Πανελλαδικές 2014: Μαθηματικά και Αρχαία - Οδηγίες προς εξεταζόμενους

Με μαθήματα κατευθύνσεων που θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων συνεχίζεται ο μαραθώνιος των εξετάσεων...αυτή την εβδομάδα.Προς το παρόν οι υποψήφιοι έχουν εξεταστεί σε μαθήματα γενικής παιδείας.
8'

Η προσεχή εβδομάδα αναμένεται να είναι η πιο κρίσιμη για τους υποψηφίους μιας και θα εξεταστούν σε ιδιαιτέρως σημαντικά μαθήματα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ

Το NEWSBOMB καθόλη τη διάρκεια των εξετάσεων θα σας ενημερώνει για τα θέματα και για τις λύσεις των θεμάτων, έγκυρα και έγκαιρα σε συνεργασία με τα φροντιστήριο «ΝΕΟ».

Αναλυτικά το πρόγραμμα όλης της εβδομάδας:

ΔΕΥΤΕΡΑ
Αρχαία Ελληνικά ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
Μαθηματικά ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)

ΤΕΤΑΡΤΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
Βιολογία ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Χημεία – Βιοχημεία ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
Αρχές οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Λατινικά ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
Χημεία ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ηλεκτρολογία ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

Ειδικότερα για τα μαθήματα της Δευτέρας, Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης και Αρχαία ελληνικά οι εξεταζόμενοι πρέπει να λάβουν υπόψην τους τα ακόλουθα:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Το πρωί της Δευτέρας οι μαθητές θα δώσουν την μάχη στο μάθημα των μαθηματικών θετικής και τεχνολογικής κατευθυνσης στο πλαίσιο των Πανελληνίων 2014 και πρέπει να είναι ιδαιτέρως προσεκτική στα ακόλουθα:
• Η εξέταση περιέχει 4 ισοδύναμα θέματα των 25 μονάδων.
• Η διάρθρωση των θεμάτων με κλιμάκωση δυσκολίας είναι τέτοια που καλύπτεται το σύνολο της διδακτέας ύλης.
• Κάθε θέμα πρέπει να απαντάται από τον υποψήφιο αφού διαβαστεί προσεκτικά και γίνει απόλυτα κατανοητό.
• Είναι καλό η πρώτη προσπάθεια απάντησης και η λύση να γίνεται στο πρόχειρο.
• Πρέπει αρχικά να απαντήσετε σ΄όλες τις ερωτήσεις που μπορείτε και να κερδίσετε τις μονάδες τους. Αν συναντήσετε δυσκολία σε κάποια ερώτηση ή θέμα , μη σπαταλάτε χρόνο. Απαντήστε σ' αυτές που έχετε μεγαλύτερη σιγουριά με την προϋπόθεση ότι θα επανέλθετε και σ'αυτή που δεν τα καταφέρατε με τη πρώτη προσπάθεια.
• Πρέπει να απαντήσετε σε όλα τα θέματα "Σωστού – Λάθους", ακόμα και εάν δεν είστε σίγουροι για την απάντηση.
• Πολλές φορές προκειμένου να κερδίσετε κάποια μόρια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως δεδομένο ένα ζητούμενο προηγούμενου ερωτήματος, ακόμα και εάν δεν το έχετε απαντήσει.
Δείτε όλη την εξεταστέα ύλη:
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013-2014
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΘΕΤΙΚΗΣ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
(Απόσπασμα από το ΦΕΚ 1936/2013 με την εξεταστέα ύλη ημερήσιων και εσπερινών λυκείων 2013-2014)
Αριθμ. 105938/Γ2
Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013−2014.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
(...)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Από το βιβλίο «Μαθηματικά» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Ανδρεαδάκη Στ., κ.ά., έκδοση 2013.
ΜΕΡΟΣ Α
Κεφάλαιο 2: Μιγαδικοί αριθμοί
Παρ. 2.1 Η έννοια του Μιγαδικού Αριθμού.
Παρ. 2.2 Πράξεις στο σύνολο C των Μιγαδικών.
Παρ. 2.3 Μέτρο Μιγαδικού Αριθμού.
ΜΕΡΟΣ Β
Κεφάλαιο 1: Όριο - Συνέχεια συνάρτησης
Παρ. 1.1 Πραγματικοί αριθμοί.
Παρ. 1.2 Συναρτήσεις.
Παρ. 1.3 Μονότονες συναρτήσεις- Αντίστροφη συνάρτηση.
Παρ. 1.4 Όριο συνάρτησης στο Χο
Παρ. 1.5 Ιδιότητες των ορίων, χωρίς τις αποδείξεις της υποπαραγράφου "Τριγωνομετρικά όρια"
Παρ. 1.6 Μη πεπερασμένο όριο στο Χο.
Παρ. 1.7 Όρια συνάρτησης στο άπειρο.
Παρ. 1.8 Συνέχεια συνάρτησης.
Κεφάλαιο 2: Διαφορικός Λογισμός
Παρ. 2.1 Η έννοια της παραγώγου, χωρίς την υποπαράγραφο "Κατακόρυφη εφαπτομένη"
Παρ. 2.2 Παραγωγίσιμες συναρτήσεις- Παράγωγος συνάρτηση.
Παρ. 2.3 Κανόνες παραγώγισης, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος που αναφέρεται στην παράγωγο γινομένου συναρτήσεων.
Παρ. 2.4 Ρυθμός μεταβολής.
Παρ. 2.5 Θεώρημα Μέσης Τιμής Διαφορικού Λογισμού.
Παρ. 2.6 Συνέπειες του Θεωρήματος Μέσης Τιμής.
Παρ. 2.7 Τοπικά ακρότατα συνάρτησης, χωρίς το θεώρημα της σελίδας 264 (κριτήριο της 2ης παραγώγου).
Παρ. 2.8 Κυρτότητα - Σημεία καμπής συνάρτησης. (Θα μελετηθούν μόνο οι συναρτήσεις που είναι δύο, τουλάχιστον, φορές παραγωγίσιμες στο εσωτερικό του πεδίου ορισμού τους).
Παρ. 2.9 Ασύμπτωτες - Κανόνες De l' Hospital.
Παρ. 2.10 Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης.
Κεφάλαιο 3: Ολοκληρωτικός Λογισμός
Παρ. 3.1 Αόριστο ολοκλήρωμα. (Μόνο η υποπαράγραφος "Αρχική συνάρτηση" που θα συνοδεύτεται από πίνακα παραγουσών συναρτήσεων η οποίος θα περιλαμβάνεται στις διδακτικές οδηγίες)
Παρ. 3.4 Ορισμένο ολοκλήρωμα
Παρ. 3.5. Η συνάρτηση F(x) =
Παρ. 3.7 Εμβαδόν επιπέδου χωρίου, χωρίς την εφαρμογή 3 της σελίδας 348.
Παρατηρήσεις
- Η διδακτέα - εξεταστέα ύλη θα διδαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.
- Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
- Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
- Εξαιρούνται από την εξεταστέα-διδακτέα ύλη οι εφαρμογές και οι ασκήσεις που αναφέρονται σε λογαρίθμους με βάση διαφορετική του e και του 10.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Τα Αρχαία στη Θεωρητική Κατεύθυνση είναι από τα μαθήματα με τον υψηλότερο συντελεστή, γι' αυτό και αξίζει να δοθεί στο μάθημα αυτό ιδιαίτερη σημασία.
Η εξέταση των αρχαίων αποτελείται από δύο μέρη: α) το διδαγμένο και β) το αδίδακτο.

Διδαγμένο: Δεδομένου ότι το διδαγμένο καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της βαθμολογίας (60/100) η προσεκτική ενασχόληση με αυτό θεωρείται απαραίτητη για την εξασφάλιση ενός μεγάλου ή ικανοποιητικού βαθμού. Θα σας ζητηθεί να μεταφράσετε ένα απόσπασμα από το συνολικό κείμενο που σας δίνεται.

Αδίδακτο: Η εξέταση στο άγνωστο βαθμολογείται με 40 στις 100 μονάδες και καλό θα είναι να έχετε στη διάθεσή σας τουλάχιστον μία ώρα και ένα τέταρτο.Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο μία ή και δύο φορές για να προσεγγίσετε το γενικότερο νόημά του. Βρείτε τα ρήματα και χωρίστε τις δευτερεύουσες από τις κύριες προτάσεις. Συντάξτε τους βασικούς όρους του κειμένου και τα σημεία που σας φαίνονται πιο δύσκολα. Αν συντάξετε σωστά, θα μεταφράσετε και σωστά. Μεταφράστε φροντίζοντας να αποδώσετε το κείμενο στην κοινή νέα ελληνική αποφεύγοντας αρχαιοπρεπείς εκφράσεις. Στη μετάφρασή προσέξτε να επιλέξετε τις λέξεις εκείνες που αποδίδουν καλύτερα το νόημα του κειμένου.


Η εξεταστέα ύλη για το μάθημα των αρχαίων είναι η ακόλουθη:
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013-2014
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
(ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ)
(Απόσπασμα από το ΦΕΚ 1936/2013 με την εξεταστέα ύλη ημερήσιων και εσπερινών λυκείων 2013-2014)
Αριθμ. 105938/Γ2
Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013−2014.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
(...)
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ι. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Από το βιβλίο «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης, των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση 2013.
Α. Εισαγωγή:
Ι. Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ:
- σ. 34-39 (Κεφ. Δ2: Οι φιλοσοφικές ιδέες του Σωκράτη. Διαλεκτική, μαιευτική, ειρωνεία. Η αναζήτηση των ορισμών, η επαγωγική μέθοδος και η ηθική.
- Κεφ. Δ3 : Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη).
ΙΙ. Ο ΠΛΑΤΩΝ:
- σ. 40-42 (κεφ. Ε1: Ο βίος του).
ΙΙΙ. Πλάτωνος Πρωταγόρας:
α) σ. 49-52 (Α. Η διάρθρωση του διαλόγου και τα πρόσωπα: «Εισαγωγή...» έως και «Η απάντηση του Πρωταγόρα...»)
β) σ. 56-57 (Β. Η φιλοσοφική σημασία του διαλόγου).
IV. Πλάτωνος Πολιτεία: Εισαγωγή στην Πολιτεία
α) σ. 92-93 (1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου)
β) σ. 96-102 (6. Οι τρεις τάξεις, 8. Η αγωγή των φυλάκων, 12. Οι φιλόσοφοι-βασιλείς, 13. Η δικαιοσύνη και 14. Οι φαύλες πολιτείες).
γ) σ. 113 (Η αλληγορία του σπηλαίου).
V. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (Βίος και έργα):
α) σ. 139-141 («Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης-Λίγα λόγια για την καταγωγή του» και «Ο Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια»).
β) σ. 145-149 («Ο Αριστοτέλης στη Μακεδονία: δάσκαλος του Αλεξάνδρου», «Επιστροφή του Αριστοτέλη στην Αθήνα: αρχίζει η τρίτη περίοδος της φιλοσοφικής του δραστηριότητας. Ο Αριστοτέλης διδάσκει στο Λύκειο» και «Ο Αριστοτέλης εγκαταλείπει οριστικά την Αθήνα-Το τέλος της ζωής του»).
VI. Αριστοτέλη Ηθικά Νικομάχεια, σ. 151-153
VII. Αριστοτέλη Πολιτικά, σ. 178-179
Β. ΚΕΙΜΕΝΑ:
Ι. ΠΛΑΤΩΝ
Πρωταγόρας: οι ενότητες 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 7.
Πολιτεία: οι ενότητες 11, 12 και 13
ΙΙ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Ηθικά Νικομάχεια: οι ενότητες: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10.
Πολιτικά: οι ενότητες: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 και 20.
ΙΙ. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
1. ΚΕΙΜΕΝΟ
Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.
2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ - ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, έκδοση 2013.
β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου «Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας», έκδοση 2013 (ενότητες 1 - 21).

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014

Διαβάστε επίσης:

Πανελλήνιες 2014 - ΣΥΡΙΖΑ: Θα καταργήσουμε τις εξετάσεις

Πανελλήνιες 2014: Δεύτερη ημέρα με Βιολογία, Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά

Πανελλήνιες 2014: Βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που τονώνουν τους μαθητές!

Πανελλήνιες 2014: Τα πάντα για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Πανελλαδικές 2014: Δείτε όλο το πρόγραμμα των μαθημάτων