Μέχρι πότε (κύριοι υπουργοί) θα μετράμε νεκρούς

O πληθυσμός μιας μεγάλης κωμόπολης εξαφανίσθηκε τα τελευταία 15 χρόνια, μιας και το πέταλο του Μαλιακού και τα Τέμπη έχουν στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερα από 550 άτομα...
5'

Δυστυχώς το βράδυ της Δευτέρας, άλλο ένα δυστύχημα, ήρθε να προσθέσει έναν νεκρό και 14 τραυματίες (4 από αυτούς σοβαρά) στον μακρύ κατάλογο των θυμάτων της ανθρώπινης απροσεξίας και της κρατικής αδιαφορίας.

Και όμως, αυτές οι ανθρώπινες ζωές θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, αν τα έργα που ξεκίνησαν εκεί το 1992 κάποτε τελείωναν.

Ο Μαλιακός, εξελίχθηκε σε ένα σύγχρονο "γεφύρι της Άρτας". Αρχικά, σχεδιαζόταν η υποθαλάσσια ζεύξη του. Μετά το σχέδιο εγκαταλείφθηκε. Κατόπιν έγιναν διαγωνισμοί που όμως προσβλήθηκαν σε Ελλάδα και Ευρώπη. Και σήμερα, το 2013 τα έργα είναι ημιτελή, ενώ τα τμήματα του έργου που έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία βρίθουν κακοτεχνιών, οι οποίες έχουν επισημανθεί από τα μεγαλύτερα περιοδικά και κρατικούς φορείς της Ευρώπης.

4/10/99: Ο ΠΑΟΚ θρηνεί 6 φιλάθλους

Στις 4 Οκτωβρίου 1999 στις 04:30 τα ξημερώματα, ο ΠΑΟΚ αλλά και η ελληνική κοινωνία θρηνεί την απώλεια έξι νέων παιδιών. Έξι παιδιών που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, επιστρέφοντας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, μετά το 1-1 με τον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ.

Δύο χιλιόμετρα πριν από τα διόδια των Τεμπών το διώροφο τουριστικό λεωφορείο, στο οποίο επέβαιναν 77 οπαδοί του "Δικεφάλου", επιχείρησε να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα, με αποτέλεσμα να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουστεί με φορτηγό, το οποίο κατευθυνόταν στη Λάρισα. Το πούλμαν ανατράπηκε και πέφτοντας σε χαράδρα οκτώ μέτρων προκάλεσε το θάνατο έξι φίλων του ΠΑΟΚ.

13/04/2003: Η «κοιλάδα του θανάτου» πήρε 21 ψυχές

Ήταν απόγευμα της 13ης Απριλίου του 2003, όταν 21 αγγελούδια μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, σε ένα από τα πιο τραγικά τροχαία δυστυχήματα, στην κοιλάδα των Τεμπών.

Η επιστροφή από την τριήμερη εκδρομή της πρώτης τάξης του λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας στην Αθήνα, διακόπηκε στο 38ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο ύψος των Τεμπών.

Ήταν λίγο πριν τις 7.30 μμ, όταν σε ένα στενό σημείο του δρόμου στην κοιλάδα των Τεμπών, το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές, χτυπήθηκε από μία νταλίκα που μετέφερε νοβοπάν και μελαμίνες. Το εμπόρευμα αποκολλήθηκε από την νταλίκα... Ένα μέρος του εμπορεύματος έπεσε στο δρόμο, ενώ ένα άλλο θέρισε το λεωφορείο, με αποτέλεσμα να βρουν ακαριαίο θάνατο 21 παιδάκια και να τραυματιστούν άλλα 35 άτομα (εκ των οποίων τα 9 σοβαρά)

27/09/2004: Επτά μαθητές νεκροί, 30 τραυματίες

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2004, ημέρα Δευτέρα και λίγο μετά τις 09:50 λεωφορείο των ΚΤΕΛ συγκρούστηκε με φορτηγό στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος των Καμένων Βούρλων, στο «πέταλο» του Μαλιακού Κόλπου. Επτά μαθητές νεκροί, τρεις σοβαρά τραυματίες και άλλοι 27 ελαφρά τραυματισμένοι ήταν ο τραγικός απολογισμός.

Το λεωφορείο των ΚΤΕΛ μετέφερε 37 μαθητές και τέσσερις καθηγητές της Α΄ τάξης Λυκείου από το χωριό Φαρκαδόνα Τρικάλων στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων. Στο 176ο χλμ της εθνικής οδού, ο οδηγός του φορτηγού, που βρισκόταν στο αντίθετο ρεύμα, έχασε τον έλεγχο. Το ρυμουλκούμενο που μετέφερε τζάμια συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο. Και τα δύο οχήματα ανατράπηκαν.

Η NEWSBOMB ΛΕΕΙ:

Θα ήταν κοινότυπο να πούμε ότι το δυστύχημα στα Τέμπη οφείλεται στην κακή ορατότητα και στις ξεπερασμένες προδιαγραφές ενός δρόμου που κατασκευάστηκε πριν από αρκετές δεκαετίες, όταν τα αυτοκίνητα είχαν μικρότερη ιπποδύναμη και άλλη τεχνολογία.

Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος, την οποία θα επιχειρήσουν να σκιαγραφήσουν όλοι και θα προσθέσουν τη δήλωση που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί την άνοιξη του 2015.

Ωστόσο υπάρχει κι ένα ακόμα θέμα πολύ σοβαρό και αφορά σε εμάς τους πολίτες. Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία και την οδηγική συμπεριφορά μας. Το φετίχ του νεοέλληνα που παίρνει ένα τιμόνι, κατέχοντας ένα δίπλωμα που μπορεί να είναι και «αγορασμένο», για να κάνει το ραλίστα δείχνει πόσο τριτοκοσμικοί είμαστε στα μυαλά. Οι πρώτες εκτιμήσεις των αστυνομικών αναφέρουν ότι ο οδηγός του ΙΧ επεχείρησε μέσα στη μαύρη νύχτα να προσπεράσει ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ που βρισκόταν στη λωρίδα του κι εντός του ορίου ταχύτητας και τελικά συγκρούστηκε με φορτηγό.

Αυτός ο οδηγός, όχι μόνο δεν υπολόγισε τη ζωή του και το πένθος στην οικογένειά του, πήρε στο λαιμό του αθώο κόσμο που πλήρωσε και πληρώνει τον εγωισμό του. Πριν αρχίσουμε να λέμε τα γνωστά γραφικά για την κακή στιγμή, τη μοίρα, τον άσχημο, δρόμο, το σκοτάδι και ο,τιδήποτε άλλο, ας δούμε κάτι σοβαρότερο.

Εφ' όσον η Πολιτεία δεν μπορεί να επιβάλλει κουλτούρα, μπορεί να προετοιμάσει την επόμενη γενιά με μαθήματα «οδικής Παιδείας» και να την κάνει καλύτερη. Έτσι υπάρχει η πιθανότητα να δούμε παιδιά που θα βγουν από το λύκειο και θα πάρουν δίπλωμα οδήγησης με αυστηρές και πραγματικές διαδικασίες.

Ίσως έτσι το κράτος σταματήσει να έχει υπαλλήλους της αρπαχτής και σχολές οδηγών που αναπαράγουν το λάδωμα και τη διαφθορά...

πηγή: εφημερίδα NEWSBOMB

Διαβάστε επίσης:

Δείτε τι λέει ο οδηγός του λεωφορείου από το τροχαίο στα Τέμπη (video)

Μάχη για τη ζωή της δίνει η 23χρονη που τραυματίστηκε στα Τέμπη