Οι τιμές πέφτουν, αλλά οι Έλληνες δεν αγοράζουν

Αδυναμία ανόρθωσης της καταναλωτικής δαπάνης και φέτος στη χώρα δείχνει ο όγκος του κύκλου εργασιών τον Μάρτιο και στο α' τρίμηνο του 2014.
1'

Συγκεκριμένα, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, κατά το μήνα Μάρτιο 2014, σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαρτίου 2013, μειώθηκε 3,4%, ενώ σε σύγκριση με το δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 αυξήθηκε 0,9%. Συγχρόνως, ο Δείκτης Όγκου, κατά το μήνα Μάρτιο 2014, σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαρτίου 2013, υποχώρησε κατά 0,8%, ενώ σε σύγκριση με τον δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 ενισχύθηκε κατά 5,3%.

Πρόκειται για τις ισχυρότερες πτώσεις στη διάρκεια του α' τριμήνου φέτος, τόσο από πλευράς όγκου όσο και τζίρου, σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία. Το γεγονός, δε, ότι η κάμψη του τζίρου είναι πάνω από τρεις φορές μεγαλύτερη αυτής του όγκου υποδηλώνει σημαντική κάμψη των τιμών διάθεσης των προϊόντων.

Αν εξαιρέσουμε τα καύσιμα-λιπαντικά -των οποίων ο μεν όγκος αυξήθηκε ετησίως τον Μάρτιο 2,2%, ενώ ο τζίρος μειώθηκε 2,7%-, τότε ο συνολικός όγκος λιανικού εμπορίου μειώθηκε 3,2% τον ίδιο μήνα έναντι μείωσης 3,6% του συνολικού τζίρου. Από τις άλλες δύο κατηγορίες καταστημάτων λιανικής, τα «είδη διατροφής» σημείωσαν ετήσια κάμψη 0,8% σε όγκο και 3,2% σε πωλήσεις τον Μάρτιο, ενώ στα «λοιπά καταστήματα» η κάμψη ανήλθε σε 11,1% και 3,4% αντίστοιχα.

Από τις επιμέρους κατηγορίες τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν τα καταστήματα φαρμακευτικών-καλλυντικών (-10,6% σε όγκο και -5% σε τζίρο) και τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (-0,7% και -2,4% αντίστοιχα), ενώ μεικτή ήταν η εξέλιξη στα βιβλία-χαρτικά (2,6% και -1,8%) και στα έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισμό (-1,7% και 1,3% αντίστοιχα).