Κάμερες στους δρόμους: Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν - Πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις

Προ των πυλών οι κάμερες της Τροχαίας 

Κάμερες στους δρόμους: Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν -  Πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις
Αρχείου - Eurokinissi
4'

Νωρίτερα σήμερα παρουσιάστηκε το κυβερνητικό σχέδιο που αφορά την εγκατάσταση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις.

Πέραν των 388 καμερών που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες, η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛ.ΑΣ.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση των καμερών σε όλους τους κεντρικούς άξονες. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τη Λεωφόρο Αμαλίας, τη Λεωφόρο Κηφισίας, τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, τη Λεωφόρο Συγγρού, τη Λεωφόρο Μαρκοπούλου κ.ά.

Η επιλογή των σημείων τα οποία περιλαμβάνονται στην πρόταση έγινε έπειτα από την αξιολόγηση βεβαιώσεων παραβάσεων (όπως κόκκινο, ταχύτητα και κινητό), καθώς και εκεί όπου σημειώνονται συχνότερα θανατηφόρα τροχαία.

Ειδικότερα οι νέες κάμερες θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις:

-υπέρβαση ορίου ταχύτητας

-παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

-χρήση κινητού τηλεφώνου

-κατά την οδήγηση παράνομη χρήση ΛΕΑ

-οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση

-κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Πως θα πληρώνονται οι κλήσεις

Οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις.

Ειδικότερα, πρόκειται για 388 υπερσύγχρονες κάμερες παρακολούθησης της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών που προκαλούνται που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες και η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το υλικό θα αποστέλλεται αυτομάτως, σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων, ενώ για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες.

Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Πως θα λειτουργεί το σύστημα

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ξεκίνησε από την παρουσίαση του υφιστάμενου πλαισίου που έχει ως αποτέλεσμα η πληρωμή μιας τροχονομικής παράβασης να γίνεται έως και μετά από 10 χρόνια ενώ, όπως είπε, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και με τα οχήματα με ξένες πινακίδες και τα ενοικιαζόμενα οχήματα.

Σήμερα έχουμε 12 κάμερες σταθερής ταχύτητας από τον ΟΑΣΑ και 17 στην Αττική Οδό. Οι κάμερες θα καταγράφουν όριο ταχύτητας, παράβαση ερυθρού σηματοδότη, παράβαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού τηλεφώνου, μη χρήση ζώνης και έλεγχο ΚΤΕΟ.

Εξηγώντας πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα, το οποίο, όπως είπε, θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2025 και μετά, ο κ. Παπαστεργίου είπε πως «σκοπός είναι όταν γίνεται μια παράβαση να πηγαίνει άμεσα στον παραβάτη».

Περιγράφοντας για το πως θα λειτουργήσει το σύστημα είπε:

«Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με τη δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται SMS στο κινητό που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό. Η κλήση θα πηγαίνει στη θυρίδα του πολίτη», είπε αρχικά.

Στη συνέχει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης συμπλήρωσε:

«Μάλιστα μέχρι τέλος του χρόνου στο wallet θα μπει σε εμφανές σημείο και η θυρίδα μας. Αυτή την οποία έχουμε ούτως ή άλλως και υπάρχει ήδη νομοθετημένη. Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να δει στοιχεία της παράβασης που έχει κάνει. Μπορεί να αμφισβητήσει ότι δεν ήταν αυτός ή δεν θεωρεί ότι δεν πέρασε με κόκκινο, να κάνει ηλεκτρονικά την ένσταση. Άρα και εδώ ερχόμαστε να απαλλάξουμε την αστυνομία, την τροχαία από όλο αυτό τον φόρτο του να υπάρχουν άνθρωποι και τους πολίτες βέβαια, οι οποίοι περιμένουν στους διαδρόμους για να δούνε τους αξιωματικούς και να θέσουν τις ενστάσεις τους».

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή