Στα διόδια Αφιδνών, οι κάτοικοι Κηφισιάς, Ωρωπού και Διονύσου

Στα διόδια Αφιδνών είναι συγκεντρωμένοι από τις 11.30 το πρωί οι κάτοικοι της Κηφισιάς, του Ωρωπού και του Διονύσου για να διαμαρτυρηθούν τόσο για την αύξηση των τιμών των διοδίων όσο και για την εγκατάσταση νέων σταθμών σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο.
3'

Η απόφαση ελήφθη σε έκτακτες συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων των τριών Δήμων την περασμένη εβδομάδα.

Το ψήφισμα του Δήμου Κηφισιάς αναφέρει τα εξής:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει την αντίθεσή του για τη σχεδιαζόμενη επιβολή πλευρικών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Λαμίας, στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου, για τους λόγους που ήδη έχει εκφράσει με τις αποφάσεις του 303Β/2010 και 70/2011, οι οποίες έχουν τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου αλλά και μια σειρά αναφορών και παραστάσεων των τοπικών κοινωνιών προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου και τον Γενικό Γραμματέα. Επισημαίνει ότι ο λόγος που από το 2009 το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ανέστειλε την επιχειρηθείσα επιβολή πλευρικών διοδίων στον ανισόπεδο κόμβο Αγίου Στεφάνου ήταν ότι δεν υπήρχε η βασική προϋπόθεση των «παράπλευρων οδών» που θα επέτρεπαν τις μέσω αυτών καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής εντός του Δήμου και προς τις όμορες περιοχές χωρίς να υποχρεούνται αναγκαστικά στην πληρωμή διοδίων. Η προϋπόθεση αυτή συνεχίζει να μην υπάρχει αλλά και ούτε είναι δυνατόν να υπάρξει με οποιοδήποτε έργο στις εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου συνοικίες από τον ανισόπεδο κόμβο Βαρυμπόμπης έως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκι λόγω των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των συλλεκτηρίων παραδρόμων, πλάτους μικρότερου των 6 μέτρων (ο Ανατολικός των οποίων είναι και ασυνεχής) που με δυσκολία ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι μεγάλος όγκος υπερτοπικής κυκλοφορίας προερχόμενης από τα βόρεια προάστια αλλά και από τη Νέα Μάκρη - Μαραθώνα, που από το 1960 και μέχρι σήμερα, χρησιμοποιεί την εθνική οδό για την μετακίνησή τους προς Αθήνα - Πειραιά και τις εγγύς περιοχές, θα υποχρεωθεί αναγκαστικά να πληρώσει τέλη διέλευσης ή να κινηθεί μέσω των οδών της δομημένης περιοχής αμιγούς κατοικίας, δημιουργώντας νέα μη διαχειρίσιμη κυκλοφοριακή κατάσταση, επιβαρύνοντας έτσι τους όρους διαβίωσης των κατοίκων για πάντα και εκθέτοντας τους κατοίκους και ιδιαίτερα τους μαθητές που τις ώρες αιχμής διασχίζουν κάθετα τους συλλεκτηρίους παραδρόμους, σε σοβαρούς κινδύνους ζωής από τροχαία ατυχήματα.
Σύμφωνα με την νομοθεσία τέλη διοδίων επιβάλλονται μόνο σε Εθνικές οδούς που συνδέουν πολεοδομικά συγκροτήματα, ενώ εδώ επιχειρείται χωρίς καμία κυκλοφοριακή, περιβαλλοντική και οικονομική μελέτη επιπτώσεων, για τη κατασκευή διοδίων εντός του ίδιου πολεοδομικού συγκροτήματος των Αθηνών.

Η προαναφερθείσα αντίθεση του Δήμου στην επιβολή πλευρικών διοδίων ισχύει για όλους τους ανισόπεδους κόμβους της περιοχής του Δήμου Κηφισιάς και της Βορειοανατολικής Αττικής, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι ανισόπεδοι κόμβοι Κρυονερίου και Βαρυμπόμπης για τους οποίους γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην απαντητική επιστολή του κ. Υπουργού προς τον βουλευτή κ. Βλάχο μετά από ερώτηση του Δήμου Κηφισιάς. Από τις προτεινόμενες τροποποιήσεις της αρχικής συμβάσεως παραχωρήσεως δεν προκύπτει διαφοροποίηση της διατάξεως της αρχικής που παρείχε την ευχέρεια στον παραχωρισιούχο να επιβάλει πλευρικά διόδια και στους λοιπούς ανισόπεδους κόμβους».