Τουρκική μειονότητα: Κατηγορεί την Ελλάδα στην Unescο για την ιστορία!
Νέα επίθεση εναντίον της Ελλάδας από τη Περβίν Χαϊρουλλάχ, αυτή τη φορά στον τομέα της εκπαίδευσης, σε κοινή σύνοδο της Unesco και του OAΣΕ στο Παρίσι, όπου μετείχε η Θάλεια Δραγώνα…
H κ. Δραγώνα που είναι και Γενική Διευθύντρια της ΠΕΚΕΜ και μέλος του «Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης, βρέθηκε αυτή τη φορά στο Παρίσι όπου ως εκπρόσωπος της «Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» μετείχε στις 5 Νοεμβρίου στην κοινή σύνοδο Unesco-OAΣΕ με τίτλο «Παγκοσμιοποίηση στο πεδίο της εκπαίδευσης, διαφορετικότητα και κοινωνική ένταξη.»
Όπως γράφει η εφημερίδα της Κομοτηνής «Μπιρλίκ» (μετάφραση tourkikanea.gr), «η εκδήλωση άρχισε με ομιλίες που έκαναν η διευθύντρια του Τομέα Εκπαίδευσης της Ουνέσκο για θέματα εκπαίδευσης, ειρήνης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων Κέιτ Μοριάρτι, η αντιπρόεδρος του Τομέα Ανεκτικότητας και Διακρίσεων του ΟΑΣΕ Αζρά Γιουζούνοβιτς και η Γιούλια Πέρερβα από το Τμήμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Υπηκοότητας της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης. Αργότερα ο Τασκίν Τανκούτ Σογικάν, σύμβουλος στον ΟΑΣΕ για το θέμα του αγώνα ενάντια στην έλλειψη ανεκτικότητας για τους μουσουλμάνους, παρουσίασε έναν «Οδηγό προς εκπαιδευτικούς για την απομάκρυνση των διακρίσεων και της μισαλλοδοξίας κατά των μουσουλμάνων».
Σε μία από τις 3 συνεδρίες που ακολούθησαν και που είχε ως θέμα την «Κοινοποίηση εμπειριών», πήρε πλέον τον λόγο η Περβίν Χαϊρουλλάχ και κοινοποίησε τη δική της εμπειρία από την Ελλάδα. Η Χαϊρουλλάχ στην αρχή ανέφερε πως για όσο διάστημα υπάρχουν τα κόμπλεξ των πολιτικών σχετικά με την Ιστορία, κανένα σύστημα δεν θα μπορεί να εργαστεί ούτε από κάτω προς τα πάνω, ούτε από πάνω προς τα κάτω, και αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Ελλάδας.
Είπε πως, καθώς οι δάσκαλοι στα τουρκικά μειονοτικά σχολεία διορίζονται με σκοπό να μην διδάσκουν, τα παιδιά αδυνατούν να μάθουν σωστά ελληνικά και τουρκικά. Ανέφερε πως η καθηγήτρια Δραγώνα ξέρει καλά το θέμα και ότι έχει παραγάγει σχέδια για τη μειονότητα, όπως διαβάζουμε στο Προξενείο-Στόπ.
Είπε πως οι Έλληνες αρμόδιοι την εποχή της Χούντας ίδρυσαν την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης στην οποία οι δάσκαλοι εκπαιδεύονταν ανεπαρκώς και διορίζονταν ως δάσκαλοι τουρκικών στα τουρκικά σχολεία, ακαδημία που – όπως είπε – χαρακτηρίστηκε από την καθηγήτρια Δραγώνα, όταν εκείνη υπηρετούσε στο υπουργείο, ως «προϊόν των αμαρτιών του παρελθόντος». Η Χαϊρουλλάχ ανέφερε επίσης πως τα ιστορικά κόμπλεξ είναι σημαντικά και ότι είναι ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να εργαστούνε πάνω σε αυτό. Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε και στη σημασία που έχουν τα σχολικά βιβλία για τη διδασκαλία της Ιστορίας, ενώ τόνισε πως είναι ανάγκη να απομακρυνθούν από τα βιβλία Ιστορίας οι προκατειλημμένες φράσεις».