Ψηφιακή υπογραφή: Σε λειτουργία η νέα υπηρεσία εξ αποστάσεως ταυτοποίησης πολιτών
Βήμα βήμα η διαδικασία για την ψηφιακή υπογραφή
Μέχρι τώρα οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα ταυτοποίησης μέσω επίσκεψης στα ΚΕΠ, ωστόσο αυτό αλλάζει, καθώς είναι πλέον διαθέσιμη η αντίστοιχη υπηρεσία εξ αποστάσεως από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ).
Η υπηρεσία της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης δίνει σε όλους τους πολίτες, ιδιώτες και επαγγελματίες, τη δυνατότητα απόκτησης ψηφιακής υπογραφής ανεξαρτήτως τόπου διανομής στην ελληνική επικράτεια ή στο εξωτερικό, ή ικανότητας μετάβασης με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ.
Βήμα βήμα η διαδικασία για την ψηφιακή υπογραφή
Η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής είναι η ακόλουθη:
- Ο ενδιαφερόμενος εκδίδει ειδική Υπεύθυνη Δήλωση – Αίτηση είτε απευθείας στο gov.gr στην ενότητα "Πολίτης και Καθημερινότητα" και την υποενότητα "Ηλεκτρονικές Υπογραφές", είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΑΠΕΔ https://aped.gov.gr/
- Εισέρχεται στην εφαρμογή της ΑΠΕΔ με κωδικούς TaxisNet για να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού, συμπληρώνοντας τον κωδικάριθμο της Υπεύθυνης Δήλωσης – Αίτησης του gov.gr και επιλέγοντας τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ταυτοποίηση
- Επιλέγει την επιθυμητή ημέρα και ώρα για το ραντεβού βάσει διαθεσιμότητας για τις επόμενες 3 εργάσιμες ημέρες, καθώς και τον τρόπο επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί (SMS/email)
- Στη συνέχεια, λαμβάνει σε SMS ή email τον σύνδεσμο για την πραγματοποίηση του ψηφιακού ραντεβού
- Κατά την πραγματοποίηση του ραντεβού θα του ζητηθεί να επιδείξει το έγγραφο ταυτοποίησης που έχει δηλώσει στην υπεύθυνη δήλωση που υπέβαλε στο gov.gr, ενώ του δίνονται και σχετικές οδηγίες από τον υπάλληλο
- Ο υπάλληλος ταυτοποιεί τον πολίτη και επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης, ελέγχοντας και το έγγραφο ταυτοποίησης. Αν υπάρχει λάθος ακυρώνει το αίτημα
- Όταν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση, ο πολίτης λαμβάνει με SMS στο κινητό του έναν εξαψήφιο αριθμό, εν είδει αριθμού πρωτοκόλλου της αίτησης και πληροφορείται αν η ταυτοποίηση πραγματοποιήθηκε επιτυχώς
- Η αίτηση προωθείται στην Αρχή Εγγραφής της ΑΠΕΔ, η οποία αφού εξετάσει τα στοιχεία που συνοδεύουν την αίτηση (video του ψηφιακού ραντεβού, φωτογραφία, εγκυρότητα ταυτοποιητικού εγγράφου κ.λπ.) εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση
- Η έγκριση ή η απόρριψη της αίτησης γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο μέσω SMS στο κινητό του μαζί με έναν οκταψήφιο αριθμό ο οποίος χρησιμοποιείται στη διαδικασία έκδοσης ή ανάκλησης του πιστοποιητικού
Σχετικές ειδήσεις
Trending
Ροή Ειδήσεων
Δημοφιλή