Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ
Η γενικότερη αίσθηση στην επιστημονική κοινότητα είναι ότι τα θέματα στις Πανελλήνιες 2012 ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να αναδεικνύονται οι άριστοι αλλά, κατά γενική ομολογία, πιο δύσκολα από πέρυσι. Από την έως τώρα βαθμολόγηση των μαθημάτων και τις εκτιμήσεις έμπειρων εκπαιδευτικών για τις βάσεις 2012 των Πανελληνίων εξετάσεων προκύπτουν ανά μάθημα τα ακόλουθα: - Στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο με τις γραμματολογικές και συντακτικές ερωτήσεις, οι οποίες βασίστηκαν σε κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ. Οι υποψήφιοι βρήκαν το κείμενο δύσκολο, κάτι που επεσήμαναν και πανεπιστημιακοί. - Στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, ένα εκ των οποίων επιλέγει κάθε υποψήφιος, ετέθησαν επίσης δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι. - Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (πέρυσι τα επέλεξε το 46,6%) "τα θέματα ήταν πιο έξυπνα από την περασμένη χρονιά, αφού η επίλυσή τους χρειαζόταν περισσότερη κριτική σκέψη και λιγότερες πράξεις σε σύγκριση με τα περσινά», αναφέρει η μαθηματική κοινότητα. - Εξίσου δύσκολα ήταν τα θέματα στη Φυσική Γενικής Παιδείας και την Ιστορία Γενικής Παιδείας. - Τέλος, στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τα θέματα κρίθηκαν σχετικά εύκολα, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι της θεωρητικής να κερδίσουν κάποιους πόντους καλύπτοντας το έδαφος που είχαν χάσει έναντι των υποψηφίων άλλων κατευθύνσεων