Σε υποχρεωτική άδεια εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Επίσημη δικαιολογία είναι η αναδιοργάνωση του έργου, η οποία θα διαρκέσει δύο εβδομάδες, με αιτιολογικό τις πρόσφατες εταιρικές αλλαγές.
Σημειώνεται ότι, προ ημερών, η κατασκευάστρια κοινοπραξία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Αμαξοστάσιο Πυλαίας) εισέπραξε το τελευταίο τμήμα της προκαταβολής του έργου (το εναπομείναν 4%, σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση) που κυμαίνεται περίπου σε 13 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η ΑΚΤΩΡ, η οποία υπέγραψε στα τέλη Ιουνίου τη σύμβαση για την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά (Νομαρχία - Μίκρα), ύψους 400 εκατ. ευρώ, εισέπραξε προ ημερών προκαταβολή περίπου 35 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο.
Οι εξελίξεις έρχονται στον απόηχο πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης η οποία επιτρέπει τον φιλικό διακανονισμό των διαφορών και στα συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ δημόσια έργα που εκτελούν ΔΕΚΟ. Η κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης διεκδικεί δικαστικά από την Αττικό Μετρό εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ (άνω του μισού δισ. ευρώ, σύμφωνα με στελέχη της ΑΜ), τα οποία, σύμφωνα με την λόγω διάταξη, μπορούν να μπουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη με την απεργία και τα όποια εμπόδια στην εκτέλεση του έργου φέρεται να έχει δημιουργήσει εκνευρισμό στην Αττικό Μετρό (ΑΜ).