JUMBO: Ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο του «σωτήρα» των γονιών;
Μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας, γονείς και μαθητές δέχονται εδώ και καιρό τον καταιγισμό διαφημιστικών μηνυμάτων σε τηλεοράσεις και ραδιόφωνα της γνωστής εταιρείας «JUMBO», που υπόσχεται να «ελαφρύνει» τα βάρη των γονιών από τα έξοδα της λεγόμενης «σχολικής λίστας».
Το διάσημο πλέον διαφημιστικό μήνυμα δείχνει τον ήρωα Jumbo να «εκτελεί» τις υψηλές τιμές των απαραίτητων για τους μαθητές προϊόντων και να «απελευθερώνει» τους «αλυσοδεμένους» γονείς.
Πρόκειται για μία ακόμη προσπάθεια στο γνωστό ύφος των «JUMBO», να δημιουργήσει με επικάλυψη το χιούμορ μια εικόνα συμπάθειας προς γονείς και παιδιά για την εταιρεία, η οποία «αντιστέκεται» στις αυξήσεις των τιμών.
Το πραγματικό πρόσωπο της εταιρείας, όμως, γνωρίζουν πρώτα και κύρια οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί. Είναι πολλές οι φορές που εργαζόμενοι έχουν καταγγείλει σκληρές, εντατικοποιημένες συνθήκες εργασίας, εκδικητικές απολύσεις, κλίμα αυταρχικό και ωράρια που παραβιάζουν προκλητικά τα νόμιμα επιτρεπόμενα στα καταστήματα «JUMBO».
Το στοιχείο-κερασάκι στην τούρτα δημοσιοποιήθηκε στις αρχές του μήνα και αν αληθεύει, φανερώνει τις ψυχρής λογικής απαιτήσεις της εταιρείας, η οποία ζητεί νέους εργαζομένους 4ωρης απασχόλησης με αμοιβή πείνας, ύψους 180 ευρώ το μήνα!
Αν η ενημέρωση αυτή αποδειχθεί αληθής, καθίσταται φανερό πως επιχειρήσεις παντοδύναμες και εύρωστες οικονομικά, όπως τα «JUMBO», ποντάρουν στην τεράστια ανεργία, για να βρουν φθηνούς εργαζομένους, ώστε να αυξήσουν ακόμα περισσότερα τα κέρδη τους, τα οποία έφτασαν τα 96,96 εκατ. ευρώ την τελευταία διετία, σύμφωνα με την ICAP και τους δημοσιευμένους ισολογισμούς.
Η δε «4ωρη εργασία» -κατά τη συνήθη πρακτική της αγοράς- συχνά δεν τηρείται και οι εργαζόμενοι -σύμφωνα με καταγγελίες τους- υποχρεώνονται να δουλεύουν για περισσότερες ώρες, για τις οποίες δεν αμείβονται.
Όσο για τις χαμηλές τιμές, η εταιρεία εισάγει την τεράστια πλειοψηφία των προϊόντων της από την Κίνα, όπου το κόστος παραγωγής είναι εξαιρετικά χαμηλό, όμως, αμφισβητείται συχνά η ποιότητα των προϊόντων που κατασκευάζονται εκεί. Πρόσφατα, άλλωστε, ο ΕΦΕΤ επέβαλε πρόστιμο ύψους 20.000 ευρώ στην «JUMBO» για διακίνηση μη ασφαλών υλικών και αντικειμένων που προορίζονταν να έρθουν σε επαφή με τρόφιμα, ενώ λίγο νωρίτερα είχε διατάξει την ανάκληση γλειφιτζουριού από τα καταστήματα της εταιρείας, επειδή περιείχε χρωστικές που δεν αναγράφονταν στην ετικέτα. Οι ουσίες αυτές θα μπορούσαν να έχουν επιβλαβείς συνέπειες στη δραστηριότητα και προσοχή των παιδιών, είχε επισημάνει στη σχετική ανακοίνωση ο ΕΦΕΤ.
Βαριές σκιές τελικά πλανώνται πάνω από τον «ξέγνοιαστο» κόσμο των «JUMBO». Φαίνεται τελικά, αν αποδειχθούν, πως στο «παιχνίδι» του κέρδους δε χωρούν «παιδικοί» συναισθηματισμοί για τους υπαλλήλους.
Διαβάστε επίσης: