Black Friday: Οι τρεις παγίδες που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Τι μπορεί να επιφυλάσσει η Black Friday
2'

H Black Friday φθάνει και οι καταναλωτές ετοιμάζονται για αγορές, αλλά και οι έμποροι για αύξηση τζίρου.

Ωστόσο, καταναλωτικές οργανώσεις από όλο τον κόσμο προειδοποιούν τους καταναλωτές να προσέχουν τρεις «παγίδες» που μπορεί να κρύβει η μέρα:

  • Προϊόντα ειδικά για την Black Friday: κάποια καταστήματα μέσα στη φούρια των αγορών βγάζουν μοντέλα που δεν είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που διαφημίζονται (πχ μπορεί να λείπει κάποιο χαρακτηριστικό), οπότε οι αγοραστές θα πρέπει να προσέχουν να αγοράζουν αυτό που θέλουν και όχι αυτό που μοιάζει με αυτό που θέλουν.
  • Ακριβά ψώνια ενώ υπάρχουν ήδη πιο φθηνά προϊόντα: οι προσφορές της Black Friday μερικές φορές μας «σπρώχνουν» να αγοράζουμε κάποια ακριβά προϊόντα, ενώ στην πραγματικότητα κάποια εξίσου καλά, είναι εξαρχής φθηνότερα.
  • Εκπτώσεις που δεν είναι εκπτώσεις: προσοχή στις προσφορές που δεν είναι προσφορές, καθώς προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή όλο το χρόνο παρουσιάζονται ως εκπτωτικά την ημέρα της Black Friday.

Γενικός κανόνας, κατά τις οργανώσεις καταναλωτών, είναι να ξέρουμε από πριν τι θέλουμε, να γνωρίζουμε την αρχική τιμή του προϊόντος (αλλά και τη διακύμανσή της) και να προσέχουμε την πραγματική προσφορά.

Τι συστήνει το ΙΝΚΑ

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) για την Black Friday συστήνει:

  1. Καταγγελία στην Γενική Διεύθυνση προστασίας καταναλωτών στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1520 ή καταγγελία ηλεκτρονικά (έχει σχετική φόρμα καταγγελίας).
  2. Καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) που είναι αρμόδια για τις ανωτέρω παραβάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις του ν. 2251/1994, στο epant.gr
  3. Καταγγελία σε πιστοποιημένες Ενώσεις καταναλωτών. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του θεσμικού του ρόλου, είναι στην υπηρεσία του καταναλωτή παρέχοντας αναλυτικές πληροφορίες και καθοδήγηση για τα δικαιώματα του.

Σχετικές ειδήσεις