Δεν απέφερε καρπούς η αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», μεγάλος προβληματισμός επικρατεί στους κύκλους του ΟΑΣΑ και του υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών και Δικτύων για την επικείμενη αύξηση (κατά τουλάχιστον 25%) που προβλέπεται στο Μνημόνιο και είναι προγραμματισμένη να επιβληθεί κατά το πρώτο 3μηνο του 2013.
Οι πωλήσεις εισιτηρίων παρουσιάζουν ιδιαίτερη κάμψη.
Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι «τζαμπατζήδες» .
Το πρώτο 5μηνο του έτους οι συνολικές εισπράξεις από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών διαμορφώθηκαν στα 105,3 εκατ. ευρώ έναντι 118,8 εκατ. ευρώ το πρώτο 5μηνο του 2011.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, οι εισπράξεις από κάρτες ανήλθαν στα 33,1 εκατ. ευρώ έναντι 35,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011, ενώ οι εισπράξεις από εισιτήρια έπεσαν στα 72,2 εκατ. ευρώ έναντι 76,7 εκατ. ευρώ το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου του 2011.
Τα επίγεια μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ) παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη υστέρηση στις πωλήσεις εισιτηρίων. Για τα λεωφορεία η πτώση διαμορφώνεται στο 23,31% και για τα τρόλεϊ στο 24,22%.
Αυξήσεις ωστόσο στις πωλήσεις εισιτηρίων κατά 6,45% παρατηρούνται στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, που πλέον εκτελεί δρομολόγια στο σύνολο του δικτύου του ύστερα από τρία χρόνια εκτέλεσης έργων.
Τον ερχόμενο Μάρτιο η υπόθεση «μετακίνηση» θα δυσκολέψει ιδιαίτερα για τον Έλληνα πολίτη.
Η τιμή του εισιτηρίου του 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 1,75 ευρώ και το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που ισχύει σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν στα μειωμένα εισιτήρια (στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα).