Τι πρέπει να προσέξετε όταν κάνετε μεικτή ασφάλιση αυτοκινήτου
Μελετήστε καλά τους όρους της «απαλλαγής» για να μη βρεθείτε χαμένοι στο τέλος.
«Αγόρασα καινούργιο αυτοκίνητο και για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο έκανα μεικτή ασφάλιση. Πήρα την πιο φτηνή που βρήκα, με 400 ευρώ το χρόνο. Μού είπαν ότι έχει απαλλαγή 300 ευρώ. Έκανα καλά;»
Είναι μια κλασική ερώτηση που κάνουν όλοι όσοι ασφαλίζουν το Ι.Χ. τους. Τι σημαίνει «καλή προσφορά» σε μια μεικτή ασφάλιση; Γιατί πρέπει να έχει «απαλλαγή» η ασφαλιστική και να μην πληρώνει για κάθε ζημιά;
Με τη μεικτή ασφάλιση η ασφαλιστική σας εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποκαταστήσει τις υλικές ζημίες του δικού σας οχήματος από σύγκρουση, πρόσκρουση, εκτροπή, ανατροπή, ακόμα και στην περίπτωση που είστε υπεύθυνος για το τροχαίο ατύχημα. Κοινώς, αν σας τρακάρει άλλος, τα πληρώνει αυτός, αν τρακάρετε άλλον, τον πληρώνει η ασφαλιστική σας, αλλά πληρώνει και τα δικά σας έξοδα επισκευής. Επίσης, η ασφαλιστική σας πληρώνει σε περίπτωση που βρείτε το αυτοκίνητο τρακαρισμένο, αλλά χωρίς να ξέρετε τον υπαίτιο.
Γι' αυτήν ακριβώς την τελευταία περίπτωση έχει δημιουργηθεί η απαλλαγή. Γιατί σε μια πόλη, οι πολλές, συχνές μικροζημιές είναι αναπόφευκτες. Αν, λοιπόν, κάθε φορά που βρίσκαμε ένα γδαρσιματάκι, κάναμε χρήσης της μεικτής ασφάλισης και βάφαμε ολόκληρη την πόρτα, τότε το κόστος για την ασφαλιστική μας θα ήταν τεράστιο.
H απαλλαγή στην μεικτή ασφάλεια αυτοκίνητου είναι, στην ουσία, το χρηματικό ποσό που δεν υποχρεούται να καταβάλει η ασφαλιστική εταιρία ως αποζημίωση και που επιβαρύνει τον ασφαλισμένο σε κάθε περίπτωση ζημίας. Συνεπώς, αν η ασφαλιστική κάλυψη του αυτοκινήτου συμφωνήθηκε με απαλλαγή για ορισμένο ποσό ανά ατύχημα, η ασφαλιστική εταιρία ευθύνεται μόνο για την τυχόν πέραν του ποσού της απαλλαγής της ζημιάς. Αν το κόστος επισκευής για μια ζημιά είναι 300 ευρώ και το ποσό της απαλλαγής που έχετε συμφωνήσει είναι 300 ευρώ, τότε θα πρέπει να πληρώσετε το σύνολο της επισκευής από την τσέπη σας.
Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε ότι το ύψος της απαλλαγής επηρεάζει πτωτικά το ύψος των ασφαλίστρων. Επομένως, όσο μεγαλύτερη είναι η απαλλαγή που θα συμφωνήσετε με την ασφαλιστική εταιρία σας, τόσο χαμηλότερα θα είναι τα ασφάλιστρα που θα πληρώσετε. Πολλοί πέφτουν στη παγίδα αυτή και το συνειδητοποιούν όταν έρχεται η πρώτη ζημιά. Από την άλλη, αν κάποιος ζητήσει ασφάλεια χωρίς καμμία απαλλαγή (οι περισσότερες ασφαλιστικές δεν δίνουν καν τη δυνατότητα αυτή), θα πρέπει να πληρώσει πολύ ακριβά ασφάλιστρα.
Δεν υπάρχει μία συνταγή για όλους. Υπολογίστε καλά το στυλ οδήγησής σας, το πού μένετε και το πόσο συχνά θα βρίσκετε το αυτοκίνητό σας χτυπημένο, το πόσο σας νοιάζει να είναι πάντα «τζάμι», και βέβαια το πόσα μπορείτε να ξοδέψετε τόσο για ασφάλιση όσο και για επισκευές. Συνήθως η λύση βρίσκεται κάπου στη μέση. Δηλαδή, να επιλέξετε μια μικτή όχι ιδιαίτερα φθηνή, που να έχει, όμως, χαμηλή απαλλαγή, ούτως ώστε να μην το σκέφτεστε να πάτε στο συνεργείο, αν υπάρξει κάποια ζημιά.
Ένα άλλο που πρέπει να προσέξετε με τη μεικτή είναι να μην ξεχνάτε, κάθε χρόνο, να ζητάτε τη μείωση των ασφάλιστρων του αυτοκινήτου σας, ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου σας. Αν το αυτοκίνητο σας καταστραφεί ολοσχερώς, πρέπει η ασφαλιστική να σας αποζημιώσει για την αξία, που αυτό είναι ασφαλισμένο. Δυστυχώς, όμως, οι ασφαλιστικές εταιρίες, ενώ εισπράττουν τα ασφάλιστρα που αναλογούν στην αξία του αυτοκινήτου σας όταν είναι καινούριο, αφαιρούν σημαντικά ποσοστά, λόγω παλαιότητας όταν έρχεται η ώρα να πληρώσουν. Και επειδή δεν κάνουν μόνες τους τη μείωση λόγω παλαιότητας κάθε χρόνο, πρέπει να τη ζητάμε εμείς.
Διαβάστε επίσης:
Τι κάλυψη σας προσφέρει η ασφάλεια αυτοκινήτου σας στο εξωτερικό;