Αύξηση των Μουσουλμάνων φοιτητών σε ΤΕΙ και ΑΕΙ

Διαρκώς αυξητική είναι η συμμετοχή των μουσουλμάνων μαθητών της Θράκης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη συμμετοχή των κοριτσιών, τη μείωση της διαρροής από το σχολείο και την αύξηση εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Αύξηση των Μουσουλμάνων φοιτητών σε ΤΕΙ και ΑΕΙ
2'

Η εντυπωσιακή αυτή αλλαγή καταγράφεται με ταχύτατους ρυθμούς στην περιοχή τα τελευταία 15 χρόνια, με την υλοποίηση του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανόπαιδων στη Θράκη. Σύμφωνα με την επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος, ομότιμη καθηγήτρια κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Άννα Φραγκουδάκη, είναι ενδεικτικό ότι το 2000 το ποσοστό διαρροής των μουσουλμάνων μαθητών στο γυμνάσιο έφτανε το 65%, το 2007 μειώθηκε στο 30%, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο.

Σημαντική είναι και η αύξηση τόσο των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και ο αριθμός των αποφοίτων από πανεπιστήμια, καθώς τα τελευταία έξι χρόνια διαπιστώνεται ότι οι μουσουλμάνοι φοιτητές δεν εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Το ακαδημαϊκό έτος 2012-13 εισήχθησαν σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ περίπου 500 μουσουλμανόπαιδα, έναντι των περίπου 60 που υπολογίζονταν πριν περίπου μία δεκαετία, παρ' όλο που δεν άλλαξε κάτι στο νόμο της ποσόστωσης, που δημιουργήθηκε το 1996 και δίνει το δικαίωμα στους μαθητές της μειονότητας της Θράκης να εισαχθούν σε ακαδημαϊκά ιδρύματα με χαμηλότερη βαθμολογία σε ειδικά θεσμοθετημένες θέσεις που προβλέπονται για την κατηγορία αυτή.

Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο από το 1996 και έκτοτε υποστηρίχθηκε ως εκπαιδευτική πολιτική για τη μειονότητα από όλους τους υπουργούς Παιδείας όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Δημιουργήθηκαν νέα βιβλία και εκπαιδευτικά υλικά και επιμορφώθηκαν εκπαιδευτικοί σχετικά με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσα, οργανώθηκαν ενισχυτικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Σήμερα, λειτουργούν δέκα ΚΕΣΠΕΜ, κέντρα εξοπλισμένα με εργαστήρια υπολογιστών και δανειστικές βιβλιοθήκες, που προσφέρουν μαθήματα ελληνικών με δασκάλους επιμορφωμένους, ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά υλικά και παιχνίδια μάθησης, σε πόλεις και οικισμούς της Θράκης. Το προσωπικό τους είναι μικτό και πολύγλωσσο, έτσι τα παιδιά και οι γονείς τους βρίσκονται σε περιβάλλον οικείο. Υπάρχουν και τέσσερις κινητές μονάδες που φέρνουν στα απομονωμένα και δυσπρόσιτα μειονοτικά χωριά τις σύγχρονες τεχνολογίες.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή