Σε κόμβο των Βαλκανίων μετατρέπεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Συγκεκριμένα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εντός του 2014 θα συνδεθεί σιδηροδρομικώς, με τακτικά δρομολόγια με τα Σκόπια, τη Σόφια, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Σε δεύτερη φάση οι εμπορικές αμαξοστοιχίες θα φτάνουν μέχρι και την Κωνσταντινούπολη.
Σε κάθε περίπτωση, η αρχή θα γίνει από τα Σκόπια και τη Σόφια, ήδη από το τέλος Μαρτίου, καθώς επιλύθηκαν και τα τελευταία τεχνικά και διοικητικά ζητήματα και, πλέον, μπορεί να μπει και πρακτικά στην αφετηρία η συνεργασία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με τακτικά δρομολόγια, αρχικά δύο φορές εβδομαδιαίως.
Τα παραπάνω ανακοίνωσαν σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, οι πρόεδροι της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης, του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοφανόπουλος και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Η συχνότητα των δρομολογίων θα αυξηθεί
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, τα δρομολόγια προς Σκόπια και Σόφια, θα γίνονται δύο φορές την εβδομάδα για ένα τετράμηνο, με προοπτική η συχνότητά τους να αυξηθεί, αν υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς επιχειρήσεων.
Από την πλευρά του, ο κ. Θεοφανόπουλος σημείωσε ότι οι δύο εταιρείες -ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ- δείχνουν ότι μπορούν να εξασφαλίσουν μεταφορική ζήτηση. "Η συνεργασία λιμανιών και σιδηροδρόμου δεν δίνει απλά αθροιστικό αποτέλεσμα, αλλά πολλαπλασιαστικό. Εμείς από την πλευρά μας θα ξεκινήσουμε την προσπάθεια για να ανατάξουμε μέρος του συστήματός μας στη Θεσσαλονίκη, ώστε να μπορεί να υποδέχεται και μεγαλύτερα φορτία. Είμαστε έτοιμοι από πλευράς τευχών δημοπράτησης και πιστεύω ότι η ολοκλήρωση των έργων θα συμπέσει χρονικά με τη στιγμή που η μεταφορική ζήτηση θα φτάσει στο μέγιστό της" είπε και γνωστοποίησε ότι τα υπό προκήρυξη έργα, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, αφορούν -μεταξύ άλλων- τη σηματοδότηση των γραμμών και την τηλεδιοίκησή τους.
Στο μεταξύ, εντός των επόμενων 20 ημερών αναμένεται να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους ναυτικούς πράκτορες και τις μεταφορικές εταιρείες για τις τιμές μεταφοράς μέσω του σιδηροδρόμου, οι οποίες -σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο- θα είναι πολύ ανταγωνιστικές, σε σχέση με άλλα μεταφορικά μέσα.
Παράλληλα, εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και οι εν εξελίξει συζητήσεις με τους εκπροσώπους των οργανισμών σιδηροδρόμων των Σκοπίων και της Βουλγαρίας.
Αναφερόμενος στους εμπορευματικούς συρμούς, που δρομολογήθηκαν στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ο κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι το όλο εγχείρημα "πάει καλά", ενώ "κουμπώνει" άριστα με τον γενικότερο σχεδιασμό για την επέκταση του συστήματος διαμεταφοράς στα Βαλκάνια.