Έτσι χρεώνουν τα κινητά εν αγνοία μας!
Σύμφωνα με την NEWSBOMB με τη διαδικασία των προωθητικών μηνυμάτων αποστέλλονται ομαδικά SMS σε κατόχους κινητών τα οποία αναφέρουν ότι κέρδισαν διάφορα δώρα μεγάλης αξίας όπως π.χ. ένα μονόπετρο ή δωροεπιταγές ύψους 750 ευρώ.
Θύμα γνωστή ηθοποιός
Μια τέτοια περίπτωση αποκάλυψε η NEWSBOMB της Δευτέρας, ύστερα από την καταγγελία της ηθοποιού Μαρίας Αλυφαντή.
Η γνωστή ηθοποιός από τις μεγάλες παραγωγές του Νίκου Φώσκολου, έλαβε στο κινητό της μήνυμα που την ενημέρωνε ότι κέρδισε ένα μονόπετρο δαχτυλίδι και δωροεπιταγές 750 ευρώ «εντελώς δωρεάν, έτσι απλά...». Αρχικά η κ. Αλυφαντή δεν έδωσε σημασία αλλά όταν ήρθε και δεύτερο μήνυμα προσπάθησε να κάνει την επιβεβαίωση. Κάλεσε τον αριθμό που αναφερόταν στο μήνυμα, δηλαδή το 901.901.59.70, (σ.σ. παλιό 090).
Η παγίδα
Η ηθοποιός έπεσε πάνω σε ένα τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο την είχε στην αναμονή επειδή «όλες οι γραμμές ήταν κατειλημμένες». Πώς να μη γινόταν διαφορετικά όταν η χρέωση φθάνει στα 4,31 ευρώ ανά λεπτό από κινητό και 3,69 ευρώ το λεπτό από σταθερό τηλέφωνο. Όταν -ύστερα από αρκετά λεπτά- απάντησε κάποιος, η φωνή άρχισε να της μιλάει χωρίς σταματημό για πακέτα ταξιδιών, όπως στο Μπάνσκο της Βουλγαρίας και για άλλα πολλά. Τότε κατάλαβε η κ. Αλυφαντή ότι κάποιο λάκκο είχε η φάβα.
Η κ. Αλυφαντή διέκοψε την κλήση και μέσω των πληροφοριών του ΟΤΕ έμαθε ότι ο αριθμός 9019015970 ανήκει στην εταιρεία Glamour Collection, με τηλεφωνικό αριθμό 2117707800. Όταν κάλεσε το σταθερό αυτό τηλέφωνο διαπίστωσε ότι υπάρχει ένα ηχογραφημένο μήνυμα το οποίο παραπέμπει, που αλλού στο 9019015970. Φαύλος αλλά χρυσοφόρος κύκλος, που με παραπλανητική διαφήμιση κλέβει τα χρήματα των πολιτών...
Ποια ήταν η τηλεφωνική εταιρεία
Σύμφωνα με την NEWSBOMB η τηλεφωνική εταιρεία που «φιλοξενεί» τους αριθμούς της Glamour Collection είναι η LEXITEL που τον περασμένο Φεβρουάριο, συγχωνεύθηκε με την Πήγασος Interactive, συμφερόντων Μπόμπολα και γι' αυτήν εκκρεμούν δεκάδες καταγγελίες από ανυποψίαστους καταναλωτές.
Όσο για την FGH, Glamour Collection –επίσης σε βάρος της εκκρεμούν ανάλογες καταγγελίες τόσο στο Συνήγορο του Καταναλωτή όσο και στην Επιτροπή Επικοινωνιών- φαίνεται πως διαθέτει στο ενεργητικό της πλήθος τηλεφωνικών αριθμών με το πρόθεμα: 901 (090- δηλαδή). Και αυτή η εταιρεία φαίνεται να ανήκει στον Όμιλο Μπόμπολα, καθώς, πως αλλιώς εξηγείται ότι στους Όρους συμμετοχής, όπως τουλάχιστον διαβάζουμε από την επίσημη ιστοσελίδα της (www.fgh.gr), «... εξαιρούνται οι υπάλληλοι της Διοργανώτριας Εταιρίας και της εταιρίας με την επωνυμία "ΠΗΓΑΣΟΣ INTERACTIVE – LEXITELA.E." (εφεξής καλούμενη ως ΠΗΓΑΣΟΣ INTERACTIVE– LEXITELA.E.), και των συνδεδεμένων με αυτές επιχειρήσεων, καθώς και οι σύζυγοι και οι συγγενείς πρώτου (Α) βαθμού των ως άνω υπαλλήλων».
Κρυφές χρεώσεις ακόμα και 700 ευρώ
Μιλώντας στην NEWSBOMB η πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, κ. Παναγιώτα Καλαποθαράκου, ανέφερε ότι στο παρελθόν υπήρξαν χρεώσεις ακόμα και 700 ευρώ σε λογαριασμό κινητού, από εταιρείες που εκμεταλλεύονταν τους καταναλωτές.
Πιάνοντας ουσιαστικά στον ύπνο τους περισσότερους χρήστες κινητού τηλεφώνου, οι οποίοι δεν δίνουν σημασία στην αναλυτική κατάσταση των χρεώσεών τους, οι εταιρείες επιβάρυναν τους λογαριασμούς χρεώνοντάς τους ακόμα και τα μηνύματα που οι ίδιες απέστελλαν, όπως εξηγεί η κα Καλαποθαράκου.
Η μεγάλη κινητοποίηση και η επιφυλακή των Ενώσεων προστασίας των καταναλωτών, έχει οδηγήσει τους επιτήδειους να αλλάξουν τακτική και να γίνουν πιο «προσεκτικοί». Οι υπέρογκες χρεώσεις των 500 και 700 ευρώ μπορεί να έχουν λιγοστέψει τον τελευταίο χρόνο, ωστόσο, οι καταγγελίες είναι συνεχείς για μικρότερα ποσά, τα οποία εύκολα ένας ανυποψίαστος καταναλωτής θα μπορούσε να μην παρατηρήσει στο λογαριασμό του.
Η κ. Καλαποθαράκου, τονίζει ότι το κοινό θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό και όταν αντιληφθεί ότι έχει πέσει θύμα τέτοιων κρυφών χρεώσεων να προχωρήσει αμέσως σε γραπτή καταγγελία.
Τι πρέπει να κάνετε
Συγκεκριμένα, όπως εξηγεί στη NEWSBOMB η Πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, εφόσον κάποιος καταναλωτής πέσει θύμα τέτοιας απάτης θα πρέπει:
1. Να αναζητήσει τη σχετική φόρμα γραπτής καταγγελίας (www.ekpizo.gr) και να την συμπληρώσει. Με την καταγγελία δηλώνει ότι δεν αναγνωρίζει τη χρέωση και τη θεωρεί παράνομη και καταχρηστική.
2. Να την αποστείλει στην εμπλεκόμενη εταιρεία και να την κοινοποιήσει στις Ενώσεις Προστασίας Καταναλωτών, την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και τη Γ.Γ. Καταναλωτή, με αίτημα να αντιλογιστεί η χρέωση και να παρέμβουν οι αρμόδιοι φορείς.
3. Η εταιρεία οφείλει να απαντήσει και κατόπιν το αίτημα αρχίζει να διερευνάται.
Διαβάστε επίσης:
Γρίπη: Πάνω από 500.000 θάνατοι ετησίως- Μόνη προστασία ο εμβολιασμός
ΑΙΣΧΟΣ: Έκαναν σεξ μέσα σε εκκλησία!
Μισθοί – πρόκληση: Αυτά παίρνουν τα «golden boys»
Αποτρέψαμε αυτοκτονία γνωστού μοντέλου