ΡΕΠΟΡΤΑΖ NEWSBOMB.GR

Κυκλοφοριακό χάος στην Αττική - «Δεν έχει ξαναγίνει αυτό» - Ποιες οι αιτίες

Με υπομονή πρέπει να οπλιστούν σήμερα οι οδηγοί καθώς από νωρίς το πρωί παρατηρείται αυξημένη κίνηση σε όλες τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας - Ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας στο Newsbomb.gr την απουσία ενός αποτελεσματικού σχεδίου διαχείρισης που θα μπορούσε να ανακουφίσει την πόλη από τη συνεχή ταλαιπωρία
INTIME.
8'

Κυκλοφοριακό «έμφραγμα» προκάλεσε στην Αττική η πρώτη βροχή του χρόνου καθώς οι μετακινήσεις έχουν μετατραπεί σε έναν εφιάλτη για οδηγούς και επιβάτες. Όπως περιγράφει χαρακτηριστικά στο Newsbomb.gr ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης, η κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας είναι πρωτόγνωρη και αποκαρδιωτική. Κάθε κεντρικός οδικός άξονας, από την Αττική Οδό και τη Λεωφόρο Κηφισού μέχρι τη Λεωφόρο Αθηνών και την Ποσειδώνος, βρίσκεται σε μόνιμη συμφόρηση. Σημεία-κλειδιά όπως η Περιφερειακή Αιγάλεω, η Βάρης-Κορωπίου και ο κεντρικός ιστός της Αθήνας έχουν γίνει πλέον αδιάβατα, με τα οχήματα σχεδόν ακινητοποιημένα.

«Γίνεται ένας πανικός, είναι πραγματικά πρωτόγνωρες οι καταστάσεις που ζούμε στους δρόμους της Αττικής αυτή τη στιγμή. Όλοι οι δρόμοι είναι στο “κόκκινο” και τα οχήματα είναι σχεδόν ακινητοποιημένα. Η μέση ταχύτητα των οχημάτων στα σημεία που υπάρχει συμφόρηση, όπως στον Κηφισό, στη Λεωφόρο Αθηνών, στην Αττική Οδό (με ουρά 14 χιλιομέτρων), στη Βάρης-Κορωπίου και στην Ποσειδώνος και στα δύο ρεύματα, είναι εξαιρετικά χαμηλή. Στο κέντρο της Αθήνας, στο Σχιστό και στην περιφερειακή Αιγάλεω, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα», περιέγραψε στο Newsbomb.gr ο Κίμων Λογοθέτης.

Την ίδια ώρα δεν εφαρμόζεται το μέτρο του δακτυλίου από τους οδηγούς, με αποτέλεσμα η κατάσταση να χειροτερεύει. «Οι οδηγοί αναζητούν εναλλακτικές λύσεις καθώς η συμφόρηση είναι ανυπόφορη. Η Ποσειδώνος, στο ρεύμα προς Γλυφάδα, βρίσκεται σε μόνιμη συμφόρηση από το Παλαιό Φάληρο μέχρι τη Βάρης-Κορωπίου. Η Αθηνών-Κορίνθου έχει συμφόρηση από το Χαϊδάρι μέχρι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, η οποία συνεχίζεται μέχρι την πλατεία Καραϊσκάκη και προς το κέντρο της Αθήνας, όπου όλοι οι δρόμοι είναι στο “κόκκινο”. Η Βασιλέως Κωνσταντίνου και η Βασιλίσσης Σοφίας παρουσιάζουν μόνιμη συμφόρηση, ενώ η Συγγρού, στο ανοδικό ρεύμα, έχει κίνηση σχεδόν από τον Άγιο Σώστη μέχρι τη Στήλη του Ολυμπίου Διός. Επίσης, η Ηλιουπόλεως από τη Δάφνη μέχρι την Αρδηττού καταγράφει πολύωρες καθυστερήσεις», πρόσθεσε.

Ο Κίμων Λογοθέτης τονίζει ότι οι οδηγοί έχουν εξαντληθεί αναζητώντας εναλλακτικές διαδρομές, αλλά κάθε νέα επιλογή μετατρέπεται γρήγορα σε νέο σημείο συμφόρησης, καθώς η κίνηση εξαπλώνεται σε γειτονιές και στενούς δημοτικούς δρόμους, ακόμα και σε περιοχές που παλαιότερα δεν αντιμετώπιζαν τέτοια προβλήματα, όπως το Παγκράτι, η Νέα Σμύρνη, ο Πειραιάς και το Χαλάνδρι. Ορισμένοι δρόμοι, όπως η Ποσειδώνος προς Γλυφάδα και η Αθηνών-Κορίνθου, πλέον είναι διαρκώς μποτιλιαρισμένοι, ακόμη και σε ώρες που άλλοτε είχαν περιορισμένη κίνηση.

Η συμφόρηση στους δρόμους της πρωτεύουσας δεν οφείλεται μόνο στον όγκο των οχημάτων. Ο Κίμωνας Λογοθέτης υπογραμμίζει ότι η Αττική είναι η μόνη μητροπολιτική περιοχή στην Ευρώπη χωρίς άμεσο και αποτελεσματικό σχέδιο διαχείρισης κυκλοφορίας. Τα έργα που προβλέπονται, από νέες υποδομές έως ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν μετά το 2026 και να ολοκληρωθούν το 2032, αφήνοντας τους οδηγούς στην τύχη τους. Το γεγονός αυτό επιβαρύνει το ήδη φορτωμένο κυκλοφοριακό δίκτυο, ιδιαίτερα καθώς πλησιάζουν οι γιορτές, περίοδο κατά την οποία η κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί, και η Αθήνα κινδυνεύει να βυθιστεί σε διαρκές μποτιλιάρισμα.

«Η κατάσταση είναι πραγματικά δύσκολη και, δυστυχώς, δεν υπάρχει σχέδιο διαχείρισης της κυκλοφορίας. Η Αττική είναι η μόνη μητροπολιτική περιοχή στην Ευρώπη που αντιμετωπίζει τέτοιο κυκλοφοριακό πρόβλημα χωρίς κανέναν άμεσο ή βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό. Όλα τα έργα, από τις κάμερες και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέχρι τις επεκτάσεις στις σταθερές τροχιές και τις νέες οδικές υποδομές, προγραμματίζονται για μετά το 2026, με πλήρη ολοκλήρωση το 2032. Έχουμε ακόμα δύο χρόνια μπροστά μας, κατά τα οποία η ταλαιπωρία θα αυξάνεται, ειδικά καθώς πλησιάζουν οι γιορτές, οπότε και θα έχουμε μόνιμα μποτιλιάρισμα. Θα δυσκολευόμαστε ακόμη και να ξεπαρκάρουμε από το σημείο που είμαστε σταθμευμένοι», σημείωσε.

Η έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο επιδεινώνει το πρόβλημα, με τα πάρκινγκ στις περιοχές του Κολωνακίου, των Εξαρχείων και του Συντάγματος να είναι γεμάτα. Η έλλειψη επιλογών ωθεί πολλούς οδηγούς στην παράνομη στάθμευση, επιβαρύνοντας περαιτέρω τη ροή της κυκλοφορίας και υπονομεύοντας την ασφάλεια των δρόμων.

«Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα έλλειψης υποδομών. Δεν υπάρχει σχέδιο για νέες υποδομές, τόσο για τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο όσο και για χώρους στάθμευσης Ι.Χ. Στο κέντρο της Αθήνας, στο Κολωνάκι, στα Εξάρχεια και στο Σύνταγμα, τα πάρκινγκ είναι γεμάτα και οι τιμές στα ύψη. Η έλλειψη χώρου εντείνει την παράνομη στάθμευση, με τα αυτοκίνητα να παρκάρουν πάνω στις ζώνες κυκλοφορίας, σε διπλές και τριπλές σειρές», ανέφερε στο Newsbomb.gr ο Κίμων Λογοθέτης.

Η κατάσταση που περιγράφει ο Κίμων Λογοθέτης παρουσιάζει την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, αναγκασμένοι να περνούν πολύτιμο χρόνο σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Τα οχήματα ακινητοποιούνται, η ένταση αυξάνεται, και η καθημερινότητα επηρεάζεται δραματικά, με τις διαδρομές των 8-10 χιλιομέτρων να απαιτούν πλέον πάνω από μιάμιση ώρα. Αυτή η καθυστέρηση δεν είναι μόνο ταλαιπωρία, αλλά και παράγοντας που επηρεάζει αρνητικά την οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης.

Το κυκλοφοριακό αποτελεί, κατά τον Κίμων Λογοθέτη, ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της Αττικής, αντίστοιχο με την ακρίβεια. Χωρίς άμεσες λύσεις και με την υποδομή να παραμένει ανεπαρκής, η κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας αναμένεται να χειροτερεύσει, καθιστώντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση καθημερινό εφιάλτη.

«Το κυκλοφοριακό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου, συγκρίσιμο με το ζήτημα της ακρίβειας, καθώς επηρεάζει την καθημερινότητά μας. Χάνουμε πολλές ώρες καθημερινά πίσω από το τιμόνι, γεγονός που αυξάνει τον εκνευρισμό. Ακόμα και διαδρομές 8-10 χιλιομέτρων μπορεί να υπερβούν τη μιάμιση ώρα», πρόσθεσε.

«Αυτό σημαίνει ότι ένας οδηγός που μετακινείται για να πάει στη δουλειά του χρειάζεται στην καλύτερη περίπτωση τρεις ώρες στον δρόμο για μια μέση διαδρομή, ενώ για τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών η κατάσταση είναι πλέον ανυπόφορη, καθώς το εργασιακό τους περιβάλλον έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο και απαιτητικό», περιέγραψε ο Κίμων Λογοθέτης.

Ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης

Αναλυτικά οι προτάσεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος

Μιλώντας στο Newsbomb.gr ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης, ανέφερε: «Το πρόβλημα απαιτεί άμεσες και συγκεκριμένες λύσεις, και όχι γενικές δηλώσεις του τύπου "δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις". Η πραγματικότητα είναι ότι οι λύσεις μπορούν να υπάρξουν, αλλά προϋποθέτουν τη συνεργασία και τον συντονισμό όλων των αρμόδιων φορέων: του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και της Τροχαίας».

«Μέχρι σήμερα, κανένας πολιτικός στην Ελλάδα δεν έχει αναλάβει την ευθύνη να αντιμετωπίσει ουσιαστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα, φοβούμενος το πολιτικό κόστος. Ωστόσο, η συνεχώς αυξανόμενη αγανάκτηση των πολιτών, που καθημερινά βιώνουν ατελείωτες ώρες ταλαιπωρίας στους δρόμους, απειλεί να έχει πολύ μεγαλύτερες πολιτικές συνέπειες. Το κυκλοφοριακό δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα μετακίνησης, αλλά ένας παράγοντας που επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής των κατοίκων του λεκανοπεδίου, την παραγωγικότητα και, κατ’ επέκταση, την οικονομία της χώρας», πρόσθεσε.

Είναι επιτακτική ανάγκη να τεθούν επί τάπητος ολοκληρωμένες προτάσεις που θα περιλαμβάνουν:

  • Ενίσχυση και εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών.
  • Δημιουργία υποδομών φιλικών προς τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
  • Ανάπτυξη στρατηγικών για την αποσυμφόρηση βασικών οδικών αξόνων.
  • Ενίσχυση της τροχαίας για καλύτερο έλεγχο της κυκλοφορίας.
  • Σχεδιασμό πολιτικών που θα αποτρέπουν την αλόγιστη χρήση ΙΧ στις αστικές περιοχέςΕπικαιροποίηση του δακτυλίου
  • Σχεδιασμός και δημιουργία νέων υποδομών στάθμευσης

«Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού πρέπει να είναι εθνική προτεραιότητα και να βασιστεί σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Το κόστος της αδράνειας είναι δυσβάσταχτο για την κοινωνία και το περιβάλλον, και οι πολίτες δεν μπορούν πλέον να περιμένουν. Ειδικότερα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες όπως σήμερα που οι δρόμοι είναι βρεγμένη η κατάσταση είναι μη διαχειρίσιμη», σημείωσε.

Που υπάρχει κίνηση σύμφωνα με την τροχαία Αττικής

Σύμφωνα με την τροχαία Αττικής κίνηση παρατηρείται στους εξής οδικούς άξονες:

  • Ομαλή Αυξημένη Πολύ Αυξημένη
  • Αθηνών-Κορίνθου/Λ. Αθηνών (έξοδος)
  • Αθηνών-Κορίνθου/Λ. Αθηνών (είσοδος)
  • Αθηνών-Λαμίας (Λ. Αθηνών έως κόμβος Καλυφτάκη - έξοδος)
  • Αθηνών-Λαμίας (κόμβος Καλυφτάκη έως Λ. Αθηνών - είσοδος)
  • Λ. Κηφισού (άνοδος)
  • Πέτρου Ράλλη
  • Πατησίων
  • Αχαρνών
  • Αλεξάνδρας
  • Μεσογείων
  • Κατεχάκη (ρεύμα από Ηλιούπολη)
  • Κατεχάκη (ρεύμα προς Ηλιούπολη)
  • Λ. Κηφισίας (άνοδος)
  • Λ. Κηφισίας (κάθοδος)
  • Βασ. Σοφίας (άνοδος)
  • Βασ. Σοφίας (κάθοδος)
  • Βασ. Κωνσταντίνου
  • Καλλιρρόης
  • Λ. Συγγρού (άνοδος)
  • Βασ. Αμαλίας
  • Λ. Βουλιαγμένης
  • Λ. Ηλιουπόλεως
  • Λ. Θησέως (Καλλιθέα)
  • Λ. Ποσειδώνος (Λ. Αλίμου έως Καραϊσκάκη - ρεύμα προς Πειραιά)
  • Λ. Ποσειδώνος (πηγαδάκια έως Λ. Αλίμου - ρεύμα προς Πειραιά)
  • Λ. Ευελπίδων (πρώην Λ. Βάρης - Κορωπίου)
    Περιφερειακή Καρέα προς Ηλιούπολη
  • Αττική Οδός
  • Λ. Σχιστού - Σκαραμαγκά

Την ίδια ώρα σοβαρά είναι τα προβλήματα και στην Αττική Οδό καθώς καθυστερήσεις σημειώνονται στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο:

  • Άνω των 30' από Φυλής έως Κηφισίας,
  • 25'-30' από Μεταμόρφωση (είσοδος από Λαμία) έως Κηφισίας.
  • Καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα:
  • 25'-30'από Μαραθώνος έως Κηφισίας,
  • Άνω των 30' από Παπάγου έως Κηφισίας.

Σχετικές ειδήσεις