Χωρίς σεκιούριτι το μετρό της Αθήνας
Με τα κρούσματα της εγκληματικότητας να αυξάνονται συνεχώς έρχεται άλλο ένα γεγονός να δημιουργήσει φόβους για έξαρση.
Από τα ξημερώματα της Πέμπτης κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των γραμμών 2 και 3 του Αττικό Μετρό.
Αιτία είναι μία σύμβαση της ΣΤΑ.ΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με εταιρεία σεκιούριτι, η οποία πέρασε από νομικές εμπλοκές και δεν έχει ακόμη υπογραφεί από τη διοίκηση της εταιρίας, αφήνοντας στον «αέρα» την ασφάλεια του Μετρό, καθώς η σύμβαση με τον προηγούμενο ανάδοχο εξέπνευσε την 4η Σεπτεμβρίου 2012.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν σε πρόσφατο διαγωνισμό που πραγματοποίησε η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) για την ανάθεση της φύλαξη του μετρό (γραμμές 2 και 3), αναδείχθηκε μειοδότης μάι εταιρεία αφήνοντας στην δεύτερη θέση μια άλλη.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», η δεύτερη εταιρεία προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣΤΕ) για να ακυρώσει την ανάθεση, με το επιχείρημα ότι η τιμή ανά ώρα που πρότεινε η πρώτη είναι χαμηλότερη από την κατώτερη που ορίζει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και ως εκ τούτου, ο μειοδότης δεν καταβάλει το νόμιμο ωρομίσθιο.
Η πρώτη, από την πλευρά της, ανταπάντησε ότι το προσωπικό της έχει υπογράψει επιχειρησιακή σύμβαση, και, άρα, καλύπτεται από το νόμο. Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρίας, το ΣτΕ δικαίωσε την δεύτερη, σε μία απόφαση, που ενδέχεται, μάλιστα, να δημιουργεί δεδικασμένο, αφού αμφισβητεί εμμέσως την ισχύ της «μνημονιακά» εκπορευόμενης επιχειρησιακής σύμβασης έναντι της συλλογικής.
Έτσι, το ανώτατο δικαστήριο διέταξε τη ΣΤΑΣΥ να ακυρώσει την ανάθεση στην πρώτη και να δώσει το έργο στην δεύτερη. Στη συνέχεια, η συγκοινωνιακή εταιρία ξεκίνησε την εκπαίδευση του προσωπικού της δεύτερης ούτως ώστε στις 5 Σεπτεμβρίου 2012 να αναλάβει το έργο της φύλαξης των γραμμών 2 και 3.
Στελέχη του ΟΑΣΑ αναφέρουν ότι, για λόγους που δεν έχουν διευκρινιστεί από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί ακόμη, την ώρα, μάλιστα, που την 5η Σεπτεμβρίου 2012 έληξε η σύμβαση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας από τον προηγούμενο ανάδοχο. Έτσι, το Μετρό μένει παντελώς ακάλυπτο, σε μία περίοδο, όπου στο «συγγενικό» δίκτυο των ΗΣΑΠ γίνονται έκτροπα με φαινόμενα εγκληματικότητας, αλλά και ρατσιστικών επιθέσεων, σύμφωνα με πρόσφατες καταγγελίες των συνδικάτων. Στελέχη του ΟΑΣΑ εκφράζουν μάλιστά την ανησυχία τους ότι τα φαινόμενα αυτά θα επεκταθούν.
Οι υπηρεσίες φύλαξης στον Ηλεκτρικό
Η παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από τρίτες εταιρίες στις αστικές συγκοινωνίες ωστόσο αποτελεί υπόθεση που και υψηλό κόστος έχει, αλλά και όπως φάνηκε στους ΗΣΑΠ δεν εγγυάται ικανοποιητικά αποτελέσματα καθώς τα κρούσματα είναι πολλά και συνεχώς αυξανόμενα.