ΟΟΣΑ: Κάτω από τη βάση η Ελλάδα, στο τεστ εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Βουτιά 17 θέσεων έκανε η Ελλάδα στο τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και μετρά τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την Κατανόηση Κειμένων.
Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 42η θέση μεταξύ 65 χωρών, ενώ το 2009 είχε καταλάβει την 25η. Ειδικότερα, με μέσο όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα Μαθηματικά (445 το 2003, 459 το 2006 και 466 το 2009), 477 μονάδες στην Κατανόηση Κειμένου (472 το 2003, 460 το 2006 και 483 το 2009) και 467 μονάδες στις Φυσικές Επιστήμες (473 το 2006 και 470 το 2009).
Με τις επιδόσεις αυτές, οι Έλληνες μαθητές βρέθηκαν κάτω από τον μέσο όρο των χωρών, αλλά και στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη, αφού ξεπέρασαν μόνο τους συμμαθητές τους από την Κύπρο, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία.
Την κορυφή κατέλαβαν μαθητές από χώρες της νοτιανατολικής Ασίας.
Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το «σκορ» των 600 μονάδων και ακολούθησαν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊπέι και η Νότια Κορέα, η οποία κατέβηκε στην 5η θέση από την πρώτη που ήταν το 2009.
Η Φινλανδία, το εκπαιδευτικό σύστημα της οποίας θεωρείται από τα καλύτερα στον κόσμο, υποχώρησε στη 12η θέση από τη δεύτερη που βρισκόταν το 2009.