Ούτε οι εκπτώσεις έσωσαν την αγορά

Σε αδιέξοδο έχουν οδηγηθεί χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι ευελπιστούσαν στις εκπτώσεις προκειμένου να αυξήσουν το τζίρο των επιχειρήσεων τους για να κρατήσουν ανοιχτά τα μαγαζιά τους.
2'

Τα πρώτα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια από τις καλοκαιρινές εκπτώσεις είναι απογοητευτικά με ορισμένες περιοχές της χώρας να καταγράφουν πτώση των πωλήσεων τους έως και 70%.

Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, η κίνηση των καταστημάτων είχε τέσσερις διαφορετικές τάσεις με τη γενική εικόνα πάντως να μην είναι ενθαρρυντική. Πιο συγκεκριμένα, στα μεγάλα αστικά κέντρα καταγράφηκε για ακόμα μία φορά σταθερή μείωση των πωλήσεων κατά 15%-20%, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα το ποσοστό έφτασε στο 25%-35%. Η κατρακύλα μάλιστα έφτασε στο 40% στις ακριτικές περιοχές, με τις υποχρεώσεις πλέον να φαντάζουν θηλιά στο λαιμό των επαγγελματιών. Μοναδικές περιοχές που ανάσαναν, τα νησιά, όπου η πτώση έφτασε μόλις το 10% με το τζίρο να βρίσκεται στα περσινά επίπεδα.

Σε επίπεδο πόλεων, στην Αθήνα καταγράφεται μείωση 15% των πωλήσεων, στη Θεσσαλονίκη 20%-30%, στον Πειραιά 20%-40%, στην Πάτρα 20%-25%, ενώ στη Φλώρινα το ποσοστό έφτασε το 70%. Μοναδικές εξαιρέσεις στον κανόνα, η Καλαμάτα και το Ρέθυμνο, πόλεις πάντως που εφάρμοσαν συγκεκριμένα μέτρα που ενθάρρυναν τους καταναλωτές.

Το μόνο "παρηγορητικό" στοιχείο πάντως, είναι το γεγονός πως σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο των εκπτώσεων 2012, ο μέσος όρος μείωσης των πωλήσεων παρουσίασε βελτίωση κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, έξι στους δέκα εμπόρους είδαν το τζίρο τους να μειώνεται κατά μέσο όρο 30% και μόλις 8 στους 100 δήλωσαν ότι είδαν κέρδη. Ο μοναδικός πάντως παράγοντας ανάσχεσης της πλήρους διάλυσης της αγοράς, φαίνεται πως ήταν ο τουρισμός, γεγονός που αντανακλάται και στα ποσοστά πωλήσεων των νησιωτικών περιοχών.