Το κέντρο της Αθήνας αλλάζει όψη (vid)
Οι μελέτες παραδόθηκαν στην Πολιτεία από το Ιδρυμα Ωνάση και πήραν το ομόφωνο πράσινο φως τόσο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, όσο και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Μουσείο χθες το βράδυ.
Η κυριότερη κυκλοφοριακή αλλαγή αφορά στην οδό Πανεπιστημίου, η οποία μετατρέπεται από πεδίο διέλευσης αυτοκινήτων σε πεζόδρομο ήπιας κυκλοφορίας, όπου το τραμ, οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν τον κύριο λόγο και δεύτερο τα οχήματα (ταξί, τουριστικά λεωφορεία, αυτοκίνητα τροφοδοσίας), που θα εξυπηρετούν τοπικές ανάγκες.
Τα τραμ δύο λωρίδων (κάθοδος-άνοδος), που θα καταλήγουν στην Πλατεία Αιγύπτου, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας, χωρίς εναέρια σύνδεση, σταδιακά και χωρίς καλώδια στη γη, λόγω της ύπαρξης υπερσυσσωρευτών που ως μπαταρίες θα μπορούν να επαναφορτίζονται στις στάσεις, δίνοντας αυτονομία κίνησης στους συρμούς.
Αν και η περιοχή ανάπλασης πλαισιώνεται κυρίως από νεότερα μνημεία (Ακαδημία, Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο κ.α.), υπάρχουν 56 θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Ωστόσο, οι θέσεις αυτές δεν επηρεάζονται άμεσα από το έργο, καθώς τα περισσότερα μνημεία είναι γνωστά (π.χ. τμήμα του αρχαίου τείχους των Αθηνών, υδραγωγεία, νεκροταφεία) και προστατευμένα στο υπέδαφος.
Η φύτευση δέντρων, όπως πλατάνια και νεραντζιές, ο φωτισμός που θα μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τη «διάθεση» της πόλης, οι λιτές και διάφανες στάσεις του τραμ, που δεν προβλέπουν την τοποθέτηση διαφημίσεων, καθώς και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποκλείουν το κέντρο από τα ΙΧ, επιτρέποντας τη διέλευσή τους σε κάθετους δρόμους (π.χ. Μπενάκη και Αμερικής), είναι μερικά ακόμα στοιχεία που συνθέτουν τη μελέτη, η οποία πήρε -εκτός από το ομόφωνο "ναι"—και τα θετικά σχόλια των μελών του Συμβουλίου.
Δείτε το βίντεο: