θα παίρνουν κέρματα και χαρτονομίσματα, ενώ θα γίνονται και ηλεκτρονικές πληρωμές με κάρτες. Αυτόματοι πωλητές θα υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και σε καίρια σημεία όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο, τα ΚΤΕΛ, ενώ αυτόματοι πωλητές θα βρίσκονται και στους σταθμούς του Μετρό. Επίσης, ανακοινώθηκε πως ετοιμάζεται εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.

Παράλληλα σχεδιάζονται το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ' επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, το ημερήσιο εισιτήριο, το τουριστικό 3 ημερών, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).

Στα πλεονεκτήματα της χρήσης του νέου συστήματος, όπως είπε η κ.Τσαβάλα, περιλαμβάνονται η δυνατότητα φόρτισης, όπως επίσης και το γεγονός ότι θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση και η εισιτηριοδιαφυγή, καθώς θα υπάρχουν οι πύλες του μετρό και δεν θα μπορεί να εισέλθει κάποιος που κάνει μετεπιβίβαση. «Από τις 30 Νοεμβρίου και μετά μπαίνουμε σε νέα εποχή και για το κόμιστρο», συμπλήρωσε η διευθύντρια λειτουργίας του ΟΣΕΘ, τονίζοντας πως θα ακολουθήσει ενημερωτική καμπάνια για τους επιβάτες.

Αναφορικά με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που θα προκύψουν στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ενόψει της λειτουργίας του μετρό, ο διευθυντής του συγκοινωνιακού έργου ΟΣΕΘ ΑΕ, Σαμουέλ Σαλέμ, είπε πως από «όλες τις γραμμές, οι 39 δεν επηρεάζονται από την έναρξη του μετρό, ωστόσο οι άλλες 38 επηρεάζονται και τροποποιούνται».

«Οραματιζόμαστε τον ΟΑΣΘ σε ρόλο βασικού τροφοδότη της γραμμής του μετρό, με κυρίως αστικά δρομολόγια που θα γίνονται από πράσινα οχήματα. Παραμένουν όμως και οι γραμμές του κορμού, οι οποίες θα έχουν τη συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό και θα καλύπτουν και ανάγκες που δεν έχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε όλες, όπως είναι η σύνδεση με το αεροδρόμιο, με τα ΚΤΕΛ Μακεδονίας», συμπλήρωσε.

Ειδική αναφορά έγινε και στην αναγκαιότητα δημιουργίας πολυτροπικών τερματικών σταθμών στη Νέα Ελβετία και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και σε επόμενη φάση στη Μίκρα, με την ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.

Οι δηλώσεις Σταϊκούρα

«Αντικείμενο της σημερινής ημερίδας, που διοργανώνει ο ΟΣΕΘ, είναι η δρομολόγηση και σταδιακή υλοποίηση ενός νέου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη.

Στο παρελθόν, μια ημερίδα με αυτόν τον τίτλο, ενδεχομένως, να είχε, αμιγώς ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Σήμερα, όμως, αφορά στην πραγματικότητα. Πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώνεται στη Θεσσαλονίκη.

Πόλη που μεταμορφώνεται! Πόλη που αποκτά, μετά από χρόνια, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και, σε λιγότερο από τρεις μήνες, θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover.

Αυτό συμβαίνει γιατί είμαστε συνεπείς στη δέσμευση που είχαμε αναλάβει πριν από περίπου 13 μήνες, στις 28 Ιουλίου 2023, όταν συζητήσαμε για την ουσιαστική ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.

Τότε είχαμε πει ότι θα εργαστούμε, όλοι μαζί, με σχέδιο, μεθοδικότητα και επιμονή, προκειμένου να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες της δημόσιας συγκοινωνίας και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη.

Τι έχει γίνει, λοιπόν, σε αυτό το διάστημα, στο πεδίο των αστικών συγκοινωνιών και ποιες είναι οι επόμενες προκλήσεις;

Ως προς τα λεωφορεία:

1ον. Κυκλοφορούν, από τις αρχές Ιουνίου 2024, τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τα οποία ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ.

2ον. Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων, για 10+5 έτη.

3ον. Υπάρχει προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για μίσθωση 164 οχημάτων για τρία έτη, με χρονοδιάγραμμα παραλαβής μέσα στο 2025.

4ον. Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση στον νέο μεγάλο διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για 700 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων, περισσότερα από 200 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, όταν βρεθεί η αναγκαία χρηματοδότηση.

5ον. Έγιναν προσλήψεις, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ και αυξάνονται σημαντικά οι μη-μισθολογικές παροχές του συνόλου των οδηγών.

Το αποτέλεσμα είναι, σε σχέση με πέρυσι τον Σεπτέμβριο, ο ΟΑΣΘ να δρομολογεί περίπου 40 επιπλέον λεωφορεία, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 16%.

Συγκεκριμένα, από περίπου 260 λεωφορεία που δρομολογούσε πέρυσι, φέτος θα δρομολογεί κατ’ ελάχιστο 300.

Ως προς το Μετρό:

1ον. Θα παραδοθεί στους πολίτες η βασική γραμμή, με 13 σταθμούς, στις 30 Νοεμβρίου 2024.

2ον. Δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με 5 πρόσθετους σταθμούς, το 2ο εξάμηνο του 2025.

Για να φτάσουμε εδώ:

Υπεγράφη, τον Οκτώβριο του 2023, η Σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.

