Κλείνουν ΔΟΥ, ανοίγουν φορολογικά ΚΕΠ σε κτίρια των ΟΤΑ
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, από 14/01/2013 αναστέλλεται η λειτουργία 51 ΔΟΥ σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ παράλληλα ολοκληρώνονται οι διοικητικές ρυθμίσεις έτσι ώστε οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες.
Κατά τη Γ' και τελευταία φάση του σχεδίου, θα ανασταλεί στις 18/03/2013 και η λειτουργία 20 ΔΟΥ που λειτουργούν στα νησιά. Με τον τρόπο αυτό θα εκπληρωθεί η μνημονιακή υποχρέωση για λειτουργία 120 ΔΟΥ σε επίπεδο χώρας εντός του 2013, έναντι των 290 ΔΟΥ που λειτουργούσαν το 2011, αφού ήδη, κατά την Α' φάση του σχεδίου ενοποίησης (Οκτώβριος 2012) είχε ανασταλεί η λειτουργία 47 ΔΟΥ και κατά τα προηγούμενα έτη είχε επίσης τερματιστεί η λειτουργία σημαντικού αριθμού ΔΟΥ.
Η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία έγινε αυστηρά βασιζόμενη σε κριτήρια:
- Οικονομικά, ήτοι τα έσοδα που συνέλεξαν οι Εφορίες κατά το 2011.
- Διοικητικά, ώστε κάθε νομός να έχει τουλάχιστον 1 ΔΟΥ στην πρωτεύουσα.
Αναφερόμενος στη διαδικασία συγχωνεύσεων ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, δήλωσε ότι «έγινε διεξοδική διαπραγμάτευση με την τρόικα για το θέμα των ΔΟΥ, ώστε από 90 ΔΟΥ που είχε δεσμευτεί η χώρα το 2011, να παραμείνουν τελικά 120 ΔΟΥ εν λειτουργία εντός του 2013. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι καταφέραμε την ίδρυση ενός Φορολογικού ΚΕΠ σε κάθε δήμο, στον οποίο αναστέλλεται η λειτουργία της ΔΟΥ, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη προβεί σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του TAXISnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου. Επιπρόσθετα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο εντός του επόμενου διμήνου να είναι εφικτή η διεκπεραίωση των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ αποκλειστικά στις Τράπεζες.
Τα Φορολογικά ΚΕΠ θα στεγάζονται σε κτίρια των ΟΤΑ, ώστε να επιτευχθούν συνέργειες και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας τους. Στα Φορολογικά ΚΕΠ οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν κάθε εργασία, για την οποία προσέρχονταν μέχρι σήμερα στις ΔΟΥ.
Οι ενοποιημένες ΔΟΥ με τη συγκέντρωση του κατακερματισμένου προσωπικού μπορούν, πλέον, να εστιάσουν στο ουσιαστικό τους έργο που είναι η διενέργεια φορολογικών ελέγχων, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και τη συλλογή εσόδων για το κράτος.
Συνοπτικά, η μεθοδολογία επιλογής των ΔΟΥ που θα παραμείνουν εν λειτουργία στις 14/1/2013 είναι:
1. Επιλέγονται οι πρώτες 120 ΔΟΥ σε ύψος εσόδων στη χώρα.
2. Επιλέγονται οι ΔΟΥ των πρωτευουσών των νομών της χώρας, που δεν ανήκουν στις πρώτες 120 ΔΟΥ, ώστε κάθε νομός να έχει τουλάχιστον μία ΔΟΥ.
3. Ενοποιούνται οι ΔΟΥ στους νομούς της Αττικής και Θεσσαλονίκης, ώστε να μην ξεπερνούν τον μέγιστο αριθμό, όπως καθορίζεται από τον αριθμό συναλλασσομένων του εκάστοτε νομού.
4. Συμπληρώνεται ο αριθμός των περισσευούμενων κενών θέσεων βάσει ύψους εσόδων, μέχρι τον μέγιστο αριθμό 120 ΔΟΥ της χώρας (μνημονιακή υποχρέωση), εξαιρουμένων των ΔΟΥ σε νομούς της επαρχίας που ξεπερνούν τον μέγιστο αριθμό, όπως καθορίζεται από τον αριθμό συναλλασσομένων του εκάστοτε νομού.
Αναλυτικότερες πληροφορίες παρέχονται στο Πόρισμα 30/9/2012 της αρμόδιας Επιτροπής του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:
http://www.minfin.gr/portal/el/resource/contentObject/id/adfc3f60-5152-4bd8-9c5a-75987bf2764f