Αντιδράσεις για το έκτακτο τέλος στην κρουαζιέρα - Η αντίδραση του δημάρχου Μυκόνου στο Newsbomb.gr

Ο δήμαρχος Μυκόνου Βερώνης Χρήστος μιλώντας στο Newsbomb.gr εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του σχετικά με το νέο τέλος των 20 ευρώ ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στο νησί - Οι εταιρείες κρουαζιέρας βρίσκονται πλέον σε δύσκολη θέση μετά την ανακοίνωση της υπουργού Τουρισμού σχετικά με το νέο πλαίσιο του έκτακτου τέλους
3'

Το νέο τέλος των 20 ευρώ ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στη Μύκονο και τη Σαντορίνη έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς θεωρείται υπερβολικό σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το μέτρο, που ανακοίνωσε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, θα ισχύει κατά τους μήνες της τουριστικής σεζόν δηλαδή από τον Ιούνιο έως Σεπτέμβριο, ενώ για τις υπόλοιπες περιόδους το τέλος μειώνεται – κατά 40% για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και κατά 80% για το διάστημα Νοεμβρίου - Μαρτίου.

Ωστόσο, οι εταιρείες κρουαζιέρας βρίσκονται πλέον σε δύσκολη θέση μετά την ανακοίνωση της υπουργού Τουρισμού σχετικά με το νέο πλαίσιο του έκτακτου τέλους ανά επιβάτη.

Το τέλος αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από το αντίστοιχο σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως στη Βαρκελώνη, όπου το λιμενικό τέλος είναι μόλις 3,25 ευρώ. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας εξέφρασαν έκπληξη, καθώς περίμεναν ότι το τέλος θα κυμαινόταν μεταξύ 5 και 8 ευρώ.

Το υπουργείο Τουρισμού εκτιμά ότι τα έσοδα από αυτό το τέλος θα φτάσουν τα 50 εκατομμύρια ευρώ, με το 1/3 αυτών να αποδίδεται στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και το υπόλοιπο 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. Παρά την πρόθεση βελτίωσης των υποδομών, πολλοί θεωρούν ότι το ποσό των 20 ευρώ είναι δυσανάλογα υψηλό και λειτουργεί αποτρεπτικά για την κρουαζιέρα.

Ο δήμαρχος Μυκόνου, Βερώνης Χρήστος, μιλώντας στο Newsbomb.gr εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του, υποστηρίζοντας ότι ένα τόσο υψηλό τέλος θα πλήξει την τοπική οικονομία και τις επιχειρήσεις, ενώ η απόδοση μόνο ενός μικρού μέρους των εσόδων στον Δήμο επιβεβαιώνει ότι το μέτρο είναι κυρίως εισπρακτικού χαρακτήρα, αντί να στοχεύει στην ανάπτυξη των τοπικών λιμενικών υποδομών.

«Η Μύκονος, μέσω του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είχε ζητήσει την αύξηση του τέλους στα 0,35 ευρώ ανά επιβάτη με στόχο τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών. Ωστόσο, οι προτεινόμενες υπερβολικές αυξήσεις θεωρούνται τιμωρητικές και εισπρακτικές, δημιουργώντας προβλήματα στην οικονομία του νησιού και τις τοπικές επιχειρήσεις. Επιπλέον, επισήμανε ότι η απόδοση μόνο του 1/3 των εσόδων στον Δήμο ενισχύει την εντύπωση ότι το μέτρο δεν αποσκοπεί στην ανάπτυξη των λιμενικών υπηρεσιών, αλλά στην είσπραξη εσόδων», ανέφερε ο δήμαρχος Μυκόνου.

Tην ίδια ώρα ο Δήμος Σαντορίνης, σε επικοινωνία του με το Newsbomb.gr, δεν θέλησε να πάρει θέση, ξεκαθαρίζοντας ότι θα περιμένει την εφαρμογή των μέτρων πριν προβεί σε οποιαδήποτε τοποθέτηση.

Corriere della Sera: Φόρος για τους τουρίστες που φθάνουν με κρουαζιερόπλοια σε Μύκονο και Σαντορίνη

«Με έναν φόρο ύψους 20 ευρώ για όλους τους τουρίστες που θα αποβιβάζονται στη Μύκονο και στη Σαντορίνη από κρουαζιερόπλοια. Με αυτό τον τρόπο, η ελληνική κεντροδεξιά κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη σκοπεύει μα αντιμετωπίσει τον μαζικό τουρισμό ο οποίος, τα καλοκαίρια, μετατρέπει κάποια ειδυλλιακά μέρη σε κόλαση», γράφει σε άρθρο της, η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera.

«Όταν ο φόρος αυτός θα αρχίσει να επιβάλλεται, μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο θα μπορούν να εισπραχθούν από 300 μέχρι 400 χιλιάδες ευρώ και, συνολικά, κάθε καλοκαίρι, τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ευρώ», προσθέτει η εφημερίδα.

«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγησε ότι μέρος των εισπράξεων αυτών θα ανακατανεμηθεί στις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να δώσει, όμως, περισσότερες λεπτομέρειες», γράφει η Corriere. Η εφημερίδα του Μιλάνου υπενθυμίζει, τέλος, ότι και η Ιταλία αντιμετώπιζε πρόβλημα μαζικού τουρισμού, το οποίο οδήγησε τον δήμο της Βενετίας να υιοθετήσει, πειραματικά και συνολικά για είκοσι εννέα ημέρες, εισιτήριο εισόδου ύψους 5 ευρώ για όσους τουρίστες την επισκέπτονται χωρίς να έχουν κλείσει διανυκτέρευση.

Σχετικές ειδήσεις