1.500 κατεστραμμένες κάμερες στους δρόμους της Αθήνας!

Χωρίς συντήρηση και εκτός λειτουργίας παραμένουν οι περισσότερες από τις κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στους δρόμους της Αττικής για την καταγραφή τροχαίων παραβάσεων και την ενίσχυση της ασφάλειας.

1.500 κατεστραμμένες κάμερες στους δρόμους της Αθήνας!
3'

Σε περίπου 1200 σημεία του λεκανοπεδίου, οι χαρακτηριστικές πράσινες κολώνες με τις κάμερες που βρίσκονται στην κορυφή τους δεν λειτουργούν. Πολλές από αυτές τις κάμερες είναι στραμμένες προς το έδαφος, δείχνοντας την εικόνα μιας κακής διαχείρισης.

Αυτή η κατάσταση φέρνει στη μνήμη το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων, γνωστό ως “C4i”, το οποίο στοίχισε στον ελληνικό λαό 259 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς όμως να λειτουργήσει ποτέ πλήρως. Αν και οι υποδομές παραμένουν, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει για την αναβάθμιση ή την επαναχρησιμοποίησή τους.

Ειδικότερα, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα ιστία και καλωδιώσεις για την εγκατάσταση σύγχρονων καμερών, οι οποίες θα συνδέονται με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, προσφέροντας έτσι εύκολη πρόσβαση και λειτουργικότητα.

Η χρήση σύγχρονων καμερών θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την Ελληνική Αστυνομία, τόσο για την καταπολέμηση της παραβατικότητας όσο και για την αποτροπή των τροχαίων παραβάσεων. Οι πολίτες θα ένιωθαν μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ οι αρχές δεν θα αναγκαζόταν να βασίζονται σε υλικό από ιδιωτικές κάμερες, όπως αυτές που βρίσκονται σε περίπτερα, ψιλικατζίδικα και καφετέριες, για να εξιχνιάσουν περιστατικά. Επιπλέον ακόμη 300 κάμερες που βρίσκονται σε κεντρικούς δρόμους, όπως στον Κηφισό στη λεωφόρο Αθηνών, στην Βασιλίσσης Σοφίας, στην Αλεξάνδρας και στην παραλιακή είναι εκτός λειτουργίας.

Το υφιστάμενο δίκτυο καμερών, αυτή τη στιγμή, στηρίζεται σε 230 κάμερες για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και 40 κάμερες της αστυνομίας, οι οποίες είναι παρωχημένης τεχνολογίας. Επιπλέον, το 2022 προστέθηκαν 12 κάμερες από τον ΟΑΣΑ για την εποπτεία των λεωφορειόδρομων. Ωστόσο, και αυτές οι κάμερες δεν μπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως, καθώς το υλικό τους δεν μεταδίδεται ασύρματα. Αντίθετα, απαιτείται η φυσική παρουσία αστυνομικού για την άντληση του υλικού, κάνοντας τη διαδικασία χρονοβόρα και λιγότερο αποδοτική.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη τεχνικών μέσων για την καταγραφή τροχαίων παραβάσεων, με εξαίρεση τις κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό. Παρά τα προβλήματα, το τοπίο αναμένεται να αλλάξει, με την εγκατάσταση 388 νέων καμερών που θα καταγράφουν τους οδηγούς που παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη. Αυτές οι κάμερες αναμένεται να λειτουργήσουν σε 18 μήνες και θα προσφέρουν ουσιαστική βελτίωση στην οδική ασφάλεια της Αττικής.

Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες αναμένονται ανακοινώσεις για την εγκατάσταση 1.000 ακόμη καμερών στους δρόμους της Αττικής. Οι νέες αυτές κάμερες θα καταγράφουν παραβάσεις, όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, ενώ θα εντοπίζουν και αναβάτες μοτοσικλετών που κυκλοφορούν χωρίς προστατευτικό κράνος. Ωστόσο, εκτιμάται ότι η πλήρης υλοποίηση αυτών των σχεδίων θα χρειαστεί τουλάχιστον δύο χρόνια, καθώς απαιτούνται μελέτες, διαγωνισμοί και έγκριση από τις αρμόδιες αρχές.

Η παραβατικότητα στους δρόμους παραμένει σε υψηλά επίπεδα, και τα τεχνικά μέσα καταγραφής τροχαίων παραβάσεων είναι αναγκαία για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Παρά τις καθυστερήσεις και τις προκλήσεις, οι νέες κάμερες που θα εγκατασταθούν θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια για βελτίωση της οδικής ασφάλειας και μείωση των τροχαίων παραβάσεων στην Αττική.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή