Η Αττική στις φλόγες: Που είναι τα ελικόπτερα ;

Παρόλο που υποστηρίζεται ότι θα μπορούσε να έχει η χώρα τα κατάλληλα ελικόπτερα με τιμές του περασμένου έτους -ασκώντας την option που προβλεπόταν από τα συμβόλαια- η υπόθεση της πυρόσβεσης ανατέθηκε για πρώτη φορά στη ΝΑΤΟική υπηρεσία NAMSA η οποία με τη σειρά της είχε κατ αρχήν επιλέξει για την Ελλάδα - μέσω διαγωνισμού - εταιρεία τουρκικών συμφερόντων!
2'

Με την ανάληψη των καθηκόντων ΥΕΘΑ από το κ. Φραγκούλη Φράγκο η συμφωνία ακυρώθηκε διότι τόσο το ΓΕΕΘΑ όσο και η ΕΥΠ γνωμάτευσαν αρνητικά για λόγους ασφαλείας- σχετικό δημοσίευμα έχει ήδη κάνει η prionokordela.gr .Έτσι μετά την γνωμάτευση τα τουρκικά ελικόπτερα δεν μισθώθηκαν.

Μαθαίνουμε ακόμα ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε έχει αφήσει απ’ έξω τα ελικόπτερα βαρέως τύπου Μι-26 που μεταφέρουν κάδο με 14 τόνους νερό.Για τα ελικόπτερα μεσαίου τύπου παρ’ όλον που στους πυροσβεστικούς/αμυντικούς κύκλους κυκλοφορεί ότι έχει μειοδοτήσει μια ελληνική εταιρία που ανελάμβανε το έργο τα τελευταία 10-15 χρόνια χρόνια, η ΝΑΜSΑ φέρεται να αρνείται ή τέλος πάντων να καθυστερεί να προχωρήσει στην κατακύρωση. Από ελληνικής πλευράς δεν έχει υπάρξει καμία ανακοίνωση επ αυτών των φημών αλλά το βασικό είναι ότι δεν υπάρχουν ελικόπτερα παρόλο που η πυροσβεστική περίοδος έχει αρχίσει και τα πύρινα μέτωπα καίνε!

Έτσι η Αττική έχει αφεθεί να φλέγεται παρά την υπερπροσπάθεια των πιλότων των πυροσβεστικών ελικοπτέρων Κανανταίρ. Ωστόσο και η δύναμη των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Αεροπορίας δεν είναι πάντοτε στο μάξιμουμ της διαθεσιμότητας για πολλούς λόγους- κυρίως λόγω της καταπόνησης, ενώ υπάρχουν και περιοχές που δεν μπορούν να πάνε...

Ας μας πούνε οι αρμόδιοι τις δικές τους εκδοχές: Για την επιλογή της ΝΑΤΟικής υπηρεσίας,για το αν είναι φτηνότερη ή ακριβότερη λύση, για την επιλογή της τουρκικής εταιρίας ελικοπτέρων, για την καθυστέρηση/άρνηση κατακύρωσης στα μεσαίου τύπου ελικόπτερα, για το αν υπάρχει φέτος μικρότερη διαθεσιμότητα πυρισβεστικών αεροσκαφών. Θέσαμε τις ερωτήσεις και περιμένουμε απαντήσεις....