«Ρούχα, σχολικά, προτιμώ ελληνικά»
Με το μήνυμα «Ρούχα, σχολικά, προτιμώ ελληνικά», το «Κίνημα Πολιτών -Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε» ξεκίνησαν πέρυσι τέτοια εποχή μια καμπάνια απευθυνόμενοι προς τους σχεδόν 1.500.000 μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας και τους γονείς τους να ... προτιμήσουν τα απαραίτητα για το σχολείο από τον ...τόπο τους! Να προτιμήσουν «Ελληνικά»!
Φόρμες, παπούτσια, τσάντες, μολύβια, γόμες, χάρτες, παιγνίδια, δώρα. Ακόμα και στα είδη κυλικείου υπάρχει το ελληνικό!
Έχει αναφερθεί από τους ειδικούς ότι αν υποκαταστήσουμε το 20% των εισαγόμενων αγαθών με ντόπια, θα «πέσουν» στην ελληνική οικονομία κάπου 10 δις ευρώ τον χρόνο. Με το ποσό αυτό θα μπορούσαν π.χ. να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) 600.000 νέων θέσεων εργασίας
Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είναι μια καλή ευκαιρία για να ξεκινήσουμε κάτι καλό : Από τα παιδιά μας, για τα παιδιά μας!
Ως πολίτες της Ελλάδας, ως καταναλωτές μπορούμε να βοηθήσουμε την οικονομία μας, τους εαυτούς μας και τους συμπολίτες μας, για να σώσουμε τις δουλειές μας, για να φρενάρουμε τον κατήφορο, να αρχίσουμε μια νέα προσπάθεια με τις δικές μας μικρές δυνάμεις. Για να πάρουμε μια ιδέα της αρνητικής καταναλωτικής συμπεριφοράς μας, αρκεί να σημειώσουμε ότι μέχρι το 2009 τα χρήματα που πληρώναμε για εισαγωγές ήταν τριπλάσια από αυτά που εισπράτταμε από τις εξαγωγές μας, κατά τους ειδικούς.
Ήδη όπως έχουν καταγράψει έρευνες υπάρχει στροφή του ελληνικού καταναλωτικού κοινού στα ελληνικά προϊόντα τον τελευταίο χρόνο με βασικό κίνητρο αυτής της επιλογής τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και την καταπολέμηση της ανεργίας.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας (Καθημερινή) πάνω από 1 στους 3 καταναλωτές και συγκεκριμένα το 36,07% ξεκίνησε να αγοράζει ελληνικά προϊόντα -υπό την έννοια του να τα προτιμά έναντι των εισαγόμενων- εντός του τελευταίου χρόνου. Από το παραπάνω ποσοστό το 12,91% έχει στραφεί στα ελληνικά προϊόντα μόλις τους τελευταίους έξι μήνες. Το υπόλοιπο, πάντως, ποσοστό, το 63,93% αγοράζει ελληνικά προϊόντα εδώ και πολλά χρόνια.
Η επιστροφή στα ελληνικά προϊόντα φαίνεται, μάλιστα, να μην έχει συγκυριακό χαρακτήρα, κατά την έρευνα. Το 93% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα συνεχίζουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον, ενώ το 79% δηλώνει ότι στο μέλλον θα αγοράζει ακόμη περισσότερα ελληνικά προϊόντα. Η αύξηση των πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων φαίνεται ότι επαφίεται στον... πατριωτισμό των Ελλήνων. Κι αυτό διότι σύμφωνα με την έρευνα το 83,37% πιστεύει ότι όταν αγοράζει τα ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία και το 80,33% θεωρεί ότι συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.(Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον κ. Γεώργιο Μπάλτα, καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τον κ. Προκόπη Θεοδωρίδη, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας).