Ρεπορτάζ Newsbomb: Πώς γλιτώσαμε τα χειρότερα με την παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στην Αθήνα
Ακόμα ένα επικίνδυνο περιστατικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας παραλίγο να προκαλέσει ατύχημα, καθώς, όπως έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Αεροδρομίου οδηγήθηκε από λανθασμένη οδηγία στη γραμμή του μετρό
Tα χειρότερα γλυτώσαμε στην Ελλάδα, καθώς μετά την μεγάλη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, τα περιστατικά επικίνδυνων καταστάσεων στους σιδηροδρόμους δεν φαίνεται να έχουν τέλος. Πρόσφατα, ένα νέο περιστατικό ήρθε να προκαλέσει ανησυχία, καθώς συρμός του Προαστιακού βρέθηκε να κινείται σε σήραγγα του μετρό.
Το συμβάν συνέβη όταν ο συρμός έλαβε εσφαλμένη εντολή να μπει σε λάθος γραμμή στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη χωρίς επιτυχία, και αποφάσισε να μειώσει ταχύτητα για να δοθεί χρόνος στην τηλεδιοίκηση να αντιδράσει. Όταν το σφάλμα έγινε αντιληπτό, του ζητήθηκε να κάνει οπισθοπορεία για περίπου 300 μέτρα, αποτρέποντας έτσι ένα σοβαρό ατύχημα.
Ο Υπεύθυνος Τύπου του ΟΣΕ, Φάνης Ζώης, μιλώντας στο Newsbomb.gr εξήγησε ότι: «Το τρένο δεν εισήλθε στη σήραγγα του μετρό. Λόγω σφάλματος του σταθμάρχη, κατευθύνθηκε προς τη γραμμή του μετρό, αλλά ο μηχανοδηγός παρέκαμψε δύο σηματοδότες που δεν έπρεπε να περάσει, αναγκάζοντάς τον να κάνει οπισθοπορεία για να επιστρέψει στη σωστή διαδρομή. Δεν υπήρχε κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος, καθώς οι γραμμές είναι διπλές, με τα τρένα να κινούνται σε διαφορετικές κατευθύνσεις, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση σύγκρουσης».
Η εκπρόσωπος της ΣΤΑΣΥ, Γωγώ Τάγκα, σε επικοινωνία με το Newsbomb.gr ανέφερε: «Δεν έχουμε κάποια θέση να εκφράσουμε, καθώς το περιστατικό αφορά συρμό του Προαστιακού και δεν είχε μπει στη σήραγγα του μετρό. Εφόσον δεν εμπλέκεται το δίκτυο του μετρό, δεν θα κάνουμε κάποιο σχόλιο για ένα συμβάν που αφορά άλλον φορέα».
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 9 Οκτωβρίου και περιγράφεται σε έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, το οποίο κατατέθηκε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων.
Υπενθυμίζεται πως στις 13 Σεπτεμβρίου, την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση τρένων. Συγκεκριμένα οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 είχαν βρεθεί πολύ κοντά σε μετωπική σύγκρουση μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων, καθώς κινούνταν στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση, έπειτα από λάθος εντολές που δόθηκαν από τους αντίστοιχους σταθμούς. Η σύγκρουση αποφεύχθηκε χάρη στην παρατηρητικότητα του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας 1210, ο οποίος αντιλήφθηκε το σφάλμα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 ενημέρωσε μέσω ασυρμάτου για τη διέλευσή του από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων.
Τότε, η επικείμενη σύγκρουση αποτράπηκε κυρίως χάρη στον επαγγελματισμό και την άμεση αντίδραση των μηχανοδηγών. Σημειώνεται ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1210, ο οποίος αναγνώρισε το σφάλμα και απέτρεψε την τραγωδία, ήταν και Πρόεδρος του Σωματείου, ο οποίος είχε βρεθεί στο στόχαστρο προσωπικής κριτικής από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών λίγους μήνες νωρίτερα. Τότε, σε σχετική ανακοίνωση για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, το Υπουργείο τον είχε κατηγορήσει ότι «το ίδιο άτομο που, ως μηχανοδηγός, παραβιάζει σηματοδότη και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα».