Οι τελικές ρυθμίσεις για τη διαθεσιμότητα στο Δημόσιο

Τις οριστικές διευκρινίσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους που τίθενται ή θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας καθώς και για τις διαδικασίες και τα προαπαιτούμενα πιθανής μετάταξής τους σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που δόθηκε την Παρασκευή στη δημοσιότητα.
5'

Στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται σειρά ζητημάτων για τη μοριοδότηση, τους τίτλους σπουδών, τα μεταπτυχιακά, τις ξένες γλώσσες, τον χρόνο προϋπηρεσίας, τις ακριβείς προβλέψεις για τους διάφορους τρόπους εισαγωγής στο Δημόσιο, τις εξαιρέσεις και τις αποδοχές/ελαφρύνσεις υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα.

Ποια η χρονική διάρκεια της διαθεσιμότητας και ποιες οι αποδοχές

Η διάρκεια της διαθεσιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 8 μήνες και στον υπάλληλο που έχει τεθεί καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών που ελάμβανε πριν μπει στο καθεστώς της διαθεσιμότητας.

Στην έννοια των αποδοχών δεν περιλαμβάνονται τα επιδόματα των άρθρων 15 και 18 του ν. 4024/2011, τα οποία απαιτούν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του υπαλλήλου με τα αντίστοιχα καθήκοντα και συνεπώς παύουν να καταβάλλονται στο σύνολο τους μετά την απομάκρυνση του από αυτά.

Επί των αποδοχών της διαθεσιμότητας εξακολουθούν να ισχύουν κρατήσεις όπως η ειδική εισφορά αλληλεγγύης 2%) όσους κατά το χρόνο ένταξής τους σε διαθεσιμότητα υπάγονταν στο ΤΠΔΥ. Για το προσωπικό που εντάσσεται σε διαθεσιμότητα, εξακολουθούν να καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές, ασφαλισμένου και εργοδότη, για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη.

Τα βήματα για τη διαδικασία της κινητικότητας

1. Αποφάσεις Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης για τη νέα δομή και τη στελέχωση των υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων τους.

2. Έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τη σύσταση και την κατάργηση θέσεων στις ανωτέρω δομές και ενημέρωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

3. Απόφαση υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τον αριθμό και τα προσόντα των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν ανά φορέα υποδοχής.

4. Κατάθεση αιτήσεων, έλεγχος πιστοποιητικών και συμπλήρωση πινάκων συνδρομής κριτηρίων από τους φορείς προέλευσης των υπαλλήλων.

5. Επιλογή υπαλλήλων που θα διατεθούν κατά σειρά προτεραιότητας από τους φορείς υποδοχής.

6. Έκδοση Υπουργικής Απόφασης μετάταξης- μεταφοράς του υπαλλήλου στη νέα θέση.

Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, όλη η διαδικασία τελεί υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του ΑΣΕΠ, το οποίο έχει αναλάβει τη μοριοδότηση των υπαλλήλων, στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων που το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης υιοθέτησε τόσο για την ένταξή τους σε καθεστώς διαθεσιμότητας όσο και για την επανατοποθέτησή τους.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη, τον Ιούλιο, εντάχθηκαν στο πρόγραμμα της κινητικότητας 4.289 υπάλληλοι. Ακολουθεί η ένταξη των υπόλοιπων υπαλλήλων, που θα συμπληρώσουν τον αριθμό των 12.500 και που πρέπει να έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της κινητικότητας μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Οι υπάλληλοι αυτοί θα προέρχονται απ' όλα τα υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς τους, στη βάση της αξιολόγησης των δομών τους και των σχετικών σχεδίων στελέχωσης.

Διευκρινίσεις για τίτλους σπουδών

Προκειμένου ο υπάλληλος να τεθεί σε διαθεσιμότητα, μοριοδοτείται για τον βασικό τίτλο σπουδών της κατηγορίας στην οποία υπηρετεί, ωστόσο υπάλληλος υπηρετεί σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών του προσόντων, βάσει ειδικών διατάξεων, θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών που κατέχει. Παράλληλα ο υπάλληλος να μεταταγεί/μεταφερθεί σε νέα υπηρεσία του Δημοσίου και σε θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας- εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και δεν εμπίπτει στον περιορισμό της οκταετίας - θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών της ανώτερης κατηγορίας καθώς και για το σύνολο των κριτηρίων της κατηγορίας αυτής.

Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται για τους αλλοδαπούς τίτλους σπουδών αντιστοιχία βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας με αυτή της ημεδαπής, ο σχετικός τίτλος χαρακτηρίζεται ως αδιαβάθμητος.

Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι ο βαθμός του τίτλου είναι ο ελάχιστος της βαθμολογικής κλίμακας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, δηλ. ο βαθμός πέντε (5), όπως άλλωστε ισχύει και για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.

Ο δεύτερος τίτλος σπουδών λαμβάνεται υπόψη μόνο όταν είναι ίδιας κατηγορίας με το βασικό τίτλο σπουδών. Για παράδειγμα, για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ θα λαμβάνεται υπόψη ως δεύτερος τίτλος μόνο το δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και όχι πτυχίο τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Οι λοιποί τίτλοι σπουδών δεν μοριοδοτούνται.

Τι θα ισχύει για τις ξένες γλώσσες

Μοριοδοτούνται αθροιστικά μέχρι δύο ξένες γλώσσες. Έτσι, στις περιπτώσεις γνώσης πλέον των δύο ξένων γλωσσών θα λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο συνδυασμός.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος υπάλληλος κατέχει συναφές διδακτορικό δίπλωμα και συναφή μεταπτυχιακό τίτλο ή έχει αποφοιτήσει από την Ε.Σ.Δ.Δ. ή Ε.Σ.Τ.Α. και κατέχει συναφές διδακτορικό δίπλωμα ή συναφή μεταπτυχιακό τίτλο, μοριοδοτείται αθροιστικά.

Δεν μοριοδοτούνται περισσότεροι του ενός μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών ή διδακτορικά διπλώματα, ενώ συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ή διδακτορικό δίπλωμα θεωρείται αυτό που έχει κριθεί ως συναφές από το αρμόδιο όργανο του φορέα προέλευσης τόσο για τη θέση του σε διαθεσιμότητα όσο και για τη μετάταξη/μεταφορά.

Διευκρινίσεις για το χρόνο προϋπηρεσίας

Ο χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου υπολογίζεται μέχρι την ημέρα κατάργησης της θέσης στην οποία ανήκει ο υπάλληλος. Από το χρόνο αυτό θα αφαιρεθεί και δεν θα μοριοδοτηθεί ο χρόνος που δεν υπολογίζεται για την προαγωγή του υπαλλήλου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.

Στο χρόνο υπηρεσίας σε θέση προϊστάμενου οργανικής μονάδας δεν υπολογίζονται μόνο τα χρονικά διαστήματα που ο υπάλληλος άσκησε τα εν λόγω καθήκοντα ύστερα από επιλογή από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο, αλλά και τα χρονικά διαστήματα που αφορούν την με οιονδήποτε νόμιμο τρόπο άσκηση των καθηκόντων αυτών, η οποία βέβαια θα πρέπει να προκύπτει από σχετική πράξη του αρμοδίου οργάνου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.

Ο χρόνος υπηρεσίας, ο οποίος βάσει ειδικών διατάξεων, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας, λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση.

Ποιοι εξαιρούνται και δεν μπαίνουν σε διαθεσιμότητα

Από τη διαθεσιμότητα πάντως εξαιρούνται υπάλληλοι οι οποίοι πληρούν τα παρακάτω:

  • υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α' 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3454/2006 (Α' 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
  • υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
  • υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ' αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
  • υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα
  • υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Στο «σφυρί» και άρον-άρον 900 ακίνητα του Δημοσίου