Oξεία αντιπαράθεση κυβέρνησης - αντιπολίτευσης για συγκοινωνίες-διόδια
Συνεχίζεται η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών...
Συνεχίζεται η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών Αττικής και ανεβαίνει το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης κυβέρνησης και αντιπολίτευσης μιας και επικεντρώνεται εκ νέου, στην επίμαχη τροπολογία για τα διόδια και τα εισιτήρια.
«Είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε διορθωτικά εκεί όπου υπάρχουν αδικίες», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν άμεσα τα έργα για την κατασκευή όλων των παράδρομων και τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι στο σωστό δρόμο και δεν είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία».
Παράλληλα κάλεσε τους ίδιους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν την προσπάθεια για εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά και να διαφυλάξουν τα συμφέροντα των εταιριών τους, υπογραμμίζοντας ότι «εγγύηση για να έχουν μισθό είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους».
Ακόμα, ο κ. Ρέππας υπεραμύνθηκε της νομοθετικής ρύθμισης για τα διόδια επικαλούμενος την Γαλλία, η οποία όπως είπε, έχει θεσπίσει διάταξη σύμφωνα με την οποία η μη πληρωμή τους θεωρείται παράβαση του Κ.Ο.Κ. Διευκρίνισε δε, ότι είναι στην ευχέρεια του αστυνομικού οργάνου, αν θα επιβάλει, πέραν του προστίμου, και τις άλλες προβλεπόμενες ποινές, όπως την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, διπλώματος και πινακίδων.
Ο υπουργός Μεταφορών, αντικρούοντας τις αιτιάσεις ότι έχει λήξει η σύμβαση παραχώρησης και πρέπει η Αττική οδός να περάσει στο κράτος, κατέθεσε έγγραφο της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, που είναι σύμβουλος του κράτους για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα, στο οποίο καταγράφεται ότι «η σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού με την κατασκευαστική κοινοπραξία έχει διάρκεια μέχρι το 2024.»
Σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας Ελλάδος σε ότι αφορά την αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής κατάστασης Αττική Οδός ΑΕ, σημειώνεται ότι με βάση την τελευταία χρηματοοικονομική αναφορά του Αναδόχου, οι προβλέψεις για τα οικονομικά στοιχεία φέρονται να επιτυγχάνονται στο τέλος του 2024 καθώς η απόδοση είναι 12,08 % και κατά συνέπεια δεν προκύπτει δικαίωμα περιορισμού της παραχώρησης.
Αντίστοιχη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος κατέθεσε ο κ. Ρέππας και για την παραχώρηση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών να αλλάξει την ρύθμιση για τα διόδια, ώστε όσοι δεν πληρώνουν να τιμωρούνται μόνο με χρηματικό πρόστιμο και όχι με αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.
Από την πλευρά της, η ανεξάρτητη βουλευτής και πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη, σημείωσε ότι το θέμα δεν είναι ο δημόσιος αλλά ο κοινωνικός χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος διαφόρων δράσεων τους στον ιδιωτικό τομέα.
Ακόμα, δήλωσε ότι συμφωνεί με την τροπολογία ενώ χαρακτήρισε «αδιανόητο εν μέσω αυτής της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα, να υπάρχουν δυνάμεις που αμέσως ή εμμέσως να αγκαλιάζουν τη λογική δεν πληρώνω».
Σχολιάζοντας τις προτάσεις της κ. Μπακογιάννη για τις αστικές συγκοινωνίες, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Σπύρος Βούγιας, ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα η αξιοποίηση της εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού προς όφελος της χώρας από την εκποίηση όχι μόνο της δημόσιας περιουσίας αλλά και της αξιοπρέπειας των Ελλήνων πολιτών.
Συγκεκριμένες δεσμεύσεις που θα απαλλάσσουν από την πληρωμή διοδίων, όσων μένουν σε όμορες ή παρακείμενες περιοχές και αναγκάζονται καθημερινά να πληρώνουν το αντίτιμο δύο και τρεις φορές για να πάνε στη δουλειά τους, ζήτησαν τόσο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος όσο και ο εισηγητής της ΝΔ, Μανώλης Κεφαλογιάννης και Μιχάλης Παπαδόπουλος.
«Είμαστε υπέρ της ανάγκης εξορθολογισμού και ανάπτυξης των αστικών συγκοινωνιών όχι όμως με τον πρόχειρο τρόπο με τον οποίο τον κάνει η κυβέρνηση. Δεν μπορούμε να γίνουμε συνένοχοι στη προχειρότητα αλλά θέλουμε να γίνουμε συμμέτοχοι εκεί που προασπίζεται το συμφέρον της χώρας», τόνισε ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Για μικρή υποχώρηση της κυβέρνησης που ωστόσο, όπως υποστήριξε δεν θα σταματήσει το μαζικό κίνημα του δεν πληρώνω αλλά αντίθετα θα οδηγήσει σε μαζικότερες ανατροπές, έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης.
«Η επίκληση περί του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών είναι κατ΄ επίφαση καθώς εμποδίζεται από τα αντικοινωνικά κριτήρια. Οι σημαίες περί εξυγίανσης συγκροτούν απλά το βελούδινο γάντι της ατσάλινης πολιτικής σας που ποδοπατά και συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιωμάτων των εργαζομένων», υποστήριξε ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου.
Από την πλευρά του. ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τις αλλαγές στην τροπολογία έκανε μόνο ένα μικρό βήμα, δίνοντας ταυτόχρονα τα διαπιστευτήρια της στις απαιτήσεις των εργολάβων.
Παράλληλα υπεραμύνθηκε της λογικής όσων αρνούνται να πληρώσουν πανάκριβα διόδια σε δρόμους καρμανιόλα, όπως είπε, και κάλεσε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να προκαλέσουν ονομαστική ψηφοφορία για να τεθούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προ των ευθυνών τους.
«Δεν μπορείτε να ποινικοποιείτε κινήματα», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Τέλος, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να προχωρήσει στην άρση αδικιών και να προχωρήσει σε σοβαρή εκπτωτική πολιτική, διαφορετικά, όπως είπε, με την τροπολογία δεν θα λυθεί το πρόβλημα.