Η ευρωκρίση έπληξε και το τουριστικό image της Ελλάδας
Τα διεθνή μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού που εξέπεμψε η γερμανική αγορά είναι θετικά. Οι μεγάλοι tour operator καταγράφουν αύξηση της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς και όλα δείχνουν ότι οι απώλειες του 2012 θα καλυφθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2013. Οι Γερμανοί δεν ανησυχούν πλέον. Οι εικόνες των επεισοδίων, των καμένων κάδων και των συγκρούσεων στο κέντρο της Αθήνας δεν είναι πλέον επίκαιρες. Το ίδιο ισχύει και για τα αντιγερμανικά συνθήματα στα πλακάτ κάποιων «αγανακτισμένων» πολιτών. Ακόμη και τα φωτομοντάζ που παρουσίαζαν την καγκελάριο Μέρκελ με ναζιστική στολή φαίνεται να αποτελούν μακρινή ανάμνηση. Η συζήτηση για την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη και τα προσβλητικά δημοσιεύματα των γερμανικών εφημερίδων για τους Έλληνες έχουν αραιώσει πλέον. Η εικόνα της Ελλάδας αποκαθίσταται σταδιακά, εκτιμούν οι ειδικοί και η τουριστική Ελλάδα επιστρέφει στην κορυφή των προτιμήσεων.
«Το πρόβλημα περιορίζεται στην ευρωζώνη»
Τελικά αντιμετωπίζει πρόβλημα η Ελλάδα με την διεθνή της εικόνα; «Ναι», λέει ο γενικός διευθυντής της REWE-Touristik Σόρεν Χάρτμαν και εξηγεί: «Το πρόβλημα περιορίζεται όμως στην ευρωζώνη. Παρατηρούμε μια συναρπαστική εξέλιξη. Δεν έχει μειωθεί η ζήτηση για την Ελλάδα σε διεθνές επίπεδο, αλλά μόνο εντός της ευρωζώνης, δηλαδή εκεί που συζητήθηκε έντονα το θέμα της Ελλάδας και το ζήτημα της επιβίωσης του ευρώ».
Σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη Ρωσία σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς, επειδή εκεί δεν ετέθη το ζήτημα του ευρώ και δεν συζητήθηκε αρνητικά η Ελλάδα. «Υπό την έννοια αυτή μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η συζήτηση για την «ευρωκρίση» στην Ελλάδα έβλαψε το ίματζ της χώρας. Πιστεύω, όμως, βραχυπρόθεσμα», παρατηρεί ο γερμανός μάνατζερ.
Στο μεταξύ, επισημαίνει ο Σόρεν Χάρτμαν, η εικόνα της Ελλάδας έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό και η συμπάθεια υπερτερεί του προβληματισμού για την «ευρωκρίση». Τουλάχιστον για όσους γνωρίζουν την Ελλάδα και τις ομορφιές της. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της REWE-Touristik, «στα τρία χρόνια αυτά της κρίσης κοινωνικοποιήθηκε στη Γερμανία και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης μια γενεά νέων ανθρώπων με αρνητικές παραστάσεις για την Ελλάδα. Αυτοί οι άνθρωποι πολύ δύσκολα θα γίνουν "οπαδοί" της τουριστικής Ελλάδας».
DW