Χρέη στη ΔΕΗ: Σε άτοκες δόσεις η εξόφληση
Επιπλέον, στις ίδιες κατηγορίες πελατών αλλά και σε ομάδες που έχουν εξάρτηση από μηχανικά μέσα, δεν θα γίνεται διακοπή της ηλεκτροδότησης λόγω χρέους κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος, Αύγουστος).
Τις νέες ρυθμίσεις ανακοίνωσε η ΔΕΗ, σε ευθυγράμμιση με το νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, που τέθηκε σε ισχύ με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ε. Παπαγεωργίου.
Στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων εντάσσονται αυτή τη στιγμή όσοι έχουν Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, δηλαδή άτομα με χαμηλό εισόδημα, τρίτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα με ανάγκη μηχανικής υποστήριξης, με εισοδηματικά κριτήρια και όρια κατανάλωσης.
Με την ένταξή τους στη ρύθμιση θα πληρώνουν δόση 10%-25% του λογαριασμού ρεύματος που καταναλώνουν.
Σύμφωνα με το σύστημα που εφαρμόζει η ΔΕΗ, οι καταναλωτές διακρίνονται σε έξι κατηγορίες:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Το νέο σύστημα ρυθμίσεων έχει ως εξής:
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες 1, 2 και 3, η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων. Έτσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά την καταβολή εγγυήσεων.
Η ΔΕΗ αναφέρει ακόμη ότι ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις παραπάνω ρυθμίσεις, θα εξετάζονται από επιτροπές των κατά τόπους καταστημάτων. Σύντομα θα υπάρχει και δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.