Κραυγή αγωνίας γονέων στο Περιστέρι: «Βλέπουν τα παιδιά μας σαν αριθμούς» - Τι καταγγέλλει πατέρας
Ούτε ένας μήνας δεν έχει περάσει από το πρώτο κουδούνι που ακούστηκε στα σχολεία της χώρας και ήδη τα προβλήματα έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητά. Στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου η κατάσταση είναι εξαιρετικά ανησυχητική. Στην Α' Δημοτικού, μια τάξη με 24 μαθητές, τα προβλήματα είναι πολλά και σοβαρά, όπως αναφέρουν οι γονείς στο Newsbomb.gr.
Όπως ανέφερε ο Θάνος Καρβούνης, πατέρας μαθητή το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη παράλληλης στήριξης. Στην τάξη υπάρχουν πολλά παιδιά με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, όμως υπάρχει μόνο μία δασκάλα παράλληλης στήριξης για όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Αυτό καθιστά δύσκολο όχι μόνο για τα παιδιά που χρειάζονται βοήθεια να ανταποκριθούν, αλλά επηρεάζει και το σύνολο του τμήματος, καθώς είναι δύσκολο να βρεθεί ο κατάλληλος ρυθμός διδασκαλίας.
«Έδιωξαν εννέα παιδάκια της γειτονιάς για να μην ξεπεράσουμε τα 25 άτομα. Είναι σαν να βλέπουν τα παιδιά μας ως αριθμούς, και στη δική μας τάξη έχουμε συγκεκριμένο αριθμό παιδιών. Λέμε ότι έχουμε αρκετά παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, αλλά έχουμε πάρει μόνο μία. Η αίθουσα είναι μικρή και τα πράγματα είναι χαοτικά», ανέφερε αρχικά ο Θάνος Καρβούνης.
«Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους, και ειδικά για τις δασκάλες, που παλεύουν με “νύχια και με δόντια”. Τα παιδιά συγκρούονται μεταξύ τους, και αυτό είναι αναμενόμενο. Όμως δεν μπορούμε να τα αφήσουμε να “φαγωθούν” μεταξύ τους. Η δασκάλα προσπαθεί, αλλά είναι δύσκολο να γίνει μάθημα όταν έχουμε παιδιά που δεν μπορούν καν να κρατήσουν το μολύβι ή να τραβήξουν μια γραμμή. Καταλαβαίνετε, η δασκάλα τραβάει τα μαλλιά της. Πρέπει να γίνει κάτι», τόνισε ο πατέρας με αγωνία.
Δυστυχώς τα συμπυκνωμένα τμήματα φέρνουν και συγκρούσεις μεταξύ μαθητών. «Τα περιστατικά συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών είναι πολλά και συνεχώς αυξάνονται. Αρκετά παιδιά γυρίζουν σπίτι και έχουν διαπληκτιστεί. Στην ευαίσθητη ηλικία των 6 ετών, που είναι το πρώτο τους βήμα στο Δημοτικό, είναι επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση προτού η κατάσταση χειροτερέψει», ανέφεραν γονείς που έχουν παιδιά στην πρώτη δημοτικού του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου.
Φυσικά το πρόβλημα κορυφώνεται όταν ο υψηλός αριθμός μαθητών είναι αναγκασμένος να κάνει μάθημα σε πολύ μικρή αίθουσα διδασκαλίας. Η αίθουσα είναι μικρότερη από τα προβλεπόμενα τετραγωνικά ανά μαθητή, γεγονός που δυσχεραίνει περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, για το μάθημα της πληροφορικής, 24 μαθητές στριμώχνονται σε μια αίθουσα/πρώην αποθήκη με μόνο 9 θέσεις υπολογιστών.
«Συμφωνώ με τις δασκάλες ότι μια λύση θα ήταν να σπάσει το τμήμα. Είμαστε ενάντια στις συγχωνεύσεις, αλλά πρέπει να γίνει κάτι. Χρειάζεται άλλη μια παράλληλη στήριξη, και δεν γίνεται να αφήσουμε τα παιδιά μας σε τέτοιες συνθήκες. Όχι μόνο δεν μπορούν να μάθουν έτσι, αλλά και η ψυχολογία τους επηρεάζεται. Θα μισήσουν το σχολείο», ανέφερε ο Θάνος Καρβούνης.
Ο πατέρας αυτός, όπως και πολλοί άλλοι γονείς, εκφράζει την αγωνία του για το μέλλον των παιδιών του και την αποφασιστικότητά του να συνεχίσει τον αγώνα μέχρι να βρεθεί λύση.
Οι κινητοποιήσεις των γονέων
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει τους γονείς σε κινητοποιήσεις. Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, οι γονείς επισκέφθηκαν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και συναντήθηκε με τον διευθυντή της υπηρεσίας, κ. Ιωάννη Κάππο.
Όπως αναφέρουν οι γονείς σε ανακοίνωση τους ο κ. Κάππος δεν έδωσε καμία λύση, επικαλούμενος νόμους και εγκυκλίους και μεταθέτοντας τις ευθύνες αλλού: για τα θέματα ασφάλειας στην αίθουσα ευθύνη έχει η δασκάλα, για την υπερπλήρωση της τάξης η διευθύντρια και ο Δήμος, ενώ για την απόρριψη των 9 παιδιών της γειτονιάς φταίει το σχολείο, που τον Μάρτιο δεν είχε διαθέσιμη αίθουσα.
Οι γονείς, ωστόσο, ενημέρωσαν ότι από την 1η Σεπτεμβρίου υπάρχει κενή αίθουσα, αλλά τώρα είναι αργά λόγω των νέων νόμων περί συγχωνεύσεων. Η κινητοποίηση των γονέων συνεχίζεται και προειδοποιούν πως δεν θα σταματήσουν μέχρι να εξασφαλίσουν τα αυτονόητα: την ασφάλεια και την ομαλή εκπαίδευση των παιδιών τους.
Τι ζητούν οι γονείς:
- Άμεση αποστολή δεύτερης δασκάλας παράλληλης στήριξης για να βοηθήσει τα παιδιά που το δικαιούνται.
- Σπάσιμο της τάξης της 1ης Δημοτικού σε δύο τμήματα, ώστε να μπορεί να γίνεται το μάθημα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.