Απελευθερώθηκαν δρόμοι που παρέμειναν κλειστοί για πολλά έτη.

Υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας / μετεπιβίβασης στο Σταθμό «Νέα Ελβετία».

Ολοκληρώθηκε η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το δεύτερο ερώτημα, το οποίο έρχεται σήμερα στο προσκήνιο, μετά από τα νέα δεδομένα που πριν λίγο ανέπτυξα και τα οποία ξεδιπλώνονται αυτό το χρονικό διάστημα στη Θεσσαλονίκη, αφορά στη μεγάλη πρόκληση να διαμορφώσουμε έναν νέο, λειτουργικό και έξυπνο συγκοινωνιακό χάρτη για τη συμπρωτεύουσα.

Να συνδυάσουμε τη λειτουργία του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, στο κέντρο και τα προάστια της πόλης.

Τα δύο διαθέσιμα μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους.

Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον. Ένας πρόχειρος σχεδιασμός θα υπονομεύσει όλη την προσπάθεια που έχει γίνει και θα απαξιώσει τους πολύτιμους πόρους που έχει επενδύσει η ελληνική πολιτεία.

Σήμερα, όπως από καιρό έχουμε συμφωνήσει, ήρθε η ώρα να δώσουμε πρόγευση αλλά, ταυτόχρονα, να εμβαθύνουμε στον καθετοποιημένο και ορθολογιστικό σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Όμως, οι αστικές συγκοινωνίες είναι κομμάτι της καθημερινότητας του πολίτη.

Αποτελούν βασική υποχρέωση της Πολιτείας, τις αντιμετωπίζει ως κοινωνικό αγαθό και τις στηρίζει ως κοινωνική αναγκαιότητα. Προγραμματίζουμε την αναδιάρθρωση της αστικής συγκοινωνίας και αναμένουμε ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός να αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών, οικονομικών και ασφαλών μέσων μαζικής μετακίνησης.

Δημιουργούμε, με επιμονή, τις συνθήκες εκείνες, ώστε να έχουμε μόνο καθαρό στόλο στη Θεσσαλονίκη, σε τρία χρόνια από σήμερα, όταν μόλις 3 χρόνια πριν η μέση ηλικία του στόλου ήταν στα 17 χρόνια.

Δημιουργούμε και παρεμβαίνουμε ώστε να υπάρχει ηλεκτρονικό εισιτήριο και δίκαιη, ισόνομη τιμολόγηση στις αστικές μετακινήσεις της περιφέρειας.

Διερευνούμε οικονομικά μοντέλα, σύγχρονα και λειτουργικά, για την παροχή του συγκοινωνιακού έργου μέσω σύγχρονων διαγωνιστικών διαδικασιών και Ευρωπαϊκών Κανονισμών.

Σχεδιάζουμε και οικοδομούμε σύγχρονους τερματικούς χώρους, πολύ-τροπικά κέντρα, που όχι μόνο θα ελκύσουν ικανοποιημένους επιβάτες, αλλά θα γίνουν οχήματα ανάπτυξης μεγάλων περιοχών που σήμερα υστερούν.

Από αυτό το βήμα, λοιπόν, καλώ τις διοικήσεις, αλλά και τους εργαζόμενους των συγκοινωνιακών φορέων, να συνεργαστούν, στενά και δημιουργικά, ώστε, την ημέρα που θα ανοίξει τις πύλες του το Μετρό, να έχουμε προνοήσει για την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων.

Είναι δεδομένο πως ακόμη και άριστος να είναι ο προγραμματισμός, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις.

Μαγικές συνταγές και εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν.

Οφείλουμε, όμως, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή προεργασία.

Γιατί ο στόχος είναι να γίνει η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων καλύτερη.

Και αυτό απαιτεί ακόμη περισσότερη δουλειά, από όλους μας.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σας διαβεβαιώνω ότι, όπως συνέβη το προηγούμενο διάστημα, θα είναι διαρκώς στη Θεσσαλονίκη.

Όχι για να κάνουμε εξαγγελίες, αλλά για να εποπτεύουμε και να αξιολογούμε το έργο που γίνεται στην πράξη, να συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς και να παρεμβαίνουμε όποτε αυτό είναι αναγκαίο, υπέρ της καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη.

Ένα καλό, πρώτο βήμα, δρομολογήθηκε σήμερα, στα δυτικά, στη βιομηχανική περιοχή!

Βρεθήκαμε πριν λίγο στη ΒΙΠΕΘ, στον πυρήνα της παραγωγικής διαδικασίας της Βόρειας Ελλάδας, να τονίσουμε ότι, κατόπιν συντονισμένης προσπάθειας, εξυπηρετούμε με ένα επιπλέον όχημα όλη τη Βιομηχανική Ζώνη της Σίνδου, εντάσσοντας τη Γ’ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. – για πρώτη φορά – στον σχεδιασμό!

Συγκεκριμένα, τροποποιείται τόσο η κεντρική γραμμή όσο και η τοπική γραμμή εξυπηρέτησης, η Γραμμή 53 της Σίνδου, με 25 επιπλέον δρομολόγια, ώστε η ζωτική περιοχή της Γ’ Φάσης να ενταχθεί σε πλήρη εξυπηρέτηση.

Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί και για άλλες γραμμές, και σε άλλες περιοχές.

Οι εργαζόμενοι το θέλουν και το αξίζουν!».

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή