Ρατσισμό καταγγέλλουν οι γονείς των ΑΜΕΑ
Ακόμα και ο ΟΗΕ έχει βγάλει απόφαση-ψήφισμα για την Ειδική Αγωγή στη χώρα μας, το οποίο δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Οι τραγικές ελλείψεις στα ειδικά σχολεία τα καθιστούν «κέντρα διερχομένων ή ποιοτικής φύλαξης» αντί για σχολεία. Οι καθυστερήσεις στην τοποθέτηση δασκάλων, συνήθως 1-2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε συνδυασμό με την πρόσληψη αναπληρωτών που αλλάζουν κάθε χρόνο, αντί μόνιμων εκπαιδευτικών, εμποδίζει την πρόοδο και την εξέλιξη των μαθητών.
Με δίμηνη καθυστέρηση των δρομολογίων διεξάγεται η σχολική μεταφορά των μαθητών από το σπίτι στο σχολείο. Οι πολυπληθείς τάξεις μειώνουν την εξατομικευμένη διδασκαλία στον ΑμεΑ μαθητή που έχει πρόβλημα επικοινωνίας. Η έλλειψη υποδομών στα ειδικά σχολεία, όπως και λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στερούν το δικαίωμα στους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να ανεξαρτητοποιηθούν.
Η κατάσταση στην επαρχία είναι ακόμα πιο ζοφερή, με απουσία βιβλίων σε όλες τις βαθμίδες. Οι γονείς αναγκάζονται να παραγγέλνουν οι ίδιοι τα βιβλία, για παράδειγμα σε γραφή Braille, που κοστίζουν από 1.000 ως 7.000 ευρώ.
Η συνήθης δικαιολογία, ανέφερε ο κ. Σαραντίδης, είναι πως «λεφτά δεν υπάρχουν». «Υπάρχουν όμως για αναπλάσεις πλατειών, τοποθετήσεις γκαζόν, φύλαξη δημοσιογράφων και πολιτικών, μεγάλων μισθών διευθυντών υπουργείων και συμβούλων υπουργών και πολλά άλλα, άρα εμείς απλώς δεν είμαστε προτεραιότητα, δεν τους ενδιαφέρει τι θα γίνουμε» σημείωσε ο κ. Σαραντίδης.
Οι γονείς ζητούν να σταματήσει ο ρατσισμός απέναντι στα παιδιά τους, αλλιώς η πολιτική ηγεσία βαρύνεται με την κατηγορία ότι «πράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας» τόνισε ο κ. Σαραντίδης.
Απαιτούν η μεταφορά να γίνεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς, καθώς υπάρχει νομοθεσία (Ν3636/2007) που «λύνει» τα χέρια να αποδεσμεύσουν λεωφορεία από άλλες χρήσεις έως ότου λυθεί οριστικά το ζήτημα. Το εκπαιδευτικό προσωπικό να παραμένει τουλάχιστον 4 χρόνια, ώστε να επιτυγχάνεται εξοικείωση μαθητή-δασκάλου και να αξιοποιείται η πρόοδος που γίνεται κάθε χρόνο. Οι ειδικοί θεραπευτές να επισκέπτονται δυο φορές την εβδομάδα τους μαθητές και να υπάρχει πρόσβαση σε υπολογιστές, βιβλία και άλλα απαραίτητα εργαλεία.
Η Πρωτοβουλία Γονέων ΑμεΑ μαθητών έχει στείλει επιστολές και εξώδικα στην πολιτική ηγεσία και στην περιφέρεια Αττικής, χωρίς να λάβει απάντηση, και κυρίως χωρίς να υλοποιούνται οι ανάγκες των μαθητών.